Klopt, ik zat even nog met 145 in m'n hoofd, wat iets hierboven werd geschat. Ik was overigens wel nog vergeten dat ze een correctiemarge van 6km hanteren. Hoe ze die juist toepassen aan welke snelheden weet ik niet, maar in het beste geval is dat dus noges 30 euro "korting". Ach ja, ik ben gewoon blij dat ik niet naar de politierechtbank hoef, had ook nogal belachelijk geweest.Bij 150 is het dan toch 150 euro? Of gaat het boven de 140 nog maar met 2,5 euro per kilometer? Hoe harder je rijdt, hoe minder het naar verhouding kost?In België is het voorkomen boven de 40km te hard en de boete is 50 euro voor 10km boven de limiet, elke extra km te snel is 5 euro. Dus 140km per uur is 50 euro voor de eerste 10km en dan 5x10 voor de extra 10, dus 100 euro. Indien ik 150 reed is het dus 125 euro.Boven de 30 km te hard is voorkomen en meer dan 40 km te hard is € 280,- kan ik je verklappen.
Zo te horen mag ik blij zijn dat ik in België woon
Gelukkig heb ik op dat vlak ook nog een get out of jail free card: mijn moeder heeft heel erg vroegah haar rijbewijs gewoon gekregen toen haar oom burgemeester van haar stad was, maar heeft nog nooit gereden. Dat is ook de reden dat m'n vader nogal een zware voet hanteert, als er rijontzegging bij komt kijken, claimt ie gewoon dat m'n moeder reed, nemen ze een rijbewijs in dat al 35 jaar ongebruikt is