R11i

Lichtjes!

vr nov 17, 2006 19:15

Hallo,

heb al gezocht naar dit onderwerp maar heb nog geen bevredigend antwoord hierop gevonden.

Verlichting van sommige knoppen bij mij werken niet.
Ik heb begrepen dat de knopjes voor grote binnenverlichting, leeslampje en vergrendeling achterramen ook moet branden??
Knopje heb ik eruit gehaald en nu zie ik binnen in een groen sokkellampje zitten?????? Hoe krijg ik deze eruit??

Dan heb ik nog de schakelaars voor de elec ramen. Dacht hier ook een doodnormaal sokkellampje te vinden, alleen tot mijn grote verbazing zie ik dat er een lampje in gesoldeerd zit. Moet ik nu de hele knop vervangen? Zo ja, kan je die nog ergens bestellen?

Dan een laatste puntje; sokkellampjes zitten in een plastic houdertje, twee zijn er bij mij afgebroken, hoe kom ik hier aan? Of geldt hier --> hele nieuwe knop??

Dan het ALLERlaatste punt en dan stop ik.
Bij de regeling van de ventilatie zit ook verlichting achter, deze straalt in het midden fel en naar de twee zijkanten toe minder fel, ik vind deze nogal zwak verlicht? hoort dit? (voordat ik het hele dashboard eruit sloop voor niets)

Hoop dat het duidelijk is, ik dacht even iets simpels op te lossen, maar valt weer eens tegen..

bedankt

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Lichtjes!

vr nov 17, 2006 19:32

Kijk hier maar es.
Leeslampjes is gewoon draaien. Bajonetsluiting. Daarna kun je de lampjes vervangen.

Maxtor
Guru
Guru

vr nov 17, 2006 19:46

Vooral die voor de ramen zijn echt k-u-t lampjes. Gedonder met solderen, en helemaal als je zoals in mijn geval een soldeerbout hebt die ongeveer al 30 jaar oud is ofzo :?
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

R11i

Re: RE: Lichtjes!

vr nov 17, 2006 20:04

Vooral die voor de ramen zijn echt k-u-t lampjes. Gedonder met solderen, en helemaal als je zoals in mijn geval een soldeerbout hebt die ongeveer al 30 jaar oud is ofzo :?
Maar je soldeert dus gewoon die sokkellampje erin?

R11i

Re: RE: Lichtjes!

vr nov 17, 2006 20:08

Kijk hier maar es.
Leeslampjes is gewoon draaien. Bajonetsluiting. Daarna kun je de lampjes vervangen.
POTVERDOMME trek em zo los!!!!! Jeetje wat lomp... maar evengoed, bedankt!!

R11i

vr nov 17, 2006 20:42

Zit ik nog steeds met die afgebroken plastic houdertjes voor de sokkellampjes voor de achterruit verwarmingsknop etc..

Waar zijn deze plasticjes verkrijgbaar?? Iemand? (Halfords iig niet..)

O trouwens vergeten te vermelden, het betreft een 75, indien deze info noodzakelijk is

Terug naar “Algemene Technische vragen”