yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: What to do..!?

do nov 30, 2006 23:33

Ja bij een 75 L-Jetronic V6 (3.0) zit dat bobineschakelkastje (galgje, iemand?) er wel, in de 2.5 QV (ook L-jetronic) zit het dus NIET.

Waar is de logica? Wat heeft ze er daar toe doen besluiten om niet alleen de 2.5 op te boren, maar dus ook dat kastje erin te knopen? Met het bijbehorende extra stukje kabelboom. En waarom in de voetenruimte van de passagier? Want er is dus een extra interieurpaneel voor nodig om het weer af te dekken. Had het dan in de motorruimte geplaatst.

:blue_confused:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Thijs-arnhem
Full Member
Full Member

vr dec 01, 2006 00:04

Rare jongens...die Italianen...

Iemand deze onderdelen in de aanbieding (bobine en ontstekingsmodule)? Of weet iemand een 1700 8v sloper in omgeving Arnhem?
Ga zelf ook nog wel ff speuren maar het zou handig zijn. :wink:
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

Bartman
Guru
Guru

vr dec 01, 2006 00:19

Bel Robbert van Autoparts Brummen....
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Thijs-arnhem
Full Member
Full Member

Re: RE: What to do..!?

vr dec 01, 2006 00:22

Bel Robbert van Autoparts Brummen....
Morgen meteen maar even doen!
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

THE_PUTCH

vr dec 01, 2006 10:15

ik heb een complete 33 1.7ie staan waar je alles af mag halen voor een zacht prijsje alleen is niet in de buurt van arnhem maar bij (hoek van holland)

Erwin
Member
Member
Contacteer: Website

vr dec 01, 2006 11:34

Nadat ik alles 3 keer heb gelezen ben ik het spoor bijster :?
Om wat voor ontsteking gaat het nu?
Ik dacht dat alle 1.7 8V vanaf '92 een motronic 3.1 hebben.
Dus met een enkele disbobine, of is hier een ander blok in gekomen en zodoende met L-jetronic?
Een ontstekingsmodule voor een motronic 3.1 heb ik nog wel liggen. Kan zo in een bubbeltjesenvelop. :D

Sucses!!
33 SW 1.7IE 1993 - R.I.P
RRclassic 3.9 EFI
Alles is relatief......absoluut!!

Andretti Molletti

vr dec 01, 2006 11:40

Ja bij een 75 L-Jetronic V6 (3.0) zit dat bobineschakelkastje (galgje, iemand?) er wel, in de 2.5 QV (ook L-jetronic) zit het dus NIET.

Waar is de logica? Wat heeft ze er daar toe doen besluiten om niet alleen de 2.5 op te boren, maar dus ook dat kastje erin te knopen? Met het bijbehorende extra stukje kabelboom. En waarom in de voetenruimte van de passagier? Want er is dus een extra interieurpaneel voor nodig om het weer af te dekken. Had het dan in de motorruimte geplaatst.

Ik zal mijn documentatie eens raadplegen, ik heb geen flauw idee wat de functie is van twee regelapparaten en dan ook nog een ontstekingsmoduul en toch mechanische timing??
Zelfs de 1.8T was geavanceerder met LE-jetronic en maar twee kasten ;)

Kan iemand mij vertellen welke uitvoering en type en motor etc etc het hier nu om gaat dan zoek ik dat ook gelijk uit.

SanderQV
Member
Member

vr dec 01, 2006 12:39

Ik zal mijn documentatie eens raadplegen, ik heb geen flauw idee wat de functie is van twee regelapparaten en dan ook nog een ontstekingsmoduul en toch mechanische timing??
Zelfs de 1.8T was geavanceerder met LE-jetronic en maar twee kasten ;)

Kan iemand mij vertellen welke uitvoering en type en motor etc etc het hier nu om gaat dan zoek ik dat ook gelijk uit.
Dat 'kastje' zit in m'n 75 3.0 V6 met L-jetronic ook en ik kon het natuurlijk niet laten om het open te maken :).
Er zit een microcontroller in en hiermee wordt dus (een gedeelte van) de ontstekingstiming geregeld. Wat precies wel en niet weet ik ook (nog) niet, maar ik denk 'contacthoek' en misschien een deel van de vervroeging. Maar er zit inderdaad ook nog een vacuumaansluiting op de verdeler.

Ik heb trouwens wel eens zo'n kastje gezien waar vocht ingezeten had en waarbij de ontsteking dus ook niet meer werkte.

Groeten, Sander.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 01, 2006 12:46

Ik zeg: AAARGH!

@Sander, als je een kastje wilt om mee te spelen heb ik er vast nog wel eentje.

Andretti Molletti

vr dec 01, 2006 13:13

En er zit ook een ontstekingsmoduul op of bij de bobine?
De ontstekingsmoduul regelt de LAADTIJD van de bobine toch?

(Sander sander... een contacthoekregeling bij een E-ontsteking foei! ;) )

Ik kan me voorstellen dat aan de hand van de luchtmassa, de belasting dus, deontsteking weer verlaat wordt....

Erwin
Member
Member

vr dec 01, 2006 13:22

Technische dingen vind ik altijd interesant om te lezen maar volgens mij ontspoord het nu een beetje en gaat het niet meer over de 33 van Thijs.
:wink:
33 SW 1.7IE 1993 - R.I.P
RRclassic 3.9 EFI
Alles is relatief......absoluut!!

Andretti Molletti

vr dec 01, 2006 13:36

dat noemen we nou "Research" !

Als we weten wat die "kastjes" doen en de functie ervan kunnen we Tijs zijn probleem tackelen...
Daanaast zie je hoe iedereen zijn stukje kennis op tafel legt en de puzzel compleet wordt...

Er zijn geen technische antwoorden mogelijk op een forum in de trent van:
Knip de blauwe draad door, verbind deze met de rode en je probleem is opgelost!

Dus mi gaat dit wel degelijk over een stilvallende auto met mogelijk een ontstekingsprobleem!

(en niet zoals de meeste topics in de eerste 3 rubrieken ... over minder dan niks! ;) )
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op vr dec 01, 2006 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Luc33
Guru
Guru

vr dec 01, 2006 13:37

idd. En mag ik je nogmaals wijzen op mijn tip om alle mogelijke stekkerverbindingen schoon te maken. Kost je niks en het is weinig werk. Niet geschoten is altijd mis.
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 01, 2006 13:39

En er zit ook een ontstekingsmoduul op of bij de bobine?
De ontstekingsmoduul regelt de LAADTIJD van de bobine toch?

(Sander sander... een contacthoekregeling bij een E-ontsteking foei! ;) )

Ik kan me voorstellen dat aan de hand van de luchtmassa, de belasting dus, deontsteking weer verlaat wordt....
Je bedoelt dat het 'kastje' de mechanische vervroeging weer corrigeert aan de hand van een paar parameters? Rare tussenstap naar de Motronic dus eigenlijk, in dat geval. En kennelijk is het 'kastje' nodig (op zijn minst om het circuit te sluiten) want zónder werkt het systeem niet.

Andretti Molletti

vr dec 01, 2006 13:43

Blijkbaar...?

Heeft iemand het nummer van de ontstekingsmoduul??
Als er alleen een eindtrap inzit verklaard dit een hoop... de meeste modules hebben meer aan boord nl.

Daarnaast kun je wel een compleet moduul monteren icm de inductieve gever en een stand alone ontsteking bouwen... dan heb je mogelijk dat kastje niet meer nodig!

Terug naar “Algemene Technische vragen”