Knaarski

Distributieriem alfa 147

vr dec 08, 2006 12:42

Hoi,

mijn distrubutie riem is 5 dec kapot gegaan mijn alfa 147 is weggesleept bij de benelux tunnel,
heb even de reparateur gebeld kosten valt mee ongeveer 2700,-- euro is net 1 maand uit de garantie
en de auto heeft 50.000 km gereden. Heel toevallig sprak ik maandag met een relatie en die vroeg of
ik wel eens problemen had met mijn alfa, nee zei ik hij vertelde dat vorige week zijn distributie riem
was gebroken en dat de kosten 2700,-- euries waren auto amper 3 jaar oud.

Dus even samen gevat is Alfa niet in staat om een deugdelijk product te maken, dus voor mij NOOIT
meer alfa weg wezen met italiaanse shit zooi...............

Garage zojuist gesproken er moet een nieuwe motor in kosten circa 8000,-- euro vraag me af wie
dat gaat betalen................

knaarski

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Distributieriem alfa 147

vr dec 08, 2006 12:56

lijkt me toch dat hier iets te regelen valt aangezien hij binnen de vervangingstermijn is gebroken, is ook nog de orginele fabrieksriem...
156

elio
Guru
Guru

vr dec 08, 2006 13:08

Ik ken het gevoel, heb het zelf net ook voorgehad...

Ik zou inderdaad proberen om een tegemoetkoming van Alfa Romeo los te peuteren, een vriendin van me is daar ook in geslaagd, ze moest enkel de gewone kosten voor het vervangen van de riem betalen, al de gevolgschade werd door Alfa betaald (wel in België, ik weet niet of de NL importeur ook zo soepel is)

Lag de riem er al langer dan 3 jaar op? Want dan had hij ook reeds vervangen moeten zijn...
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Andretti Molletti

vr dec 08, 2006 13:57

In je andere topic schrijf je:
Op 20 maart vervangen:
De rekening er is een distributie riem vervangen, riemspanner, riembalans, remblokset, een as en dan voor 330,-- euries
ex BTW aan uren, tja wat kan je controleren he.

Nu is alles gerepareerd en is een inlaatspruitstuk en de middelste catalysator vervangen, rekening heb ik nog niet maar
ik denk tussen de 1500 en 2000,-- euro en ik wil weten of dit normaal is bij een alfa dat je na amper 57000 km en 3 jaar
oud financieel helemaal leegloop met zo'n ding.

En de reparateur/dealer speelt de grote onschuld zoals gewoonlijk, krijg je allemaal van die verhalen wat andere mensen
aan hun alfa hebben omdat ze geen of weinig onderhoud laten plegen, ik rij nog normaal met dat ding trek niet bruut op of zo.

Maar mijn besluit is al genomen dit was mijn 1e en laatste alfa begin 2007 gaat ie eruit en ik koop er nooit meer 1.

Hou aub op met forummen hier Knaarski en stop je tijd in behoorlijk nederlands te leren schrijven ipv de hele tijd hier te lopen zeuren.
Er klopt werkelijk geen drol van je verhalen als je in maart al 57000km had en nu nog maar 50000km?

Ik vind dat negatief gedoe "not done" hier.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 08, 2006 14:08

Hallo,

ik schreef dat mijn alfa 147 selespeed geen vermogen meer had, nu blijkt dat er volgens de dealer een bakfire plaats heeft gehad kosten 1800,-- euro, er is een inlaatschuif/spruitstuk en katalysator is vervangen, heb nog 50% korting gehad op het inlaatspruitstuk scheelt ruim 400,-- euro.

Nu wil ik graag van jullie het volgende horen.

Ik had mijn zeer goed rijdende op LPG auto weggebracht voor een 60000 km beurt, dus distributieriem vervangen etc.
Ter land, ter zee en in de lucht aan een revival bezig ? (de achterruitrij-races)

@A.M.: :thumbs:

Knaarski

Re: RE: Distributieriem alfa 147

vr dec 08, 2006 14:26

Nauw het zit zo ik heb 2 alfa rijden in mijn bedrijf zelf gekocht en betaald, deze alfa is dus van mijn collega,
maar het blijft een alfa he, kan je wel zeggen loop niet te zeuren ik wil kijken of ik die kosten kan verhalen
en zo ja bij wie.

