Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Toch nog maar even voorstellen: Mijn 33 1.4IE Imola ('93

wo aug 30, 2006 19:15

Mooie foto's

Heerlijk die haarspeld bochten.
Ben ooit eens met mijn 33 1.3 (1,4 liter carbs) van Figueres (Spanje) naar Font Romeo (Frankrijk) gereden door de Pyreneeën.
Had 195-5-15 Michelin Pilot Sport erop. Geen last van aanlopen. Dus dat ging zo hard als maar kon door de bochten.
Naar beneden vormde wel een probleem. Mijn remmen:
- voor niet geventileerde schijven
- achter trommel.
konden niet tegen het geweld op. Maar de 33 blijft een lekkere kart.

Speeder

Re: RE: Toch nog maar even voorstellen: Mijn 33 1.4IE Imola

wo aug 30, 2006 21:43

Mooie foto's

Heerlijk die haarspeld bochten.
Ben ooit eens met mijn 33 1.3 (1,4 liter carbs) van Figueres (Spanje) naar Font Romeo (Frankrijk) gereden door de Pyreneeën.
Had 195-5-15 Michelin Pilot Sport erop. Geen last van aanlopen. Dus dat ging zo hard als maar kon door de bochten.
Naar beneden vormde wel een probleem. Mijn remmen:
- voor niet geventileerde schijven
- achter trommel.
konden niet tegen het geweld op. Maar de 33 blijft een lekkere kart.
Ik heb er zo maar een paar foto's willekeurig uit gepikt hoor, heb er hier nog wel een stel ;)

Ik vond hem ook ook prima presteren in de bergen! De hairpins die op de foto staan heb ik ook behoorlijk hard kunnen nemen. Hoger in de bergen hebben ze helaas van die hairpins waarvan het wegdek ook nog is 'tordeerd'. Die moest ik helaas rustig pakken omdat mijn wiel dan ineens te ver in veerde. Ik had mijn remmen voor (schijven/blokken/cupjes) net voordat ik weg ging vervangen. Ze waren zegmaar net een beetje ingeremt :) Na flink hard naar beneden te zijn gereden begonnen ze ook wel te stinken hoor. Ik heb er overigens kwa remkracht niet veel van gemerkt. Misschien komt dat ook wel omdat ik ff 1 keer langs de kant ben gaan staan om de remmen wat af te laten koelen. Zat er zo'n persoon voor me die bij elk flauw dingetje al ging remmen... ](*,)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”