KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: technisch raadseltje/discussie

do nov 02, 2006 19:06

Schoonheid wordt vaak in verband gebracht met symmetrie.. li en re zouden dus symmetrisch moeten zijn als het design betreft.
T`is net een Alfa wat dat betreft. Schoonheid gaat voor gemak. Wie krijgt er geen vieze vingers bij het openen van een 156 SW klep? :D

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: technisch raadseltje/discussie

do nov 02, 2006 19:10

degene die zijn auto heeft gwassen :wink:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 02, 2006 22:32

Wat niet weet wat niet deert @@ ;)

De groeven hoe lang ook gooien het water naar voren, oké... maar wat levert dat aan reactiekracht op de profielrillen op? beide wielen krijgen een kracht dezelfde kant op...(Vandaar dat de banden links en rechts een tegenovergestelde vorm moeten hebben.)
Ik heb met het vorige profiel van de guigragiolio gereden en was maar wat blij toen i versleten was!!
Wat Vredestein aan reclame maakt en de werkelijkheid daar zit een verschil tussen. Zonder af te doen aan de know how van die jongens!!
De niet doorlopende groeven, de langsgroef aan de binnenzijde .. alles bij elkaar idd een mooie band!!!
Schoonheid wordt vaak in verband gebracht met symmetrie.. li en re zouden dus symmetrisch moeten zijn als het design betreft.(Maar niet waar het om onderdrukking van lawaai en ook cupping gaat, daar is a-symmetrie de oplossing.)
Technisch zijn er meer nadelen te noemen dan voordelen en is vooral de compound van doorslag gevende betekenis.. Dat kunnen we dus ve foto niet beoordelen.
Mogelijk is het op droog een prima band... maar in een fikse regenbui is het niet mijn keuze!!Klopt helemaal.
De groeven sporen niet om het zo maar eens te zeggen ;)Bovendien zal de stuurprecisie niet optimaal zijn gezien de overmaat aan langsgroeven.
:lol:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Andretti Molletti

do nov 02, 2006 22:35

Ook een topic waard: cupping... zit in de blokken van het profiel en wordt door conti aangepakt met ongelijke blok grootte..
Deze band is cup gvoelig volgens die uitspraak !

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 02, 2006 22:57

Ook een topic waard: cupping... zit in de blokken van het profiel en wordt door conti aangepakt met ongelijke blok grootte..
Deze band is cup gvoelig volgens die uitspraak !
Cupping komt niet DOOR de band, maar door de wielstanden en de ene band is er gewoon gevoeliger voor dan de andere.
Opel oa heeft altijd Huisleverancier Conti ervan verdacht omdat diverse typen Kadet,s nogal cupten. Ea lag uiteindelijk niet aan de banden, maar aan de wielstanden achter die de koersvastheid moesten vergroten.
Idd leuk om daarover te soebatten.. :wink:

Er zijn btw bijna geen banden meer te verkrijgen die eenzelfde blokgrootte hebben.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Andretti Molletti

do nov 02, 2006 23:05

Ja precies, gekomen op de auto's met toespoor verandering bij het inveren... vooral achter.. Conti had de wereldCUP 8)
met Michelin was het stukken minder, maar de oorzaak zit idd in de wielstanden en vooral veranderingen en weg omstandigheden.
In duitsland heeft men op de Nissan primera nagenoeg geen last terwijl we hier in de 90tiger jaren giga problemen hadden met de conti op een primera...

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 03, 2006 18:23

Ja precies, gekomen op de auto's met toespoor verandering bij het inveren... vooral achter.. Conti had de wereldCUP 8)
met Michelin was het stukken minder, maar de oorzaak zit idd in de wielstanden en vooral veranderingen en weg omstandigheden.
In duitsland heeft men op de Nissan primera nagenoeg geen last terwijl we hier in de 90tiger jaren giga problemen hadden met de conti op een primera...
Btw: Weet jij toevallig uit jouw praktijk welke huidige banden daarvoor minder gevoelig zijn?? Op de JTS beginnen de achterbanden binnenzijde ook al op "zaagbladen" te lijken, maar gek genoeg hoor ik ze nog niet. :-s Gevoelsmatig zeg ik dat de cupping na het verlagen wat toegenomen is. :?
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Andretti Molletti

vr nov 03, 2006 18:28

Mijn praktijk: SLICKS!!!

8)

Helaas heb ik niet meer te maken met cuppen... tenminste het eerste pechgeval moet nog binnenkomen met:
Hallo ik sta stil op de afsluitdijk met gecupte banden.... kunt u mij afslepen ?
:mrgreen:

Maar mogelijk zijn er andere die wel die ervaringen nog dagelijks opdoen?

Terug naar “Algemene Technische vragen”