rolhol145

key code

za dec 02, 2006 22:48

Help Help
mijn alfa145 1.4 I.E. LPG doet het op eens niet meer,
Er brand geen lampje op de lpg/benzine schakelaar(normaal rood bijstarten, groen als de motor loopt)
het key code lampje blijft branden op het dashboard, startmotor draait wel, motor start dus niet. zomaar van het ene op het andere moment????

hebben deze twee dingen iets met elkaar te maken?

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: key code

za dec 02, 2006 23:38

Als je jouw "creditcard" nog hebt met de code erin dan kun je hem ook met het gaspedaal invoeren.
Dan start de wagen en kan je naar een garage rijden want volgens mij is de code uit je sleutel.

De procedure moet in je gebruikershandleiding staan.

rolhol145

Re: RE: key code

za dec 02, 2006 23:58

Als je jouw "creditcard" nog hebt met de code erin dan kun je hem ook met het gaspedaal invoeren.
Dan start de wagen en kan je naar een garage rijden want volgens mij is de code uit je sleutel.

De procedure moet in je gebruikershandleiding staan.
Ahum, ik heb alleen een zwarte alfa145 op LPG met een rode (moeder ?) sleutel en geen boekjes.....

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: key code

za dec 02, 2006 23:59

dan vrees ik dat je een probleem hebt :cry:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: key code

zo dec 03, 2006 00:46

Als je jouw "creditcard" nog hebt met de code erin dan kun je hem ook met het gaspedaal invoeren.
Dan start de wagen en kan je naar een garage rijden want volgens mij is de code uit je sleutel.

De procedure moet in je gebruikershandleiding staan.
Ahum, ik heb alleen een zwarte alfa145 op LPG met een rode (moeder ?) sleutel en geen boekjes.....
Als de moedersleutel vierkant is dan kan de code mogelijk hieruit gehaald worden.
Als ie rond is denk ik niet. De vierkante sleutel is de sleutel waaruit kopies gemaakt worden.
Als daar de code uit is is het denk ik game over.
Je hebt je boekje niet nodig maar wel de creditcard met de code daarop.

Mogelijke oplossing:
Sloop -> computer + sleutel _ > inbouwen. Anders weet ik het ook niet.
Misschien dat er op het forum jongens/meiden zitten die de computer kunnen uitlezen en de code kunnen achterhalen/wijzigen/wissen.

Andretti Molletti

RE: key code

zo dec 03, 2006 08:06

Ho ho ho....

Wie zegt er dat er een code probleem is???

Ik zou eerst een diagnose stellen, maar door te roepen dat er een code probleem is en er onder te posten dat het zo is wordt het alleen maar geloofwaardiger dat het zo is terwijl misschien niet zo is...

Dat je LPG (LPi??) lampje niet brand komt doordat of je MM de pomp niet aanstuurt, of dat de LPi zekeringen bij de accu eruit liggen.

mafkees

RE: key code

zo dec 03, 2006 08:08

er zijn meerder dingen die je kan doen :lol:

Ten eerste ff naar de importeur bellen, was toen fiat nederland, vragen door welke dealer de auto nieuw is geleverd, deze heeft als het goed ind e electrische en mechanische code van jouw sleutel. dan heb je die iig als er iets mis mocht zijn. :oops:

En nu je probleem......

Meestal, let op het woordje MEESTAL :lol: , is het de ontvanger die om je kontakt slot zit die de geest geeft, dit is een ring, is makkelijk te vervangen en kost maar een paar euro bij de dealer.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: key code

zo dec 03, 2006 12:14

Nou rolhol145,

Je wordt in ieder geval hier goed geholpen en ik denk dat je zo met alle adiviezen en heel stuk verder komt.
En ik geef meteen toe dat je verder moet kijken dan alleen de code.
Ik ging meteen een aantal aggregatiestadia te diep in de blackbox benadering, een klassieke fout (die moet je onthouden, doet het goed bij feestjes en partijen :biggrin: ).
Met andere woorden:
Je begint met het kijken of er wel benzine in je tank zit. Dat of er gas in je tankt zit dan.... dan... en als laatst of je code eruit is.

Zet hem op en hou ons aub op de hoogte!

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: key code

zo dec 03, 2006 14:02

Ho ho ho....

Wie zegt er dat er een code probleem is???

Ik zou eerst een diagnose stellen, maar door te roepen dat er een code probleem is en er onder te posten dat het zo is wordt het alleen maar geloofwaardiger dat het zo is terwijl misschien niet zo is...

Dat je LPG (LPi??) lampje niet brand komt doordat of je MM de pomp niet aanstuurt, of dat de LPi zekeringen bij de accu eruit liggen.
Dre kwil niet zeiken maar dit "probleem" komt vaker voor en niet alleen bij Alfa trouwens en door deze zin
key code lampje blijft branden op het dashboard, startmotor draait wel, motor start dus niet.
lijkt het er erg op dat mafkees gelijk heeft. disclaimer: Let op er staat lijkt het er erg op.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

rolhol145

Re: RE: key code

zo dec 03, 2006 15:50

Ho ho ho....

Wie zegt er dat er een code probleem is???

Ik zou eerst een diagnose stellen, maar door te roepen dat er een code probleem is en er onder te posten dat het zo is wordt het alleen maar geloofwaardiger dat het zo is terwijl misschien niet zo is...

