Waar je op moet letten is roest, nog meer roest, en op roest op die plaatsen waar je nooit roest zou verwachten.Hallo,
Na een tijd afwezig t zijn geweest, ben ik verliefd geworden op een Alfa GTV6.. Nu ga ik morgen op pad (akersloot)
Maar heb nog steeds geen verstand van auto's, laat staan een GTV6! Nouja weet wel dat ie prachtig is...
WAAR MOET IK IN HET BIJZONDER OP LETTEN!!? EN wat zijn ze ongeveer waard?
Alvast bedankt!!!
GR JW
Het is zelfs mogelijk dat er geen roest zit op plaatsen waar je dat niet zou verwachten.
Ook kan het zijn dat de roest inmiddels vervangen is door lucht, en dus niet meer detecteerbaar is.
Technisch gezien is een GTV6 eigenlijk nooit een probleem, omdat alle eventueel defecte techniek meestal wel redelijk goedkoop te repareren/vervangen is.
Bekende zwakke punten zijn de klepgeleiding (olie verbruik), koppakkingen, en synchromesh ringen.
Wat je verder kunt/moet checken is het volgende;
Of de auto recht is (aanrijdings schade).
Of hij koud, zonder aan het gaspedaal te komen, de eerste keer, en binnen een paar omwentelingen, start.
Of hij bij herhaald remmen (vanaf serieuze snelheid) goed remt, zonder trillen, trekken, whatever.
Of er geen vibraties in de aandrijflijn zitten (of veel speling).
Of de koppeling soepel en zonder bijgeluiden zijn werk doet (zit een dubbele platenkoppeling met een erg dure drukgroep in).
Of er niks rammelt/kraakt/etc in onderstel en stuurinrichting.
Of hij vlekkeloos (terug) schakelt.
Of alle meters ook nadat de auto goed is warmgereden normale waarden blijven aangeven.
Had ik al gezegd dat je voornamelijk op roest moest letten

Groeten, Frans
