mslik

Mijn LAK>>>>>>

vr sep 15, 2006 13:30

L.S.

Ik heb nu sinds een half jaar een alfa 147 in bezig. Maar het lijkt wel of bij elke vlieg die ik op de snelweg raak de verf eraf komt. Op het dak zitten
plekken (kringen) waar de lak gewoon weg is en nu kwam ik gisteren weer een paar plekken aan de zijkant tegen. Tuurlijk kan er wel eens een deur
tegenaan komen maar dit is de eerste auto waar ik dan meteen het metaal zie.

Komt dit bekend voor?

Michiel

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Mijn LAK>>>>>>

vr sep 15, 2006 19:12

het komt mij vooral bekend voor bij Schijtbakken:
daarmee bedoel ik vogelschijt die te lang op de auto heeft gezeten, hierdoor is het ammoniak ingetrokken in de lak.
:evil:

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 15, 2006 20:39

je hebt zeker een donkere 147?

komt idd zeer regelmatig voor, vooral bij donkere kleuren dat volgelpoep de lak helemaal opvreet tot aan het blanke metaal.
en voor de rest zijn 147's nouniet direct de dikst gespoten auto's origineel :wink:
dus ook een huisvrouwendeukje kan al gauw tot op het blanke staal de kleur kwijtraken
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

bas147

za sep 16, 2006 00:07

Lang leve de water gedragen lakken,... :cry:

Bij mij is de lak op 2 plekken weg,..niet ernstig hoor,..maar toch,..het hoort niet.
Het schijnt te maken te hebben met een besje dat door vogels wordt gegeten,..en vervolgens dus op je dak terecht komt !
1 dag is genoeg om de lak eraf te bijten.
De profesionele poetser die onze auto bijhoudt heeft zelfs een nieuwe focus gehad van 3 weken oud die overgespoten moest worden door die besjes.

en verder,..eerlijk is eerlijk, de lak is niet zijn beste punt,..helaas,..1 keer per jaar cleaneren en af en toe poetsen,..vogelpoep meteen eraf halen,..en dan is het bij te houden.
Mijn motor kap zit vol met steenslag,..daar doe je helaas niets aan,...behalve overspuiten dan,...

Eric
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Mijn LAK>>>>>>

za sep 16, 2006 22:08

vooral bij donkere kleuren dat volgelpoep de lak helemaal opvreet tot aan het blanke metaal.
Is dat probleem minder groot dan bij lichtere kleuren? Of zie het dan gewoon minder :wink:
Mijn zwarte (nou ja, zwart ....) 147 heeft op het dak ook twee kale plekken van birdshit...
SCARB 00694

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

za sep 16, 2006 22:10

doordat zwart en andere donkere kleuren beter warmte vasthouden dan lichte kleuren vreet de vogelpoep sneller door tot de blanke plaat

let maar eens op, ook bij andere merken auto's
vogelpoepvlekken zie je bijna nooit op zilveren auto's
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

za sep 16, 2006 22:17

Volgens mij tot de zinklaag en niet tot de blanke plaat. Bij onze zwarte 146 zitten inderdaad ook meerdere van deze plekken.
Te laat met wegpoetsen! Nu weer hoor.

mslik

ma sep 18, 2006 13:21

Kijk ik ben dus niet de enige.

Ja ik heb een donderrode alfa 147 en op het dak zitten inderdaad hele gekke plekken net of er een steen overheen gewandeld heeft
zeg maar. De deuren bevatten ook plekken die zeker aangeven dat de lak gewoon slecht is. Ik heb al jaren donkere auto's van verschillende
merken en nog nooit is dit zo erg als nu.

Kan je de dealer hierop aanspreken??

Michiel

bas147

ma sep 18, 2006 13:37

Ik neem aandat als het een nieuwe 147 is, dat je wel aanspraak kunt maken op iets van lakgarantie.

Zij zullen natuurlijk vanalles doen om er onderuit te komen en het gooien op moeilijk moeilijk Alfa NL -> Kroymans e.d.....
Maar ik zou er zeker werk van maken,.....ik heb geen garantie meer .... :?

alfaromeo155

ma sep 18, 2006 13:42

dit valt toch onder carrosorie garantie, dit loopt toch langer dan je normale garantie?

bas147

ma sep 18, 2006 13:45

Volgens mij niet,..carrosserie garantie is 12 jaar en op roesten van binnenuit.
Algemene garantie is 2 jaar

alfaromeo155

ma sep 18, 2006 13:47

maar goed dit is dus geen steenslag, of een vervolg van schade. de lak lost gewoon op :shock: . normaal zie je wel een rare plek, maar niet dat de lak weg is. dus dat ligt gewoon aan de kwaliteit van de lak

bas147

ma sep 18, 2006 13:50

Idd,..maar ze zullen het altijd gooien op schade van buiten af,..dat is een heet hangijser,..lastig te bewijzen.
De partij die de garantie moet geven zal altijd zeggen dat bijv bij het wegbijten van de lak door vogelpoep dat je het er te lang op hebt laten zitten.
" importeur; anders is dit niet mogelijk meneer ! :? :cry: "

mslik

ma sep 18, 2006 14:43

mmmm,

Als mensen collectief zeggen dat de lak slecht is moeten ze toch wel een keer gaan luisteren. Hoe zit dat
met de GT en 159 (toch wel mijn toekomstige auto's) zijn die ook zo slecht??

Michiel

bas147

ma sep 18, 2006 15:00

kIJK HIER MAAR EVEN,........

Het probleem is toch gewoon de donkere kleuren,...vooral zwart.

http://www.alfaforum.nl/forum/viewtopic ... 85&start=0

Mijn volgende Alfa wordt Wit!

Terug naar “Algemene Technische vragen”