Betrouwbaarder Dre

Betrouwbaarder Dre
...
En Aernoudt: Geluid...EENS!... maar als ik mooi wil zijn deed ik aan een concours mee
Een turbo is prima te dozeren. Als je het vermogen maar goed weg kan zetten, oftewel hangt van je grip/wegligging af.Volgens mij kun je met een V6 ook hard gaan (los van veel mooier klinken), meen ik me te herinneren van wat wedstrijden waar een paar 75V6'en aan meededen
Los van mooi: een 75 turbo is iets moelijker te rijden dan een TS of een V6 ivm zelden 100% controle over het opspoelen van de turbo hebben, waardoor je sneller kunt glijden en het opvanegn wat eerder lijdt tot een 'slapper' dan met een atmosferische motor. Da's niet zo handig als je niet super veel race ervaring hebt...
Marc, wel eens bedacht dat deze rijders bewust van het gas gingen om makkelijker de onderdelen van je 75 te ontwijken???Een turbo is prima te dozeren. Als je het vermogen maar goed weg kan zetten, oftewel hangt van je grip/wegligging af.Volgens mij kun je met een V6 ook hard gaan (los van veel mooier klinken), meen ik me te herinneren van wat wedstrijden waar een paar 75V6'en aan meededen
Los van mooi: een 75 turbo is iets moelijker te rijden dan een TS of een V6 ivm zelden 100% controle over het opspoelen van de turbo hebben, waardoor je sneller kunt glijden en het opvanegn wat eerder lijdt tot een 'slapper' dan met een atmosferische motor. Da's niet zo handig als je niet super veel race ervaring hebt...
Tevens ben je goed in staat om met de achterwielen mee te sturen![]()
Vooral uitkomen bocht of opkomen rechte stuk menig TS rijder gek gemaakt puur op koppel
Nu komen we ergens. Niet dat bovenstaande nergens toe leidt, anders dan dat de TS'ers in de ene hoek staan en de Turbo'tjes in de andereWil je daadwerkelijk een Alfa wil prepareren waarmee op straat heen en weer naar het circuit wordt gereden? Er bestaat een groot veschil tussen een aangepaste auto voor het circuit en totale prep. van een trofeo 75 TS en naar mijn mening vervallen daarmee de argumenten van een zwaarder blok, gewicht etc. In het geval van een circuit aangepaste auto op kenteken en APK zou ik voor de turbo of de V6 kiezen omdat het extra motorvermogen/koppel een groot verschil maakt en het beter/goedkoper is om met een van huis uit snellere auto te beginnen.
Uit het V6 tuningstopicAls je bij dezelfde hoeveelheid lucht, een gelijke uitgangsspanning van de grotere LHM wil hebben (voor de juiste brandstof en ontsteking bij standaard! motronic) dan zou je inderdaad de veer slapper kunnen zetten. Of je dan over het hele bereik de juiste overdracht van lucht-> spanning kunt krijgen durf ik echter niet zo te zeggen, dit is namelijk een logaritmische overdracht. En ik kan me voorstellen dat de nauwkeurigheid minder wordt.kun je niet je veer slapper zetten of is dat te simpel gedacht???Alleen een grotere/andere LHM zonder motronic en(of) injectoren aan te passen zal niet (goed) werken. Er wordt alleen maar minder brandstof ingespoten....
In de motronic is natuurlijk wel een software aanpassing te maken om het wel goed te laten werken. En dan zou het wel nut kunnen hebben.
Groeten, Sander.
Wat je dan in iedergeval niet hebt, is een groter bereik wat betreft de maximaal te meten hoeveelheid lucht.
Maar is de standaard LHM nu de bottle-neck of niet??
Groeten, Sander.
Dat kan. Heb zelf nog niet alle mogelijke optie's naast elkaar met wat kan, maar al best wel wat bij elkaar verzameldTja Aernoudt. NU hebben we het eens ergens over. Wellicht kan je me eens PB sturen waarin je heea uiteen kan zetten, dan kunnen we ook eens over prijzen praten
Kan dat denk je?
M.