veur t.s.
Advanced Member
Advanced Member

155 vraagje

vr okt 06, 2006 16:22

Hoi, een vriend van mij heeft een 155 die soms heel erg inhoud (warm en koud maakt niet uit) hij houdt zo hard in dat het lijkt alsof de motor uit is, als ik in de auto rijd en hij houdt in dan knal ik bijna met me kop tegen het raam (zeg maar). Ook stationait gebeurt het soms en dan zakt het toerental heel even terug onder de 500 toeren. wat kan dit zijn (waar moet ik het zoeken). verder rijdt de auto wel goed.
het gaat om een 155 1.8 t.s. 8v.

Groeten

Robert

Remco S
Guru
Guru

RE: 155 vraagje

vr okt 06, 2006 19:53

Kijk eens alle relais die naast de accu bak zitten na. En dan vooral de aansluitingen, deze kunnen nog wel eens oxideren waardoor de motor kan gaan stotteren en inhouden. Wat ook wel eens wil gebeuren is dat de vonk overspringt in het rubbertje onder de plaat die boven de bougies zit. (rubbertje weghalen.)

veur t.s.
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: 155 vraagje

vr okt 06, 2006 20:23

Kijk eens alle relais die naast de accu bak zitten na. En dan vooral de aansluitingen, deze kunnen nog wel eens oxideren waardoor de motor kan gaan stotteren en inhouden. Wat ook wel eens wil gebeuren is dat de vonk overspringt in het rubbertje onder de plaat die boven de bougies zit. (rubbertje weghalen.)
zal ik na het weekend wel even doen (dan komt ie weer langs) die plaat boven de bougies was al weg.

groeten Robert

patje1100
Guru
Guru

za okt 07, 2006 10:58

Veur@ Als Remco zijn oplossing het probleem niet oplost....... koppel dan om beurten eens een bobine los ( stekker aan de onderkant). Op 1 bobine loopt ie ook prima. Ik heb precies hetzelfde gehad. 1 bobine naar de kl...te.

veur t.s.
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 08, 2006 00:04

Veur@ Als Remco zijn oplossing het probleem niet oplost....... koppel dan om beurten eens een bobine los ( stekker aan de onderkant). Op 1 bobine loopt ie ook prima. Ik heb precies hetzelfde gehad. 1 bobine naar de kl...te.
Thanx dit ga ik dan ook uitproberen hij heeft nog 2 bobines liggen (2 jaar geleden is de motor vervangen)

veur t.s.
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 09, 2006 19:42

Vandaag de relais schoongemaakt (waren behoorlijk geoxideerd) de stekkers/aansluitingen van de bobines gecontroleerd (waren goed en schoon), auto starten en nee hoor nog veel beroerder dan daarvoor (nu nog maar 2 cilinders die het doen). bougies eruit en kijken welke vonken en welke niet. resultaat dat van de 1e en de 4e cilinder geen bougie vonkt en van de 3e cilinder 2 bougies die vonken en van de 3e cilinder slecht .????????? die vriend van mij had nog 1 bobine thuis liggen(ik dacht 2 maar was er maar 1 dus) dus die opgehaald gemonteerd en ja hoor de auto liep weer redelijk op 4 cilinders, maar ik denk niet op 8 bougies maar op 6 (ga ik morgen even nakijken) ik denk dat van cilinder 1 en van cilinder 4 er eentje het nog niet doet.waarschijnlijk zijn dus beide bobines kapot (nu heeft hij er 1 goede in).

groeten

Robert

Johannegien

ma okt 09, 2006 20:12

Zijn je kabels goed en je bougies?

Ik heb een soortgelijk probleem met m'n 16 klepper gehad. Door een te hoge weerstand in de versleten bougies gingen de kabels lekken. Voor mij was dat geen goedkope klus maar 8 nieuwe bougies en twee setjes bougiekabels (totaal zo'n 180 euro!) verder liep het motorretje weer als een zonnetje.

veur t.s.
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 09, 2006 20:30

Zijn je kabels goed en je bougies?

Ik heb een soortgelijk probleem met m'n 16 klepper gehad. Door een te hoge weerstand in de versleten bougies gingen de kabels lekken. Voor mij was dat geen goedkope klus maar 8 nieuwe bougies en twee setjes bougiekabels (totaal zo'n 180 euro!) verder liep het motorretje weer als een zonnetje.
De kabels zijn tja lijken goed maar die gaat ie wel vervangen en de bougies zijn nieuw.

Groeten

Robert

Terug naar “Algemene Technische vragen”