Dat je LPG (LPi??) lampje niet brand komt doordat of je MM de pomp niet aanstuurt, of dat de LPi zekeringen bij de accu eruit liggen.
Ik ben al even aan het zoeken geweest naar een defecte zekering, maar ik kan momenteel geen defecte zekering vinden, niet onder het dashboard en niet onder de motorkap, links voor zit een rijtje of ik kijk er falikant overheen :(

trouwens als de auto gewoon op het contact staat gaat dan het key code lampje ook uit, ik heb er geen flauw idee van en ik rij er toch al twee jaartjes mee rond....

Gebruikersavatar
veur t.s.
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 07, 2006 22:10
Locatie: Paramaribo en Assendelft

Re: RE: key code

zo dec 03, 2006 16:16

Ho ho ho....

Wie zegt er dat er een code probleem is???

Ik zou eerst een diagnose stellen, maar door te roepen dat er een code probleem is en er onder te posten dat het zo is wordt het alleen maar geloofwaardiger dat het zo is terwijl misschien niet zo is...

Dat je LPG (LPi??) lampje niet brand komt doordat of je MM de pomp niet aanstuurt, of dat de LPi zekeringen bij de accu eruit liggen.
Ik ben al even aan het zoeken geweest naar een defecte zekering, maar ik kan momenteel geen defecte zekering vinden, niet onder het dashboard en niet onder de motorkap, links voor zit een rijtje of ik kijk er falikant overheen :(

trouwens als de auto gewoon op het contact staat gaat dan het key code lampje ook uit, ik heb er geen flauw idee van en ik rij er toch al twee jaartjes mee rond....
Ik had nadat ik vorig jaar een andere motor had ingebouwd een soortgelijk probleem, het codelampje (sleuteltje) bleef knipperen tijdens het starten en de motor sloeg niet aan. Ik heb toen de accu losgekoppeld en even later weer aangesloten toen weer geprobeerd en ja hoor hij deed weer normaal.
Mischien kun je dit proberen (bij werkte het in elk geval wel.)

rolhol145

Re: RE: key code

zo dec 03, 2006 19:44

Ho ho ho....

Wie zegt er dat er een code probleem is???

Ik zou eerst een diagnose stellen, maar door te roepen dat er een code probleem is en er onder te posten dat het zo is wordt het alleen maar geloofwaardiger dat het zo is terwijl misschien niet zo is...

Dat je LPG (LPi??) lampje niet brand komt doordat of je MM de pomp niet aanstuurt, of dat de LPi zekeringen bij de accu eruit liggen.
Ik ben al even aan het zoeken geweest naar een defecte zekering, maar ik kan momenteel geen defecte zekering vinden, niet onder het dashboard en niet onder de motorkap, links voor zit een rijtje of ik kijk er falikant overheen :(

trouwens als de auto gewoon op het contact staat gaat dan het key code lampje ook uit, ik heb er geen flauw idee van en ik rij er toch al twee jaartjes mee rond....
Ik had nadat ik vorig jaar een andere motor had ingebouwd een soortgelijk probleem, het codelampje (sleuteltje) bleef knipperen tijdens het starten en de motor sloeg niet aan. Ik heb toen de accu losgekoppeld en even later weer aangesloten toen weer geprobeerd en ja hoor hij deed weer normaal.
Mischien kun je dit proberen (bij werkte het in elk geval wel.)
The black alfa rijd weer, gisteren de accu klem er afgehaald en vandaag er weer opgezet, en na enkele pogingen deed ie en doet ie het weer, ik denk toch dat de ontvanger op het slot de oorzaak is geweest..

dank voor alle tips :D :D

Andretti Molletti

RE: key code

zo dec 03, 2006 20:21

Dan had je dus een constant brandend CODE lampje wat een fout (in het transpondersysteem) aangeeft, een knipperend lampje geeft zover ik weet een foutieve sleutelcode aan.
De zekeringen van het LPi zitten er alleen als je LPi hebt he ;)

rolhol145

Re: RE: key code

ma dec 04, 2006 16:29

Dan had je dus een constant brandend CODE lampje wat een fout (in het transpondersysteem) aangeeft, een knipperend lampje geeft zover ik weet een foutieve sleutelcode aan.
De zekeringen van het LPi zitten er alleen als je LPi hebt he ;)
hellaas te vroeg gekuicht, vanmorgen 3:50 uur de auto gestart, de uitrit afgereden en toen viel de auto stil...
geen brandend lpg/benzine lampje , bij opnieuw starten ging de key code wel uit mar het groen rode lampje brande niet, even later ging ook het key code lampje constant vranden, de auto weg geduwd en de bus van mijn vrouw maar meegenomen.

vandaag bij een alfa garage na vraag gedaan en die vermoeden een defect in de ontvanger om het slot, teminste dat kwam het vaakst voor.
Ik kan hem zelfs in bruikleen pproberen niet goed inleveren en geld weer terug ,dusa werk aan dewinkel :(

Andretti Molletti

RE: key code

ma dec 04, 2006 18:03

Wordt het toch wel tijd dat je het bouwjaar vermeldt en het type motor. Daarnaast welk merk LPG systeem.
Een slechte BDP zou zomaar mogelijk kunnen zijn als je lpglampje niet wil branden.
Wat mafkees zegt komt idd vaker voor, ook bij vreemde merken, een slecht soldeercontact van je antenne/ontvangerspoel om je contactslot.
Overigens kan een paar keer snel achtereen starten ook voor een brandend CODE lampje zorgen.

Terug naar “Algemene Technische vragen”