Bedankt voor de vele complimenten .. zal dit ook zeker doorgeven aan Henk-Jan
@steven: de VARLN <> SCARB vete stamt inderdaad al van een hele poos terug en de meeste mensen nu kennen de oorsprong al niet eens meer. Veel actieven van toen hebben zich inmiddels ook al teruggetrokken of zijn anders uit beeld verdwenen, dus om dar steeds weer opnieuw over te beginnen heeft weinig zin. Niemand weet zo'n beetje waar het over gaat. Ik ook niet. Tuurlijk ben je een soort concurrent, maar voor beide clubs is er bestaansrecht en dienen ze hetzelfde doel. Momenteel lijken de contacten goed tot prima en er komt al meer samenwerking. Agenda's worden al meer en meer naast elkaar gelegd en ook de secretariaten ondersteunen elkaar en wisselen hier en daar materiaal uit.
@AlfettaOwner: Qua onderhoud zit er niet zoveel tijd in .. als het éénmaal werkt, werkt het en het roest niet. Maar je bedoelt gewoon of er veel werk aan zit ... dat hangt er maar net vanaf hoeveel nieuwe zaken ik er aan toe voegen wil. Dit artikel was al geschreven, dus nu was het zaak om de tekst per pagina te copy-pasten en er wat HTML code omheen te tikken. Uiteindelijk nog wat linkjes aanmaken/aanpassen en het werkt.
De meeste tijd is er nu in gaan zitten om er illustraties en foto's bij te krijgen. Ik had een dealermap liggen welke veel leuke plaatjes bevatte, maar de map past niet op de scanner .. niet zonder de map dramatisch te beschadigen! Ik heb nu foto's van de foto's gemaakt en op de pc bijgeknipt en wat filtertjes eroverheen gegooid. Jah, daar gaat best wel wat tijd in zitten.
Laatst eens een hele serie folders en tijdschriften lopen inscannen en omgezet naar PDF formaat. Dát was wel heel erg veel werk en met name het scannen kost heel erg veel tijd. iedere A4 bladzijde scan ik in op minimaal 500dpi, maar sommige zelfs op 1000dpi en dan zit je per A4 al snel op een plaatje van 150MB of groter!
Zo .. zal weer ff aan het werk