KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: technisch raadseltje/discussie

wo nov 01, 2006 20:32

Jongens jongens nu toch. Dit is de nieuwe Vredestein Sessanta. Made by Giugiaro, net als de auto. :wink:

Andretti Molletti

wo nov 01, 2006 20:39

Ik zeg ook niet dat ik hem niet mooi vind ;)

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 01, 2006 20:46

Ik ook niet. Hoe het rijdt weet ik ook niet. Dat zal wel uitgetest zijn neem ik maar aan. :wink: Soms gebruiken ze voor concepts fantasie profielen. In dit geval dus niet.

tommie
Guru
Guru

wo nov 01, 2006 21:32

bij ons staat ie ook op t werk bij de receptie te 'pronken'

ik zal het eens aansnijden, kijken hoe er gereageerd wordt :D vind t ook geen mooie band trouwens. en wordt gelukkig nog in niet zo veel maten gemaakt :D
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Maurizio
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: technisch raadseltje/discussie

wo nov 01, 2006 22:05

Jongens jongens nu toch. Dit is de nieuwe Vredestein Sessanta. Made by Giugiaro, net als de auto. :wink:
:twisted: banden moeten functioneel zijn, niet mooi, wordt nooit wat met vredestein :wink:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 01, 2006 22:15

Leuk: Het gaat weer ergens over.. :o

Dit topic is nog lang niet afgelopen. Ik, als stronteigenwijze Fries, ga iig nog even verder. :wink:

Eigenlijk zou de band andersom gemonteerd moeten worden. De groef wordt dan namelijk breder.Hierdoor wordt het water minder opgestuwd. De waterstroom hoeft dan nl niet te versnellen doordat de groef als het ware minder inhoud krijgt. ( Hij wordt smaller zo als hij nu zit).

Verder: Wat me van een docent tegenvalt. :wink: Hoe lang is het kontaktvlak van de band eigenlijk.... 8) De groef is iig een aardig stuk langer dus "no problem at all." Dit profiel zal dus geen film kunnen opbouwen tenzij de hoeveelheid te verdringen water natuurlijk extreem wordt, maar dan gaat zelfs een terreinband "varen".
Hij kan het verdrongen water makkelijk weer lossen. In de praktijk zul je zien dat het water de rand waarschijnlijk niet eens bereikt omdat het water vanzelf "lost door dat het rechtdoor gaat terwijl het loopvlak door de rotatie van richting veranderd.

Een mens is nooit te oud om te leren. Ik ook niet.. :lol: :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 01, 2006 23:05

rechterband (voor de kijkers links) zit verkeerdom, linker bestuurderskant dus) zit wel goed. Toch @@?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Rees-Cees

wo nov 01, 2006 23:06

rechterband (voor de kijkers links) zit verkeerdom, linker bestuurderskant dus) zit wel goed. Toch @@?
dan klopt de langgroef niet meer :shock:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 01, 2006 23:07

Ja ik ga uit van de band Rechtsvoor. (Voor de kijkers links en voor de bestuurder aan de andere kant). :wink:

@RC:
Je zou idd met dit profiel niet alleen richtinggebonden, maar aan links/rechts gebonden banden moeten hebben.
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op wo nov 01, 2006 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 01, 2006 23:08

Dat kan niet. De brede groef zit aan de binnenzijde. Andersom zou hij aan de buitenzijde zitten. Dit is gewoon een band die maar op 1 manier gemonteerd kan worden.

Rees-Cees

wo nov 01, 2006 23:11

Ja ik ga uit van de band Rechtsvoor. (Voor de kijkers links en voor de bestuurder aan de andere kant). :wink:

@RC:
Je zou idd met dit profiel niet alleen richtinggebonden, maar aan links/rechts gebonden banden moeten hebben.
ja @@ dat klopt die hebben ze bij Pierelie ook namelijk (neroo rosso flosso of zo iets)

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 01, 2006 23:14

okay, da's duidelijk zo. :thumbs:
Maar stel dat je de rv band om zou draaien, dan zou ie wel beter werken dan nu, denk ik. Wat maakt het eigenlijk uit, waar die langsgroef zit? :?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Andretti Molletti

wo nov 01, 2006 23:27

Wat niet weet wat niet deert @@ ;)

De groeven hoe lang ook gooien het water naar voren, oké... maar wat levert dat aan reactiekracht op de profielrillen op? beide wielen krijgen een kracht dezelfde kant op...
Ik heb met het vorige profiel van de guigragiolio gereden en was maar wat blij toen i versleten was!!
Wat Vredestein aan reclame maakt en de werkelijkheid daar zit een verschil tussen. Zonder af te doen aan de know how van die jongens!!
De niet doorlopende groeven, de langsgroef aan de binnenzijde .. alles bij elkaar idd een mooie band!!!
Schoonheid wordt vaak in verband gebracht met symmetrie.. li en re zouden dus symmetrisch moeten zijn als het design betreft.
Technisch zijn er meer nadelen te noemen dan voordelen en is vooral de compound van doorslag gevende betekenis.. Dat kunnen we dus ve foto niet beoordelen.
Mogelijk is het op droog een prima band... maar in een fikse regenbui is het niet mijn keuze!!
De groeven sporen niet om het zo maar eens te zeggen ;)
:lol:

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

wo nov 01, 2006 23:57

of bedoel je die scheur onder op de bumper 8-[
Ik ga er vanuit dat Andretti die niet mooi vindt ;)
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Terug naar “Algemene Technische vragen”