Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

Re: RE: de ombouw van de 75 1.8ie naar 3.0 V6

do mar 03, 2005 10:22

DANK Gtvboy, wij zitten wat dat betreft op dezelfde lijn :wink:

misschien weet jij (of iemand anders) het volgende wel:
wordt een cilinderkop zo heet dat gewone verf niet blijft zitten of valt dat allemaal wel mee?? wie heeft er ervaring met hitte bestendige primer en daarna gewone lak???
Ik heb voor mijn blok hittebestendige lak in spuitbus van motip gebruikt. Deze is bestendig tot 600 graden. Lijkt me wel voldoende.
Ik had de onderdelen wel los en dus makkelijk in de oven te plaatsen. :wink:

Ik heb na het spuiten de onderdelen verwarmd tot 350 graden gedurende een half uur tot drie kwartier. Dan brandt als het ware de lak in en krijg je een soort van poedercoat effect. Natuurlijk is poedercoaten anders maar toch.

Ik zou geen 2K lak gebruiken voor je blok, ik heb dat vroeger wel eens gedaan maar na verloop van tijd ging die verf vergelen.

Met hittebestendige lak van Motip heb ik goede ervaringen gedurende vele jaren.

Nog een tip.

Wanneer je de oven heb gebruikt, zet dan even alles in huis tegen elkaar open. :wink: 8)
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8246
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: de ombouw van de 75 1.8ie naar 3.0 V6

do mar 03, 2005 10:36

Super Ravado :thumbs: ziet er netjes uit allemaal.

Tja het motorblok spuiten.....
Ik keb er geen ervaring mee.
Maar alles wat onder de motorkap komt wordt bij mij met hittebestendige lak gespoten.
De keuze hoeft niet zo moeilijk te zijn hoor :wink:

kroehlur

Re: RE: de ombouw van de 75 1.8ie naar 3.0 V6

do mar 03, 2005 10:44

DANK Gtvboy, wij zitten wat dat betreft op dezelfde lijn :wink:

misschien weet jij (of iemand anders) het volgende wel:
wordt een cilinderkop zo heet dat gewone verf niet blijft zitten of valt dat allemaal wel mee?? wie heeft er ervaring met hitte bestendige primer en daarna gewone lak???
<snip>

Nog een tip.

Wanneer je de oven heb gebruikt, zet dan even alles in huis tegen elkaar open. :wink: 8)
En nog een tip:

Zorg dat she-who-must-be-obeyed op bezoek is bij haar ouders of ten minste zeker een weekendje weg is.

Hetzelfde geldt als je de vaatwasser gaat gebruiken voor het schoonmaken van motoronderdelen.

Na verloop van tijd en het merdere keren betrappen door SWMBO in het gebruiken van huishuidelijke witgoed voor garage-gerichte doeleinden neemt de woede af en wordt vervangen door een aantal :roll: :? [-( =; [-X etc....

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: de ombouw van de 75 1.8ie naar 3.0 V6

do mar 03, 2005 10:48

Okee nog een tip dan.

Gebruik de oven van je schoonmoeder. Die durft toch niet zo tekeer te gaan als je eigen wederhelft. :wink:
Tenminste; die van mij niet. :mrgreen:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8246
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: de ombouw van de 75 1.8ie naar 3.0 V6

do mar 03, 2005 10:49

Okee nog een tip dan.

Gebruik de oven van je schoonmoeder. Die durft toch niet zo tekeer te gaan als je eigen wederhelft. :wink:
Tenminste; die van mij niet. :mrgreen:
Breng je binnenkort mijn spruitstukken :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: de ombouw van de 75 1.8ie naar 3.0 V6

do mar 03, 2005 10:52

[-X Geen misbruik van de situatie he :wink:

Nu weer ff on topic want dit het gaat om Ravado zn project. :wink:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8246
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: de ombouw van de 75 1.8ie naar 3.0 V6

do mar 03, 2005 10:54

[-X Geen misbruik van de situatie he :wink:

Nu weer ff on topic want dit het gaat om Ravado zn project. :wink:
:oops: 8-[ Jammer....

