ik denk dat ik weet wat clecke bedoelt, en dat is niet dit ding van Jaeger, ik loop wel ff naar mijn 75, die het ook heeft, en maak wel even een fototje.. wou toch nog ergens anders n foto van maken, kan ik dat meteen doen
tot zo
Aerodynamics are for people who can't build engines
1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs
ik heb 2 foto's 1tje van mn sloper, die had ik toevallig zondag gemaakt en 1tje van mn andere 75 waar ik even de binnenbekleding aan de kant moest doen
en
Een actief koolfilter wat de benzine dampen (koolwaterstoffen) opvangt en tijdens het rijden weer terug de motor in leidt.
het kan weg mits je de slangaansluitingen allemaal afstopt zodat er geen valse lucht in je inlaatspruitstuk komt en de damp uit de tank niet in je kofferbak komt.
of (even hardop denkend) de dampen die uit je benzinetank komen naar de motor geleid worden om daar verbrand te worden?
en als je m dan weg zou halen (weet niet waarom) dan blijven die dampen dus in de tank hangen? en is dat slecht dan? moet dat filter soms vervangen worden?
Ik heb laatst die hele zooi weggehaald, ik heb toch geen kat meer.
Bij mijn ts liepen die slangen van kofferruimte naar motorruimte waar die aangesloten zat
op de luchtinlaat huis. Op de luchtinlaathuis zitten bij een katversie 2 slangetjes
naast elkaar, bij non kat maar 1 slangetje en dan 1 inbusboutje.
bij een katversie loopt het slangetje naar een vacuumbox rechts voor onder de auto
en er zit er ook nog een solenoid tussen die als je er voor staat links van de
radiateur zit.
Achterin gaat een slang naar de vulslang met een membraampje ertussen.
Bij was eens zo'n slangetje losgegaan en beroerd lopen dat ie doet dan.(stationair). trekt dan valse lucht.
Het zal inderdaad iets met het milieu te maken gehad hebben,
of inderdaad een benzinedampopvangdingetje
nog snappuh???
klinkt mischien gek, maar bij mij loopt ie sindsdien stationair wel wat rustiger
als ze op je salontafel liggen doen ze sowieso niets meer maar verder zou ik het ook niet weten.. zal waarschijnlijk van computer(s) zijn? waar zitten ze dan? die grote lijkt wel op die boven het dashboardlaatje?
als ze op je salontafel liggen doen ze sowieso niets meer maar verder zou ik het ook niet weten.. zal waarschijnlijk van computer(s) zijn? waar zitten ze dan? die grote lijkt wel op die boven het dashboardlaatje?
klopt van die grote
die andere kan ik me niet direct meer herinneren,maar ook ergens in die buurt dacht ik..