Gebruikersavatar
twan
Full Member
Full Member
Berichten: 263
Lid geworden op: do dec 30, 2004 02:21
Locatie: Breda

schokkerig gedrag tijdens gas geven en totaal geen vermogen

za apr 29, 2006 20:34

de auto van een kennis van mij heeft een probleem.
de auto gaat namelijk heel erg schokken wanneer je het gaspedaal intrapt, en dit al wanneer je hem zacht intrapt.

als hij echter boven de 3000 toeren komt dan schokt hij wat minder, maar er zit weinig trekkracht in.
wanneer je een constante snelheid rijdt, dan rijdt hij niet beroerd.

wat ik vervangen heb:
rotor, verdelerkap, bougies, bougiekabels, luchtfilter.

het gaat om een hyundai excel 1.5 carb. uit 1992.

nu denk ik persoonlijk dat het aan de carb ligt of aan de benzinetoevoer.

zal ik de carb loshalen en reinigen met spul?
of zou het ergens anders aan liggen?
33 1.5ie

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: schokkerig gedrag tijdens gas geven en totaal geen verm

zo apr 30, 2006 09:37

Hyundai? :shock: Ik neem aan dat je de benzinefilter ook al vervangen hebt?

Gebruikersavatar
twan
Full Member
Full Member
Berichten: 263
Lid geworden op: do dec 30, 2004 02:21
Locatie: Breda

RE: schokkerig gedrag tijdens gas geven en totaal geen verm

zo apr 30, 2006 11:17

nee die heb ik niet vervangen.
33 1.5ie

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: schokkerig gedrag tijdens gas geven en totaal geen

zo apr 30, 2006 11:48

nee die heb ik niet vervangen.
Worden vaak vergeten. Misschien maar es doen. Wie weet wat erin zit.

Gebruikersavatar
Canguro
Member
Member
Berichten: 154
Lid geworden op: zo dec 18, 2005 04:39
Locatie: Groningen

RE: schokkerig gedrag tijdens gas geven en totaal geen verm

do nov 02, 2006 23:59

Sushi?

Gebruikersavatar
alipapa
Junior Member
Junior Member
Berichten: 54
Lid geworden op: zo sep 10, 2006 18:20
Locatie: ZW Brabant

RE: schokkerig gedrag tijdens gas geven en totaal geen verm

vr nov 03, 2006 09:04

Mijn ervaring met veel japanse carburateurs is dat er vooral problemen zijn met al die dunne en wat dikkere slangetjes rond de carburateur.
Negen van de tien keer kreeg ik de motor weer normaal aan het draaien door de slangetjes stuk voor stuk(niet allemaal tegelijk) er af te halen en ze heel goed te bekijken, te buigen ,en terwijl controleren op scheurtjes ,vooral in de bochten vlak bij de aansluitpunten..Meestal konden de slangetjes met mankementen iets ingekort worden.Het resultaat was meestal een stuk of tien stukjes slang van een of twee centimeter en een feilloos draaiende motor.

Terug naar “Algemene Technische vragen”