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: de ombouw van de 75 1.8ie naar 3.0 V6

do mar 03, 2005 12:00

:blue_lol: erg leuke tips allemaal! thnx.

ik wilde de cilinderkoppen zelf eigenlijk een donkerrode kleur geven en dat wilde ik met gewone lak doen......... volgens gtvboy vergeelt dat dus maaaaaaarrrr blijft de verf wel zitten??? of bladdert ie er af?

nadeel van hittebestendige verf vind ik dat er kwa kleur niet zoveel mogelijk is....
damn zeg al die keuzes :wink:

@alfetta owner: :biggrin: :thumbs: thnx....

ik zal met die 2 cilinderkoppen wel ff naar mijn schoonmoeder rijden... de band was toch al niet zo goed :blue_lol:

@kroehlur: SWMBO = mijn AR 75 :blue_lol: mijn vriendin hoeft niet continu obeyed te worden..... :wink: en dat weet ze ook anders had ik nooit dit project kunnen starten :biggrin: maar ik begrijp wat je bedoelt en ik heb er hartelijk om kunnen lachen :biggrin:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: de ombouw van de 75 1.8ie naar 3.0 V6

do mar 03, 2005 12:29

In Motip hittebestendige lak heb je ook (als ik het goed heb) rode lak.
De keuze is idd wel beperkt maar anders moet je maar ff op de site van Motip kijken.
Ik zou echt geen gewone lak gebruiken maar dat bepaal je nog altijd zelf.
Ik denk dat als je gewone lak neemt de kans op bladderen idd. toeneemt.

Wat wel belangrijk is dat je de kop RUSTIG opwarnt en ook weer RUSTIG laat afkoelen.
Je zult wel begrijpen waarom. :wink:

Wel de zaak van te voren goed ontvetten maar dat weet jij zeker wel :wink:
Voor mijn deksel op de de klepdeksel heb ik overigens lak gebruikt die je ook op remklauwen gebruikt. Deze is nl. ook hittebestendig. Kijk anders maar ff naar het plaatje van mn motorblok.
http://groups.msn.com/_Secure/0VAAAAPAY ... %20045.jpg
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: de ombouw van de 75 1.8ie naar 3.0 V6

do mar 03, 2005 13:47

:-k oke dan. Je hebt me overtuigd. :thumbs: Ik wil straks geen verf bladerende cilinderkoppen. Het onderblok heb ik met velgen spray gedaan :-$ en dat vertrouw ik wel maar ik zal eens goed gaan zoeken naar welke kleur ik op de cilinderkoppen wil.
thnx tot dusver...
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8246
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: de ombouw van de 75 1.8ie naar 3.0 V6

do mar 03, 2005 13:59

De rode is alleen tot 300 graden bestand, de overige kleuren tot 600. :!:
D8t grijs zwart wit antraciet :-s

Maar 300 graden zal wellicht voldoende zijn :wink:
Alleen is , doordat er zoveel kleuren rood zijn, het moeilijk om als je de auto rood spuit hierbij een zelfde kleur hittebestendig lak te krijgen.
Ik zou dus zelf voor een andere kleur dan rood gaan :roll:

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: de ombouw van de 75 1.8ie naar 3.0 V6

do mar 03, 2005 14:03

De rode is alleen tot 300 graden bestand, de overige kleuren tot 600. :!:
D8t grijs zwart wit antraciet :-s

Maar 300 graden zal wellicht voldoende zijn :wink:
Alleen is , doordat er zoveel kleuren rood zijn, het moeilijk om als je de auto rood spuit hierbij een zelfde kleur hittebestendig lak te krijgen.
Ik zou dus zelf voor een andere kleur dan rood gaan :roll:
mee eens alleen ik spuit de auto verder niet rood o.i.d. blijft gewoon antraciet.
maaar goed ik zal eens gaan kijken en peinzen... :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam


kroehlur

Re: RE: de ombouw van de 75 1.8ie naar 3.0 V6

do mar 03, 2005 14:16

Krimplak, Krimplak.... :jumping:
Waar is dat te koo... :sick:

Gebruikersavatar
patje1100
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:03
Locatie: lelystad

RE: de ombouw van de 75 1.8ie naar 3.0 V6

do mar 03, 2005 17:35

Met peinzen komen we niet verder van pikkestein.

Jij staat elk half uur te peinzen :wink:

Je 75 met V6 blok gaat heel erg mooi worden. Het duurt misschien even , maar dan heb je ook wel wat.. :wink:

Terug naar “Projecten”