romeo75

roestige 75?

za aug 26, 2006 19:45

hey

ik heb sinds kort een alfa 75 america een v6
en heb eens een vraagje over het roest
ik heb roest op de volgende plaatsen
1 achter scherm (onder die rand) de scherm verbreder zit er gewoon los!
de voorste krik steunen
en onder de moterkap bij die afwaterings gaaten daar boven tegen het scherm aan!
oja en 1 moter kap steun is kapot door het roest (is dit een apk afkeurpunt?)
oja en nog een vraagje over de tankdop als ik die er af haal heb ik een mega groot gat veel grooter als die van
een 33! klopt dit?

voor de rest is ie hard de side skirts en andere wielkas verbreders zjn er af geweest !
zijn dit normale pleken waar een 75 roest? en is dit goed te lassen?

alvast bedankt

patje1100
Guru
Guru

RE: roestige 75?

za aug 26, 2006 20:54

nou Romeo. Allereerst welkom.

Al die roestige delen van jouw 75 zijn JUIST de plekken waar een 75 het eerste begint.

Natuurlijk is alles te lassen. Hangt er maar vanaf hoe handig je bent of degene is die het voor je gaat doen.

Dat grote gat in die tank..... Dat is normaal bij een V6. Die krengen zuipen als een tierelier :wink:

Ik denk dat jij bedoelt dat er geen " lood vrije euro 95" voorziening in zit ? Zo eentje waar ook alleen maar die euro 95 pistool loop in past. Die zit er idd niet.

romeo75

za aug 26, 2006 21:04

hey

ik had idd al door dat ie aardig een borreltje lust jah maar goed dat wist ik ik wist waar ik aan begon
het roest laat ik lassen door een plaatwerken (die niet al te duur is ) maar vroeg het me gewoon af
maar de apk komt er aan dus ik wil eerst al het nodige doen (want helaas ik heb geen geldboom)
maar van die tankdop vond ik zo apart
en weet iemand of het apk af keur is als 1 moterkap beugel kapot is?

groetjes

Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member

Re: roestige 75?

za aug 26, 2006 22:01

en onder de moterkap bij die afwaterings gaaten daar boven tegen het scherm aan!
Oei, dan mag waarschijnlijk het dashboard eruit.
en weet iemand of het apk af keur is als 1 moterkap beugel kapot is?
Denk het wel.
Alfa 33 16V 1994
Alfa 75 TS 1989
Alfa 33 Servizio 1992

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

za aug 26, 2006 22:05

dashboard kan blijven zitten als je de waterbak gaat lassen
wel even iemand met een luchtslang ofzo op zijn/haar kop onder het dashboard laten liggen :wink:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

romeo75

zo aug 27, 2006 20:53

hey

het is niet echt dat gat waar het water weg loopt daar is ie hard maar ik bedoel eigenlijk de zijkant waar het voorscherm over heen zit ter hoogt van dat gat waar het water weg kan lopen dat bedoelde ik eigenlijk sorry dat het zo ondeudelijk is weet niet presies hoe het allemaal heet haha

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: roestige 75?

zo aug 27, 2006 21:53

hey

het is niet echt dat gat waar het water weg loopt daar is ie hard maar ik bedoel eigenlijk de zijkant waar het voorscherm over heen zit ter hoogt van dat gat waar het water weg kan lopen dat bedoelde ik eigenlijk sorry dat het zo ondeudelijk is weet niet presies hoe het allemaal heet haha
Je bedoelt de afwateringsplaatsen aan de zijkant. Daar waar de scharnieren 'in' staan zeg maar?
Ik denk trouwens idd dat een kapot motorkapscharnier afkeur is.
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

zo aug 27, 2006 21:58

Uit de APK-richtlijnen van 2001 (en ga er maar niet vanuit dat dat versoepeld is ;)):
2. Het slot en de scharnieren van de motorkap of het kofferdeksel aan de voorzijde en aan de achterzijde van het voertuig moeten een goede sluiting waarborgen.
3. De bevestiging van de scharnieren van de deuren, de motorkap en het kofferdeksel mag niet in ernstige mate door corrosie zijn aangetast.
Als je daarbij optelt dat de keurmeester bij mijn auto al begon te zeiken over het feit dat van de scharnieren van de achterdeuren het middelste van 3 boutjes ontbrak, dan weet je denk ik wel genoeg v.w.b. je motorkapscharnier.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: roestige 75?

zo aug 27, 2006 22:01

Als je daarbij optelt dat de keurmeester bij mijn auto al begon te zeiken over het feit dat van de scharnieren van de achterdeuren het middelste van 3 boutjes ontbrak, dan weet je denk ik wel genoeg v.w.b. je motorkapscharnier.
Yep; ander apk station kiezen volgende keer...! :jumping:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

zo aug 27, 2006 22:08

Dat ook :P Maar voor de herkeuring 2 boutjes + moertjes van de bouwmarkt erin werkt ook ;)
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

romeo75

zo aug 27, 2006 22:13

hey

dan moet ik die ook maar effe vervangen voor de apk effe op de sloop zoeken.

ik heb net nog even goed gekeken waar de moterkap schanier bevestigt zit aan de auto dat stuk is nog hard (geen roest te zien je kunt er ook niet in priken met een schoeven draaier) maar het roest zit dan aan de zijkant volgens mij een erg rot plekje om dat een beetje te kunnen lassen .
maar is dit ook een normale plek waar ze roesten?

Terug naar “Algemene Technische vragen”