Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

APK-tje gedaan, rekening was ff slikken...

vr nov 24, 2006 21:18

Ik open net de rekening van de garage voor de APK, waarbij ik ook gelijk de thermostaat heb laten vervangen en de handremkabel vervangen moest worden: 3 uur arbeidsloon. Ligt dat nou aan mij of is dit aan de hoge kant? APK een uurtje, thermostaat vervangen een half uur, maar dan zou de handremkabel vervangen 1,5 uur zijn?
Is dat dan zo'n k**klus of hebben ze wel heel ruim geschreven?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: APK-tje gedaan, rekening was ff slikken...

vr nov 24, 2006 21:23

Ik open net de rekening van de garage voor de APK, waarbij ik ook gelijk de thermostaat heb laten vervangen en de handremkabel vervangen moest worden: 3 uur arbeidsloon. Ligt dat nou aan mij of is dit aan de hoge kant? APK een uurtje, thermostaat vervangen een half uur, maar dan zou de handremkabel vervangen 1,5 uur zijn?
Is dat dan zo'n k**klus of hebben ze wel heel ruim geschreven?
Wel eens met een vork geschreven?

Ik had deze week hetzelfde...vroeg om olie en filter wisselen - 15 minuten werk zou je verwachten - samen met APK. Stond buiten de APK toch weer mooi 1,5 uur op de factuur als 'kleine beurt'. Na een opmerking van mijn zijde daarover was het van dat alle vloeistof niveaus gecontroleerd waren etc...ach wat doe je eraan. Ik denk altijd maar "iedereen wil mooi wonen en er niet te hard hoeven werken" ...kijk maar hoeveel mensen er SP hebben gestemd deze week :roll:

Knopjes

RE: APK-tje gedaan, rekening was ff slikken...

vr nov 24, 2006 21:33

voor de APK rekende men bij de garage waar ik stage heb gelopen 3 kwartier voor. Thermostaat zal idd ongeveer half uurtje zijn, en de handremkabel weet ik niet... misschien heeft een stagair eraan gewerkt? ;)

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 24, 2006 22:00

Tja, de tijd dat er gepraat en gedold wordt moet ook betaald worden (door anderen :lol: ) De boog kan nu eenmaal niet altijd gespannen staan. :wink:

Gelukkig kwam mijn 75 gister weer in één keer door de keuring \:D/ en is dat een 'vaste' prijs. (0.82 uur) :D

Handremkabel, geen idee eigenlijk, maar dat soort klussen kunnen best eens tegenvallen. :( Bij een Sud had je het vast niet gered met 1,5 uur. :lol: , dus dat valt dan weer mee. :D

Hoe dan ook, jij kan weer lekker rijden. :D (naar de winterstalling? :roll: )
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: APK-tje gedaan, rekening was ff slikken...

vr nov 24, 2006 22:12

Hoe dan ook, jij kan weer lekker rijden. :D (naar de winterstalling? :roll: )
Nee hoor, het was de 164, die is juist voor de winter. De Spider wordt 'semi' gestald :)

Feit blijft is dat je rekening houdt met een APK-tje van rond de 200 euro, als het dan 380 is, is dat wel schrikken...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

harold
Full Member
Full Member

vr nov 24, 2006 22:41

380 euro?

bij dealer?

voor een apk hebben ze een 'speciale' prijs van 29 euro
blijft er 350 euro over voor de thermostaat en die handremkabel......
164 super 3.0v6 automaat, zwart, 96, Xenon, full Meguiars detailed, Eibach lowered, gepoetst door A1 Car Cleaning
Afbeelding

SQUADRA LEO
Guru
Guru

vr nov 24, 2006 23:59

Gemiddeld kost een Apktje zo'n 6 tientjes bij een merkdealer.

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za nov 25, 2006 09:28

Een handremkabel vervangen kan behoorlijk tegenvallen. Meestal loopt ie boven de uitlaat onder hitteschilden door. Dan moeten die schilden los maar dan zit je nog met de uitlaat die eigenlijk ook in de weg zit. Vaak nogal prutswerk om hem in de hevel te krijgen. ( Of tussen de voorstoelen. Afhankelijk van het model. )

jaben
Advanced Member
Advanced Member

za nov 25, 2006 10:35

Donderdag met de Bertone naar de APK geweest. Bij een klein en goedkoop autoreparatiebedrijfje (ken hem goed)

Auto binnen gezet. Wordt mij gevraagd of er iets mis is met de auto. Uhhhhhh....nee. Ok, afmelden dan. Nog geen 5 minuten werk en dan berekend hij nog een half uur werk!!!!!!!!!!!!!!!!! Maar goed, heb hem daanra nog 1,5 uur van zijn werk gehouden met een gezellige praat :D Totale kosten 36 euro!
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Roeltje 164

za nov 25, 2006 10:48

Handremkabel is prutswerk bij een 164, maar daar hebben de hitteschilden nix mee te maken hoor!!

