Andretti Molletti

RE: Bougies

do dec 07, 2006 21:58

daarna lach je weer, maar weet je nu zeker dat het niet iets anders is?

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Bougies

do dec 07, 2006 22:18

daarna lach je weer, maar weet je nu zeker dat het niet iets anders is?
nee, weet ik niet zeker. maar het is het proberen waard. heb geen verstand van bougies maar ze zagen er nogal vies uit met aanslag
156

Andretti Molletti

vr dec 08, 2006 00:04

Beetje kort door de bocht dan om maar uit eeeuh voorzorg 150 euro bougies erin te draaien?

Even opnieuw, je klacht:
Slecht starten na langere stilstand.
Het slechte starten wordt niet beter als je een tijdje op benzine rijdt door de zekeringen van het LPi er allemaal uit te halen?
Uitgesloten is dan dat je lekkende LPi injectoren hebt, ook door de lektest die je gedaanhebt, dus is het slecht starten op benzine.

Klopt sofar?

Oké vandaag een 156 naar zijn grootje geholpen... starten niet aanslaan starten Knal knal en spruitstuk in stukken..
De benzine afgetapt en ververst ... morgen gaat het spruitsuk eraf en gaan we dat plakken ..(ww he ;) )...
Daarna doet i het vast weer! De benzinekwaliteit van tegen woordig is dermate bedroevend dat je het nog niet als brandstof voor je kampeerdinges wilt gebruiken!
Dus... tank je regelmatig benzine of is het al een oude tank?
Poging waard om er ook eens een busje Forté injector reiniger doorheen te rijden!

Die bougies kan altijd nog ;)

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 08, 2006 08:49

je analyse is goed, na uitschakeling van de LPG (middels verwijdering van de vier zekering) bleef hij slecht starten, sterker nog ik heb hem gisterochtend moeten aanduwen. Gisteravond heb ik van twee cylinders de bougies schoongemaakt, en vanochtend starte hij dus meteen :)

Bougies zijn al besteld :oops: , geen geduld. Bij Arparts zijn ze overigens goedkoper..

gisteren ook injectorreiniger erbij gegooid. Ik tank regelmatig, want de eerste minuten loopt hij op benzine.

er zitten verkeerde bougies in (voor een 147 105 pk versie). Ik verwacht geen wonderen bij een tweedehand, hier een lijstje van de afgelopen maanden:

- K&N luchtfilter: 57 eur; oude was smerig
- Schoonmaken gasklep (door garage onder garantie);
- Diagnose gasprobleem door autogas parkstad: 110 eur;
- Afdekplaatje trekhaak: 12 euro
- Aansturing gaspomp (onder garantie, kostenindicatie ca. 350 euro);
- Voorpijp uitlaat, 150 euro, uren voor garage onder garantie
- Ruitenwissers voor en achter, 48 euro
- Remolie vervangen, 50 euro, de remolie was echt slecht
- achterdemper slecht, moet nog gebeuren
- verkeerde bougies en slecht: 135 euro
- luchtfilterhuis gescheurd, nieuwe 30 euro
- bougies buiten garantie gekregen van autocentro, 135 eur
Laatst gewijzigd door Paliri op za dec 09, 2006 16:42, 3 keer totaal gewijzigd.
156

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 08, 2006 09:42

Heb jij mazzel dat je die auto onder garantie gekocht hebt. :?
Persoonlijk heb ik ook wel es aan een G3 Alfa gedacht maar tot nu toe heeft iets er mij altijd van weerhouden om het ook daadwerkelijk te realiseren. Ik mag dan nu wel iets meer kwijt zijn aan benzine maar hij tot nu toe rij ik probleemloos met de Alfetta de winter door. Dat is mij ook wel een paar centen waard. Niettemin hoop ik dat je de storing zal vinden. :wink:

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

za dec 09, 2006 16:38

verhaal voorgelegd aan Autocentro. Heb nieuwe bougies gekregen! Bedankt!, buiten de garantie.

de bestelling heb ik gelukkig nog kunnen tenietdoen (arparts), Timo, ook bedankt.

dit zijn de oude kaarsen:

http://www.mijnalbum.nl/Album=C7QRYCMX
156

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

Re: RE: Bougies

zo dec 10, 2006 14:46

Heb jij mazzel dat je die auto onder garantie gekocht hebt. :?
Persoonlijk heb ik ook wel es aan een G3 Alfa gedacht maar tot nu toe heeft iets er mij altijd van weerhouden om het ook daadwerkelijk te realiseren. Ik mag dan nu wel iets meer kwijt zijn aan benzine maar hij tot nu toe rij ik probleemloos met de Alfetta de winter door. Dat is mij ook wel een paar centen waard. Niettemin hoop ik dat je de storing zal vinden. :wink:
Ik rij zelf ook op G4 (156 SW), staat nu op bijn 2 ton maar tot nu tor geen enkel probleem gehad. Starten en lopen. Dus daar hoef je het niet voor te laten, tanken aan de pomp is iedere keer weer lachen
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Terug naar “Algemene Technische vragen”