Bartman
Guru
Guru

RE: brandstoftank in racer

wo okt 25, 2006 23:45

De tank van TS ligt achter de achteras en kan worden geraakt bij een aanrijding vanachter. Dan openscheuren enz...

Maar levensgevaarlijk is overdreven.

De Squadra Bianca heeft zeker een jaar of 7 rondgereden met standaardtanks in de witte doosjes. Ligging is exact als bij een 75. Weinig brand geweest.... :wink:

Optie is een V6 tank inbouw. Die zit achter de achterbank in de kofferbak. Goedkoop en veel beter.

grt.

BJ
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

wo okt 25, 2006 23:50

Ok, duidelijk, tnx.
Zal me eens orienteren..

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

do okt 26, 2006 09:38

Als je achteruit de vangrail ingaat of er komt iemand achter bij je naar binnen krijgt die tank een enorme klap. Die minimaal 15 jaar oude tank klapt als een walnoot open op de felsnaad of scheurt op de rotte plekken en de benzine stroomt over je hete uitlaat en achterremmen. Levensgevaarlijk?.... laten we zeggen dat je je brandwerende kleding wel eens nodig zou kunnen hebben.

Het zal iid niet zo snel gebeuren en je kan mazzel hebben. Maar ook een keer domme pech........ En juist daarvoor nemen we al die veiligheidsmaatregelen. Een V6 tank is een goede low-budget oplossing.

Ik zal eens een fotootje van mijn tank plaatsen. Is al genoeg over gepraat.
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Louis himself
Member
Member

do okt 26, 2006 11:34

Zelfs met een veiligheidstank kan het nog fout gaan, zie hier:
http://www.pittalk.nl/bericht.php?nieuwsid=2639

Het gebeurt alleen niet zo heel vaak, maar als het gebeurt moet je als de sodemieter uit je auto anders wordt inderdaad direct je brandvrije kleding op de proef gesteld.

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: brandstoftank in racer

do okt 26, 2006 15:20

Ik zal eens een fotootje van mijn tank plaatsen. Is al genoeg over gepraat.
Graag.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di dec 12, 2006 23:16

Ff dit topic omhoog: Ik kan een Atl tank overnemen van iemand die ik tzt in de gtv turbo reesert wil knopen.
Tis een 100 liter tank ,FIA FT3 bouwjaar 1999. Ik neem aan dat ie na 5(?) jaar niet meer conform fia is? Is voor mij niet erg want vnl straat gebruik en af en toe eens trackdayen.
Mijn vraag; iemand die weet hoe de prijzen liggen van dit spul? Nieuw en gebruikt?
Dit is m trouwens:
Afbeelding
Past naadloos in de koffer van de gtv.... 8)
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

wo dec 13, 2006 09:24

Je kan na 5 jaar idd. laten herkeuren voor 2 jaar extra en daarna niet meer .
Wij hebben 'n 120lit tank die herkeurd is tot 06/2007 en daarna vallen we er buiten . Kost van nieuwe tankzak (bak aansluitingen en leidingen recupereren we) is voor mij 1 vd redenen om er mee te stoppen : Tankzak is op maat ; past in reservewiel uitsparing . Reglement(Belcar Endurance Cup) is veranderd en sinds dit jaar mogen we max. 100Lit tank hebben ... Kostprijs op maat voor de tankzak alleen ? Ik heb het geweten en nu vergeten maar't was in ieder geval teveel eraan ...

Op www.sandtler.de vind je wel prijzen voor standaard tanks .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

wo dec 13, 2006 09:38

Yep..de prijzen zijn allerminst om vrolijk van te worden.
Heb een tweetal advertenties gezet wat resulteerde in slechts 1 reactie :(
Waar ik niets meer van heb gehoord..

Ben dus nog steeds op zoek naar een tweedehandsje..
Veiligheid über alles!, zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen.

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

wo dec 13, 2006 09:40

Voor degenen die geen standaard tank moeten gebruiken kunnen ook een tank inbouwen zoals ik 'm afgelopen seizoen heb gereden. Ik zou nog wat fotootjes plaatsen. De tank incl. alle toebehoren is inmiddels verkocht. Volgend jaar heb ik namelijk een FIA tank nodig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

wo dec 13, 2006 09:49

@Dennis:
Wat voor tank is dat en wat voor soort prijskaartje hangt daaraan?
Aangezien ik hoop SI te gaan rijden is FIA geen eis.
En wat is overigens de reden dat de accu achterin staat, tis toch het beste om alle massa tussen de assen te hebben?
En als laatste, de kofferbak moet 'lekdicht' zijn naar voren toe. Heb jij dat uitgezaagd en vervangen voor een alu plaat, of is die plaat er gewoon tegenaan gezet (lijkt er op, maar is wat lastig te zien op de foto's).
Was zelf nl van plan om alle gaatjes en openingen af te dichten met op maat gezaagde stukjes alu plaat (zie nu al op tegen het pas en meetwerk :)). Leek me de makkelijkste en meest gewichtbesparende optie.

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

wo dec 13, 2006 10:35

Geert, Jij kan gewoon met een V6 tank gaan rijden. Dat is low budget en werkt ook. Omdat mijn rolkooi een verbinding heeft tussen de veerpoten en geen origineel brandschot kon ik geen V6 tank plaatsen. Toen heb ik voor deze optie gekozen. De tank heb ik gekocht op de amerikaanse Ebay voor 125 euro incl. verzenden en de catchtank voor 80 euro incl verzenden op de engelse ebay (die is net zo duur bij isa-racing). Kost dus een derde van een ATL.

Ik heb het brandschot weggehaald en een groot deel van de hoedenplank. Dat is nu alu. Het is op maat gemaakt en daarna geschroefd en gekit. De accu stond daar omdat ik van Marc Seesing had gehoord dat hij bij het uitwegen merkte dat hij te weinig gewicht had in die hoek. Ik heb de gok genomen en daar mijn accu geplaatst. Dit seizoen wil ik 'm wel uit laten wegen en kan ie dus nog van locatie wisselen.
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Terug naar “Algemene Technische vragen”