panzerfrans

Re: RE: niet draaien tussenas?? (75)

wo sep 13, 2006 17:20

de 2 achterbanden waren geklapt, ook compleet glad en dat was waarschijnlijk ook de oorzaak... veiligheid, tsja
een band klap natuurlijk niet omdat die glad is, dan zou het eerder door ouderdom in combinatie met droogte scheuren komen. of een andere optie karkas breuk
ik heb banden uit de taxi wereld gezien. bij hun zijn ze glad als er staaldraad naar buiten komt :x
Op sommige oppervlakten krijg je dan natuurlijk wel weer extra grip :lol:

tommie
Guru
Guru

wo sep 13, 2006 23:11

de 2 achterbanden waren geklapt, ook compleet glad en dat was waarschijnlijk ook de oorzaak... veiligheid, tsja
een band klap natuurlijk niet omdat die glad is, dan zou het eerder door ouderdom in combinatie met droogte scheuren komen. of een andere optie karkas breuk

maar wel als je doorrijdt als ie dat punt al voorbij is ;) oud waren ze niet, dat kon ik nog wel zien..
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

panzerfrans

wo sep 13, 2006 23:54

maar wel als je doorrijdt als ie dat punt al voorbij is ;) oud waren ze niet, dat kon ik nog wel zien..
Banden klappen normaal door oververhitting.

Door op een mooie zomerdag met een afgeladen auto, en veel te zachte banden, het record Utrecht - Rome pogen te verbeteren bijvoorbeeld.

Gezien het hier TWEE geklapte banden betrof is een normale oorzaak wel zo goed als uit te sluiten.
De kans dat er twee tegelijk klappen is namelijk nihil, en na de eerste geklapte band rijd je beslist niet zomaar door.

Ik denk dat iemand er een leuke burn-out show mee gegeven heeft of zo :wink:

Groeten, Frans.

tommie
Guru
Guru

RE: niet draaien tussenas?? (75)

do sep 14, 2006 23:18

2 achterbanden van een BMW X5?

ik weet t ook niet, weet alleen dat ze geklapt waren ;) de persoon die ze bracht wist ook niets van de oorzaak, alleen dat de X5 geen schade had..
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Terug naar “Algemene Technische vragen”