Had goedkoper gekund i.d.d

gr Roel :wink:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za nov 25, 2006 11:03

Auto binnen gezet. Wordt mij gevraagd of er iets mis is met de auto. Uhhhhhh....nee. Ok, afmelden dan. Nog geen 5 minuten werk en dan berekend hij nog een half uur werk!!!!!!!!!!!!
Lekkere APK. :shock: Ik ga er van uit dat je auto idd goed is maar als ik keurmeester was zou ik daar niet op afgaan. Een plotselinge steekproef kan dan behoorlijk tegenvallen. Als iedere keurmeester zo auto`s keurt is het geen wonder dat er nogal veel discussie is omtrent de APK. Mooi voor jou maar als je zo`n auto gaat kopen stelt een nieuwe APK dus ook geen r##t voor. Persoonlijk vind ik dit een slechte zaak. Letterlijk en figuurlijk. :(

166V6
Junior Member
Junior Member

za nov 25, 2006 11:23

Voor de Cinquecento van mijn vriendin kon ik laatst 510 euro aftikken apk 2 banden, remschoenen en jawel de handremkabel
2,5 uur arbeid........ men gaf aan dat de handremkabel ongeveer 1,5 uur geduurd had zat helemaal vast e.d.

Dus ut verbaasd mij niet echt !
alfa 166 3.0 V6 ,164 V6.Historie: Giulia 1.3, 2x Sud, 2X 75 V6, 4x 75 1.8, alfetta GT ,Spider 2.0, 90 2.0, 4x 33, 164 V6,
155 V6, 155 TS,156 1.8TS,147 1.6 88 Kw.Non alfa: Lancia Lybra 2.0 ,Maserati 224 , Dedra 1.6 ,Ducati 750, 3X Fiat

jaben
Advanced Member
Advanced Member

za nov 25, 2006 12:21

Auto binnen gezet. Wordt mij gevraagd of er iets mis is met de auto. Uhhhhhh....nee. Ok, afmelden dan. Nog geen 5 minuten werk en dan berekend hij nog een half uur werk!!!!!!!!!!!!
Lekkere APK. :shock: Ik ga er van uit dat je auto idd goed is maar als ik keurmeester was zou ik daar niet op afgaan. Een plotselinge steekproef kan dan behoorlijk tegenvallen. Als iedere keurmeester zo auto`s keurt is het geen wonder dat er nogal veel discussie is omtrent de APK. Mooi voor jou maar als je zo`n auto gaat kopen stelt een nieuwe APK dus ook geen r##t voor. Persoonlijk vind ik dit een slechte zaak. Letterlijk en figuurlijk. :(
Daar heb je ook gelijk in, maar hij weet precies wat er aan deze auto is gedaan. Ik vroeg hem nog of hij dan niet bang was voor en steekproef. Totaal niet, dat zou hem eigenlijk wel goed uitkomen, want hij moest toch nog wat vraagjes stellen ivm andere auto's en brommers!!!

Dat een APK geen ruk voorstelt ben ik het al jaren mee eens. Grote gebreken komen wel naar voren, maar een jaar APK bij aankoop van een auto doet mij helemaal niks en geeft me absoluut geen garantie. De ene keurmeester kijkt absoluut niet goed en de andere ligt te zeiken over zaken die absoluut niet relevant zijn.

Ik mijn geval maak ik me geen zorgen over de veiligheid. Mijn auto is technische gezien helemaal nieuw en aangezien ik er weinig mee rij is er weinig slijtage. Daarnaast controleer ik zelf de auto regelmatig en dan ook veel beter dan een keurmeester.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za nov 25, 2006 16:18

Ik neem onomstotelijk van je aan dat de auto in goede staat is. Maar er hoeft maar teveel remverschil in te zitten door wat voor rden dan ook en bij een steekproef valt hij door de mand. Remmerij wordt zwaar aangerekend en kost punten. Daar heb je als garagehouder dus helemaal geen voordeel mee. Een beetje controle kan geen kwaad en jij hebt een beter gevoel over je auto. In een jaar kan er wel het eea gebeuren. :wink:

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

za nov 25, 2006 17:33

als je de handremkabel van een 164 volgens de regels wil vervangen.. ja dan mot je halve interieur eruit... en daar ben je wel ff mee zoet (zeker bij mij met die teringzooi in de auto ;-) ) maar bij 164 is het idd een k*t klus :(
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”