Wel die extra plaat in je veerschotel plaatsen dan he.Gewoon proberen dus eigenlijk! De standaard veren hoeven er van mij niet heel uit te komen, als de schotel maar heel blijven. En er komen idd verlagingsveren (load 50kg) in met zo'n "height adjuster" van RS.
Uhhm?? Wordt die er bijgeleverd of moet je dat apart bestelllen?Wel die extra plaat in je veerschotel plaatsen dan he.Gewoon proberen dus eigenlijk! De standaard veren hoeven er van mij niet heel uit te komen, als de schotel maar heel blijven. En er komen idd verlagingsveren (load 50kg) in met zo'n "height adjuster" van RS.
Groetjes,Vervangen van de achterveren bij een Transaxle gaat als volgt;
Achterkant van de carrosserie op assteunen zetten.
Grote garagekrik onder de achteras zetten, achteras ietsje opkrikken.
Wielen, stabilistatorstang, schokdempers losschroeven van de achteras.
Watts stangen losschroeven van de carrosserie.
Daarna de krik onder de achteras voorzichtig laten zakken, totdat de veerspanning eraf is.
Nu is het mogelijk om de veren te verwisselen.
En monteren gaat in omgekeerde volgorde.
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=6477
Ik kreeg ze erbij, is op zich wel nuttig omdat je met die verstelringen een soort puntlast krijgt.Uhhm?? Wordt die er bijgeleverd of moet je dat apart bestelllen?Wel die extra plaat in je veerschotel plaatsen dan he.Gewoon proberen dus eigenlijk! De standaard veren hoeven er van mij niet heel uit te komen, als de schotel maar heel blijven. En er komen idd verlagingsveren (load 50kg) in met zo'n "height adjuster" van RS.
Perfekt, bedankt voor de tip! De handelingen an sich stonden ook wel in het werkplaatshandboek maar ik vroeg me af wat ik nu wanneer moest opkrikken of laten zakken. Moet goed te doen zijn lijkt me.Hoi Reinier,
Ik moet er binnenkort ook aan gaan geloven:
Groetjes,Vervangen van de achterveren bij een Transaxle gaat als volgt;
Achterkant van de carrosserie op assteunen zetten.
Grote garagekrik onder de achteras zetten, achteras ietsje opkrikken.
Wielen, stabilistatorstang, schokdempers losschroeven van de achteras.
Watts stangen losschroeven van de carrosserie.
Daarna de krik onder de achteras voorzichtig laten zakken, totdat de veerspanning eraf is.
Nu is het mogelijk om de veren te verwisselen.
En monteren gaat in omgekeerde volgorde.
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=6477
Ray
OK, thanks, ik zal het eens aan Ron Simons vragen.Ik kreeg ze erbij, is op zich wel nuttig omdat je met die verstelringen een soort puntlast krijgt.Uhhm?? Wordt die er bijgeleverd of moet je dat apart bestelllen?Wel die extra plaat in je veerschotel plaatsen dan he.
Weet ik eigenlijk niet. Ik hoop tussen nu en twee weken eea te gaan monteren, dan kan ik je het laten weten.Kan je met zo'n RS set de auto op de originele hoogte houden? Een maat van mij ( met de Autovisie 75) wil stuggere veren maar eigenlijk niet echt plat op de buik omdat hij er veel mee rijdt en er dus wel normaal mee moet zijn te rijden. Ook mag hij niet té stug worden. Als je de RS veren monteert op de hoogste stand, is dat dan gelijk als de normale veer?