Op 20 maart vervangen:
De rekening er is een distributie riem vervangen, riemspanner, riembalans, remblokset, een as en dan voor 330,-- euries

Nu is alles gerepareerd en is een inlaatspruitstuk en de middelste catalysator vervangen, rekening heb ik nog niet maar
ik denk tussen de 1500 en 2000,-- euro en ik wil weten of dit normaal is bij een alfa dat je na amper 57000 km en 3 jaar

En de reparateur/dealer speelt de grote onschuld zoals gewoonlijk, krijg je allemaal van die verhalen wat andere mensen
aan hun alfa hebben omdat ze geen of weinig onderhoud laten plegen, ik rij nog normaal met dat ding trek niet bruut op of zo.

Maar mijn besluit is al genomen dit was mijn 1e en laatste alfa begin 2007 gaat ie eruit en ik koop er nooit meer 1.

Hou aub op met forummen hier Knaarski en stop je tijd in behoorlijk nederlands te leren schrijven ipv de hele tijd hier te lopen zeuren.
Er klopt werkelijk geen drol van je verhalen als je in maart al 57000km had en nu nog maar 50000km?

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Distributieriem alfa 147

vr dec 08, 2006 14:53

Op 20 maart vervangen:

idd
zet je verhaal nou eens feitelijk op papier zonder enige emotie, en ga ermee naar de Bovag, die kunnen je dan het juiste advies geven. In maart had je 57000 km met riemwissel, hoeveel stond er op de klok toen de riem het begaf? Mogelijk dat je garantie op reparatie hebt. En er hoeft geen nieuwe motor in, je kunt ook kiezen voor een ruilmotor, scheelt weer een hoop geld.
156

Andretti Molletti

Re: Distributieriem alfa 147

vr dec 08, 2006 16:42

Dus even samen gevat is Alfa niet in staat om een deugdelijk product te maken, dus voor mij NOOIT
meer alfa weg wezen met italiaanse shit zooi...............

Ga naar je dealer, lukt dat niet vraag advies bij de Bovag, lukt dat niet haal een onafhankeijk technisch expertise bureau erbij!

Maar begin niet te zeiekn dat Alfa niks is, want dit gebeurdt bij alle merken... (en ik kan dat weten! )

MarkGTV
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

za dec 09, 2006 01:06

60.000 of 3 jaar, daarna misschien enige vorm van coulance.

- Mits de auto altijd het voorgeschreven onderhoud gehad heeft bij een OFFICIËLE DEALER, lees aantoonbaar,

Als de auto hieraan voldoet, heb je kans op een vergoeding van de importeur uit, anders kun je het, en terecht, gewoon schudden...... :wink:

En ik kan het weten, hak ongeveer elke week met dat bijltje................................................. :wink:
Scarb 4448.
MiTo 1.3 JTDm Eco ( lekker goeiekoop...)
Alfa Giulietta 2.0 JTDm 170pk

Heb gereden:
- 33 1.3S
- 33 1.7 16v S
- 33 16v Elegance
- 155 1.8 TS
- Alfa 75 1.8 Turbo
- Bertone GTV 2000

Life's so Alfa........

Rob2000

ma dec 11, 2006 07:20

Jullie snappen er allemaal niks van...

Knaarski had een 'BAKFIRE' bij zijn selespeed. Nou, daarna deed dus alleen de R het nog. Toch duidelijk dat 'ie nu minder kilometers heeft! :wink:

Even over de distributieriem. Ik snap eigenlijk niet bij welke alfa die nou kapot is gegaan? Is 'ie nu bij 50.000 of bij 60.000+ gebroken?

Terug naar “Algemene Technische vragen”