Is het niet zo dat de aansturing van je toerenteller bij je waterpomp vandaan komt dmv een kabeltje? Of haal ik nu de kilometerteller en toerenteller door elkaar?
Spiders vanaf ik meen 1982 hebben een elektronische toerenteller.............................
voor die datum zijn ze idd mechanisch , kabeltje en bij waterpomp ja
mocht de toerenteller overleden zijn , die heb ik nog wel liggen
Heb eens gekeken, maar niks direct langs boven gezienaan de waterpomp, moet ik langs onder of komt het van de alternator kant, voor de resr alles zit vast onder de motorkap voor zover ik de wagen ken, hem hem maar sins zaterdag
Red Alfa Spider 2000 1985 model with Weber 45DCOEcarb's
een elek. toerenteller zit meestal verbonden aan je bobine. Hij bepaald dan het toerental aan de hand van aantal ontstekingen. Of dat bij je alfa ook zo is dat durf ik niet te zweren.
Heb je nog die toerren teller voor een 1985 Spider 2000? en wat mag die kosten?, heb de mijne uit een gedaan en vastgesteld dat die met VDO eenheid is aangepast ( achter kant uit gesleepen en met beugel vast gezet)
mvg
Edwin
Red Alfa Spider 2000 1985 model with Weber 45DCOEcarb's
Heb Nieuwe toeren teller ingebouwd en toch werkt die niet, heb juist alle bougie kabels vervangen nadat een los zal in de delco kop( gewoon door), nu draait de motor better maar niks op den toeren teller, achter mijn bobijn zit een blok met verschilende aansluiting( ik denk voor de regelling van onstekking) zou deze defect zijn of zal de bobijn aan het einde van zijn latijn zijn ???????
Red Alfa Spider 2000 1985 model with Weber 45DCOEcarb's
Uit eindelijk toerenteller uit een gehaald en getest op een meet bank, binnen kant was compleet defect, gaat die zien te herstellen, pulse van niuewe bobine is veel better, draait ook better nu. Nu de Dakvervangen nog en ik ben klaar voor de pret.................
Red Alfa Spider 2000 1985 model with Weber 45DCOEcarb's