Ff een update:
Gisteren de 146 opgehaald bij J L autobedrijf in Hoogeveen. Eerst niemand daar, dus ff gebeld, komt z'n vrouw/vriendin om de boel af te handelen. Vrijwaring van de 33 gekregen, toen op weg.
Ik zo blij als een klein kind ermee naar het tankstation om de tank voor € 16,- vol te gooien...

Rij ik weg bij de BP tegenover de Mac in Hoogeveen, wil de A28 opdraaien richting Zwolle.... Niets meer, kan nog net de bocht omkomen, sta je dan met je goeie gedrag op de oprit van de snelweg... J maar even gebeld; "Ik zit nu in Duitsland, dus kan je niet ff komen helpen, zoek het zelf maar uit..." Wel al vast 1 en ander afgesproken over de evt afhandeling, ik moest me maar naar huis laten slepen en daar bij de garage de auto na laten kijken. ANWB maar gebeld. Die komt, ff proberen: starten - lopen - niet rijden, weer afgeslagen... Benzine op volgens ANWB. Terug naar het tankstation om te tanken. Beetje benzine erin, nog niks... Hij wou me niet af laten slepen naar Haaksbergen, dus naar een garage in Pesse. Daar de auto achtergelaten, zelf in Hoogeveen een Ford Focus C-Max Sportiva meegekregen om naar huis te rijden en vandaag weer in Enschede bij Hertz in te leveren (prima auto, ANWB: helemaal top geregeld).
Vandaag een telefoontje van de garage in Pesse dat de bdp-sensor kapot was en vervangen. Rekening: € 211,- (inclusief enig zoekwerk, nette prijs?). Dhr J L zegt geen garantie te geven en daarom niet de rekening te willen betalen. Morgen kan ik in ieder geval de 146 weer ophalen in Pesse. Moet de rekening eerst zelf betalen en hem daarna maar van het garagebedrijf terug zien te krijgen.
Maar ja, is dus gelijk een flinke smet op
onze nieuwe trots!
Gisteren kreeg ik dan wel weer een mailtje van Hugo dat hij de nieuwe papieren voor de 75 binnen had gekregen, zodat we bij hertz in Enschede hebben afgesproken en de 75 daarna op naam gezet hebben. Die is wel veilig thuis gekomen!

Alleen ff de pakking van het uitlaatspruitstuk vervangen, dan is ie ook weer gelijk een stuk stiller.

Dus met
mijn nieuwe trots begint het in ieder geval een stuk beter!
Groetjes,
Alfagek
Bas