Voor het eerst een flink stuk met dit apparaat gereden. Raar, apart, vreemd maar wel kick ass!
Het rijdt erg fijn , de auto rijdt als een amerikaan, behalve dat de motor veeeeeeeel meer bij de les is. De kickdown is onmiddelijk paraat zonder ook maar enige hapering. Dan gaat de auto gelijk van zijn plek, en vanaf iets meer dan 3500 rpm gaat ie huilen.
Echt een jank, je krijgt er echt kippevel van.
op de snelweg rij je een 3000 rpm, je wilt inhalen, geeft gas, komt boven 3500, JAAAAAAAAAANK, 4500 a 5000 schakelt ie op en opnieuw, JAAAAAAAAAAAAAAANK, en weg ben je. medeweggebruikers schrikken echt van de kickdown. Het was mooi weer, ik reed rechts, die ik dan zo her en der inhaalde zag je kijken, komt dat geluid DAAR vandaan?
Verder werk ECHT alles, en stuurt het super, mooi bekrachtigd, niet te licht of te zwaar.
Je merkt niet met 1500 kilo op pad te zijn.
Wat wel lastig is zijn alle 64 bedieningsinstrumenten die je tot je beschikking hebt. Gelukkig heb ik de uitgebreide folder bij de hand zodat ik alles op kan zoeken. Ergonomisch is anders. Knop hier, schakelaar daar.....
Beetje pielen, stoel omhoog, omlaag, idem stuur. (stoel natuurlijk elektrisch)
Interval op de ruitenwissers dat is ook nieuw voor mij als 105 adept.
Automaat is wennen.
Bij het stoplicht gorgelen de 6 carburateurs prachtig. In Wijk bij Duurstede getankt, vol. In Utrecht, 20 km verder, twee streepjes eraf. Ik gok op een 1 op 4....
Uitgestapt moet ik steeds twee keer omkijken. Ik wou als jochie al een Sei, maar dacht, nah, dat gaat nooit gebeuren. Nu staat ie voor de deur..... Een van de 200 automaten gebouwd in '79.
Geweldig!!!!