Sinds kort heb ik mijn 1e Alfa gekocht: een 156 TS 1.8. En daar ben ik behoorlijk blij mee. En wel op een dermate manier dat ik me wil aanmelden bij een alfaclub. De Site en het Forum van de "alfa156club.nl" hebben mij bij mijn aanschaf erg geholpen. Maar ook op de site van de alfaclub.nl heb ik waardevolle informatie gevonden.
Nu kan ik me natuurlijk bij beide clubs aanmelden ware het niet dat mijn mening is dat je in het leven keuzes moet maken en ik niet het type ben die in 7 sloten tegelijk loopt.
De Alfaclub spreekt me eigenlijk meer aan omdat de 156club me toch een beetje inteelt gevoelens geeft en de Alfaclub een grandioso tijdschrift heeft en waar je ook meer alfa-totaal geïnformeerd wordt.
Nu zit ik met een paar vragen:

Is de Alfaclub vooral voor oudere en inmiddels zeldzamere modellen?
Bij bepaalde toerritten worden alleen bepaalde typen uitgenodigd. Daar zag ik geen 156 bij staan. Zijn er verschillende stromingen van Alfa modellen? Een 156 is een Berlina, welke modellen zijn nog meer Berlina? Wat zijn de andere Typen? Bestaat er een soort van "snobisten ranglijst" van Alfa modellen? Het is toch niet zo dat de Berlinas er een beetje bijhangen en als "Sissy's" bekeken worden?
Wie heeft er ervaring met beide clubs en waar hangt het lekkerste sfeertje?
Alvast bedankt voor je reactie!

Avanti, Pieter.