Wie heeft dit wel eens gedaan?
Vroeger werd na verlies van de papieren een nieuw kenteken afgegeven. In Klassiek & Techniek las ik dat het mogelijk was om via het RDW het originele kentekennunmmer terug te krijgen.
Dat lijkt me veel leuker staan en ik wil dat dus proberen.
Op mijn vraag aan het RDW kreeg ik het volgende antwoord:
In het verleden werd er een nieuw kentekennummer afgegeven als er een vervangend kentekenbewijs voor een voertuig werd aangevraagd. I.p.v. een nieuw kentekennummer wordt vanaf 1 juli 1987 de duplicaatcode op het kentekenbewijs aangepast .
Voor het verkrijgen van het oorspronkelijk kentekennummer, kunt u een aanvraag indienen.
Om een aanvraag te doen stuurt u een brief en het complete originele kentekenbewijs (Voertuigbewijs, Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingsbewijs), naar het volgende adres:
RDW
Unit VRD
Postbus 30.000
9640 RA VEENDAM
De kosten bedragen 37,- euro. Dit bedrag kunt u overmaken op gironummer 365377 t.n.v. de RDW in Veendam, o.v.v. het kentekennummer van uw auto en 'omwisseling naar historisch nummer'.
Het is verstandig fotokopieën te maken van het originele kentekenbewijs en de stukken aangetekend op te sturen.
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
E.e.a. lijkt me wel te doen, maar omdat de origineke papieren uiteraard moeten worden opgestuurd vroeg ik me af of iemand hier daar ervaring mee heeft.