do nov 09, 2006 21:34
blokken eruit, ik garandeer dat de keerringen van de zuigers gaar zijn. Haal die nieuw, en nieuwe slangen en vloeistof.
Maak de zuigers gangbaar door als maar heen en weer te bewegen.
Een blok terugzetten, dan tussen schijf en zuiger aan de andere kant bandenlepel of grote schroevendraaier ertussen, iemand anders pompen, tot ie tegen de schroevendraaier opzit, dan weer terugbewegen en net zo lang tot ie gangbaar is.
Als alles weer soepel, schoonmaken met remmenreiniger, keerringen/stofhoezen vervangen, nieuwe blokken en klaar.
Maar waarschijnlijk is dit lapwerk.
Ik zelf zou de tangen reviseren, nieuwe schijven, goodridge slangen, nieuwe blokken en nieuwe Hoofdremcilinder.
Dan weet ik zeker dat het goed is en dat het VEILIG is. Is meestal stap 1 bij een vers aangeschafte auto, waar ik ook voor budgetteer.
schijven ongeveer 90 per set, cilinder 100,- set slangen van goodridge 75, blokken van een kwaliteit, als SBS 75, set stofhoezen en klein grut zeg 20,- vloeistof zeg 15,- en met geluk zijn de zuigers te hergebruiken.
O, en gelijk nieuwe ontluchtingsnippels.
Al het andere is stopgap en geeft later weer meer werk, zeker met een auto waar niet elke dag mee gereden wordt.
als laatste ook de handrem fatsoenlijk afstellen op de trommels ipv op de kabel.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end