BinnemaTS
Member
Member

remprobleem alfa 75 turbo

di okt 31, 2006 15:17

Het volgende probleem doet zich voor bij mijn alfa 75 turbo.

Eerst was er totaal geen probleem met remmen. Pedaal pakte mooi op en remmen deden het prima. Echter nu is eerst de helft van de pedaalslag "vrij" (dus geen ekele remkracht) en vervolgens merk je dat de remmen gaan werken bij verder intrappen. Heeft iemand een idee van wat de boosdoener van dit euvel is???

Alvast bedankt!
Afbeelding

alfaromeo155

RE: remprobleem alfa 75 turbo

di okt 31, 2006 15:46

lucht of ergens lekkage

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

di okt 31, 2006 16:00

Achter remblokken te ver van de schijven
Shut up and ride!

Richard Kremer
Full Member
Full Member

di okt 31, 2006 16:04

Hoi,

Rembekrachtiger mischien stuk.
Succes

MVG Richard Kremer
ALFA loos

Remco S
Guru
Guru

Re: RE: remprobleem alfa 75 turbo

di okt 31, 2006 17:22

denk ik ook, even op (laten) stellen

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 31, 2006 19:07

O)f vastgeroest waardoor er geen vrij slag meer is. Loshalen, kopervetten en weer monteren.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 31, 2006 19:53

Hoofdremcilinder niet goed?

1 van de circuits werkt schijnbaar niet, gok dus op de hoofdremcilinder(als er tenminste nergens olie lekt).

Succes ermee!
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 31, 2006 19:55

Hoe kunnen de achterremblokken dan ineens te ver van de schijven komen te zitten???? is toch spontaan gebeurt, of was er net aan de remmen gesleuteld?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 31, 2006 21:05

Of vastgeroest waardoor er geen vrij slag meer is. Loshalen, kopervetten en weer monteren.
lezen KAS, er is juist een grote vrije slag!
Ik kan je verzekeren, dat als de achterremblokken vastgerot zijn, je daar met remmen niets van merkt, zeker niet m.b.t. pedaalslag. :wink:

Blokken te ver van de schijven? Als het gangbaar is :arrow: 100x op het rempedaal trappen en het is weer goed. Bovendien gebeurt dat niet zomaar. Dus lijkt me eigenlijk niet. Lucht idem........ òf er is recentelijk aan gesleuteld natuurlijk. òf er is ergens -al dan niet uitwendig- lekkage.

Ik ben wel zeer benieuwd. :roll:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 31, 2006 22:24

lezen KAS, er is juist een grote vrije slag!
Ik kan je verzekeren, dat als de achterremblokken vastgerot zijn, je daar met remmen niets van merkt, zeker niet m.b.t. pedaalslag. :wink:
Dat haal ik niet uit zijn verhaal van die grote slag. Geen remkracht, da`s wat anders. En ik kan je verzekeren dat als je remblokken achter vastgeroest zitten je dat wel degelijk merkt tijdens het remmen. Je moet harder trappen omdat de vrije slag nihil is. Ik heb het gehad met mijn ex 75. Ik vond de remschijven aardig roestig worden en na controle bleek er bijna geen remwerking meer aan de buitenzijde. Na demontage en weer montage remde hij weer aanzienlijk beter. Er wordt vaak ten onrechte vanuit gegaan dat een auto weinig remt achter.
Het kan zowiezo nooit kwaad om de remblokken eens in het jaar eruit te halen en weer te monteren. Vooral bij schijven achter hou je de boel goed gangbaar. Na de winter kan het behoorlijk vast gaan zitten.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 31, 2006 22:31

@KAS: mee eens dat onderhoud goed is.
Mijn recente ervaring met achterremmen v/e 75 die precies ook aan de buitenzijde helemaal niets deden was dus totaal anders, n.l. een lekker hard pedaalgevoel, kleine vrije slag en prima remmen, zelfs op de remmenbank! :o

:-k Het klinkt natuurlijk best wel logisch, dat als één circuit geen vloeistof kan verplaatsen, je het pedaan niet in getrapt krijgt. Vreemd eigenlijk dat ik daar m.b.t. pedaalslag en remvertraging geen rare beleving had. :? Hoewel, nu bedenk ik me, de remdrukbegrenzer vangt dat natuurlijk op! Die pin komt dan gewoon wat verder naar buiten. Ergo: hoe kan het dan toch dat jij bijv. wel een raar pedaalgevoel beleefde?

Zal dan toch iedere auto een eigen karakter hebben? :lol:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 31, 2006 22:41

Ergo: hoe kan het dan toch dat jij bijv. wel een raar pedaalgevoel beleefde?:
Omdat ik zomers in een andere Auto (MGB ) reed vond ik dat tijdens de eerste rit in het najaar in de 75 de remmen nogal matig waren. Ik moest dus hard trappen en was er niet gerust op. Toen ik vanonder de auto de verroeste schijven zag werd het tijd voor aktie. Bij demontage van de remblokken trok ik de voering van het ijzeren gedeelte af. Zo vast zaten ze in de klauw geroest. Vandaar dat ik nu 1 keer per jaar de achterremmen loshaal. De borgpennen zitten dan ook altijd los. :wink:

BinnemaTS
Member
Member

di okt 31, 2006 22:53

de auto heeft wel een tijdje in mn loods gestaan voordat ik er weer mee ging rijden. Ik denk een week of 6.

Kan je de werking van de achterremmen testen met enkel de handrem of is dat te makkelijk?
Afbeelding

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 31, 2006 22:54

de auto heeft wel een tijdje in mn loods gestaan voordat ik er weer mee ging rijden. Ik denk een week of 6.

Kan je de werking van de achterremmen testen met enkel de handrem of is dat te makkelijk?
Dat gaat niet werken, want met de handrem gebruik je dus maar een kant van de schijven en klauwen. :wink:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 31, 2006 22:57

Dat gaat niet werken, want met de handrem gebruik je dus maar een kant van de schijven en klauwen. :wink:
Dat klopt. De binnenzijde. Die is dan ook meestal roestvrij.

Terug naar “Algemene Technische vragen”