V6Ti > 2.5 V6 atmosferisch

Nah, de 75 is toch de laatste echte.Ik hoop dat jullie toch wel het verschil kunnen zien tussen een 155 GTA en een 155 V6-TI ?![]()
Zo is datGTA > 2 liter turbo
V6Ti > 2.5 V6 atmosferisch
Precies !Met de gta begon het in '92 maar wat is er nou stoerder dan het geluid van de V6 van 155V6TI bij 12500toertjes?
Daar kan echt geen 4-cilinder turboblokkie tegenop!
Gaaf! Daar was ik toen ook. Wat een spektakel! Ik stond toen net voorbij de bocht na het rechte stuk bij de start. Daar deed het fenomeen zich voor dat je een tijd niks hoorde... de speaker meldde dat het spul gestart was... maar het bleef stil? En opeens knállen de drie Diavoli Rossi letterlijk de hoek om: WOEM!!! Alsof het geluid de bolides nog maar net kon bijhouden. Gejuich bij de Alfisti langs de baan... sweet memories...Ik weet nog dat ik in geloof ik 92 naar Zolder ging, DTM kijken. Opwarmronde heel veel herrie , alles dicht bij alkaar.
Vliegende start, wij stonden langs het rechte stuk voor start/finish. Je hoorde alles aan de andere kant vh circuit gas geven. Niks te zien.
Toen, uit de verte een verschrikkelijk gehuil, echt gi-gan-tisch, en WAM drie alfaatjes, een tijd niks, een Benz en weer een 155. Is me altijd zo ontzettend bijgebleven. OVERMACHT!!!!! Waanzinnig. Larini, Pianta, Francia ..... en de V6TI...
JazekersEhhhh bestaan hier ook dvd's van????
dat had ik kunnen weten, als artc70 zijnde