GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: De snelste auto van het forum?

za aug 26, 2006 11:03

*GC pakt weer eens chips, borrelnootjes en een goeie pint*
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

za aug 26, 2006 11:10

en GB gaat eens andere oorden opzoeken denk ik, elk topic verzand hier zowat in een discussie, steeds minder Alfa gerelateerde topics
moraliserende vingertjes , koken, wat is het lekkerste bier, kortom ik voel me hier steeds minder thuis, begint een beetje huisvrouwen forum te worden, al het goede wordt mijn inziens steeds meer ondergesneeuwd door dit soort dingen
trasforma il meglio in massimo

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: De snelste auto van het forum?

za aug 26, 2006 14:48

en GB gaat eens andere oorden opzoeken denk ik, elk topic verzand hier zowat in een discussie, steeds minder Alfa gerelateerde topics
moraliserende vingertjes , koken, wat is het lekkerste bier, kortom ik voel me hier steeds minder thuis, begint een beetje huisvrouwen forum te worden, al het goede wordt mijn inziens steeds meer ondergesneeuwd door dit soort dingen
Ik zie er het positieve wel van, ik heb tegenwoordig wat meer vrije tijd :mrgreen:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Andretti Molletti

za aug 26, 2006 15:07

ik heb de snelste auto van het forum.

zo klaar!

Peter
Junior Member
Junior Member

za aug 26, 2006 16:26

Hela, geen ruzie maken onder het vechten! :lol:
Dit heeft toch ook niks met racen te maken. Racen is zo snel mogelijk een paar keer achter elkaar hetzelfde rondje afleggen; dit is gewoon samen op het gas gaan en kijken wie er sneller is. Niet echt moeilijk of spannend, maar ook wel eens leuk om te doen.
He Peter! De snelste heb je al genoemd :oops: :mrgreen: hehehe geintje :wink:
Ja, maar dat was in een ander topic, koopt allen *** of zo. :D
Wanneer rijdt de 75 weer trouwens? E30je wordt binnenkort ook gereanimeerd, dan moeten we maar weer eens ergens een circuit onveilig gaan maken. 8)
Maarre errug gaaf verhaaltje :thumbs:
Thnx (en de rest ook natuurlijk); credits voor het verhaal en de meeting gaan uiteraard naar Rico!

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

za aug 26, 2006 21:29

als mijn mening er toe doet vind ik racen op de opebare weg ook niet alles heb er ook al een paar gezien....

een beetje spelen of zo gezegt sporten kan ik goed inkomen of een stoplicht sprintje maar echt langdurig mede weggebruikers in gevaar brengen.... nee

trouwens het gaat hier om de snelste auto van dit forum prima maar is ook een beetje zwart wit bedoel er is altijd wel iemand sneller!!! tegenwoordig is 1500 pk street legal niet bijzonder meer het is maar net hoe dik is je portomenee en hoe creatief ben je.....

maar goed het hoogste vermogen hier zal niet ver boven de 400 pk liggen denk ik en dan is de vraag voor hoelang.......
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za aug 26, 2006 22:35

natuurlijk... Met je grote mond lekker brallen over hoe je met je eindeloze hoeveelheid PK's als een idioot door het brave publiek door rijden.
Lekker stoer en vooral niet moralistisch over doen.
Echt, ik ben diep onder de indruk en heb diep respect voor die houding.
Van de week weer drie jongens de dood in...
Racen doe je op de baan niet op de snelweg.
En daarmee zeg ik niet dat je geen 200 mag rijden op de snelweg, maar racen doe je gewoon daar niet.

Maar goed, ik ben een zeikert.
Volmondig mee eens. De meeste mensen met zo'n pk-monster zie je niet op circuitdagen (je zou eens een skirt stukrijden!), maar alleen op de openbare weg mensen opduwend. Heldhaftig en geweldig allemaal. Stoplichtsprintje op een geschikte 2-baansweg die de stad uitloopt, prima. Maar de sukkels die met 130 over beide banen van de hoofdstraat in het dorp rijden, daar heb ik niks mee. Afgelopen jaar hebben zich in Best op die manier 3 jongens doodgereden, godzijdank alleen zichzelf en niet iemand anders, maar toch. Een van deze pino's heeft zich zelfs met een geschatte 180 km/h (!!!!) in de bebouwde kom gelanceerd via een vluchtheuvel. Wát een sukkel. En voor deze lamlul ligt er nu wel een rozenperkje in de berm. Schande. Ik ben niet eens zó oud, maar kennelijk wel een zeikert.

En er zijn ook heus van die pk-jongens die wel gewoon 'netjes' circuitdagen etc. rijden, dus die niet te na gesproken.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

za aug 26, 2006 23:08

ok mijn mening....

iedereen kan heel hard rechtdoor...

en nou op naar het echte werk... want er is geen leukere manier om te kijken hoe hard je "echt" gaat en dat is door een bocht en op circuit ;-)

dusssss

meetinkie?????

ciaoo
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

zo aug 27, 2006 11:11

Ik denk dat bijna iedereen een enorme kick van van snelheid krijgt en zelfs honden, paarden etc. rennen hard voor de lol zonder eigenlijke reden.
Ik krijg pas een kick van snelheid wanneer het gevaarlijk wordt en dat is dus eerder met 30 km/h op een skihelling dan in een jumbo op zoveel duizend meter.
Ja, hoe hoger de snelheid des te minder de kans op overlevenden. Ik moet eerlijk zijn dat ik een enorme snelheidskick krijg op een oude motorfiets of een
oude Alfa etc. met achterwielaandrijving. Voor mij zijn moderne wielophangingen, extra geluidsisolatie en het steeds minder doorgeven van signalen aan de bestuurder een extra barriere geworden, met een M3 heb je de acceleratiekick maar 160 voelt aan als 90. Je moet welhaast 250km/h rijden om de kick van snelheid te krijgen en is naar mijn mening niks mis met het rijden van deze snelheden zolang je de concentratie op kan brengen.

n.b. rijden op een circuit is geen vrijbrief om zich onverantwoord te gedragen desondanks rijden vele malloten in Cup series en wat te denken van Schumacher? Die heeft toch geen rijbewijs mag ik hopen?

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

zo aug 27, 2006 15:50

Ik heb een QV gekocht omdat ik daarmee zo lekker met 2000 toeren op de rechterbaan kan kachelen. Jullie rijden ook allemaal Alfa's omdat ze zoveel beenruimte en bekerhoudertjes hebben.

Kom op nou toch :?

Emilio
Guru
Guru

zo aug 27, 2006 16:37

Verwar hardrijden niet met racen...

Bij het racen ben je met meerder deelnemers bezig ieder de snelste tijd neer te zetten.

En ik vind dit een petjes topic overigs.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo aug 27, 2006 18:06

Nou, maak je keuze....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo aug 27, 2006 18:12

Nee, ff serieus.

Voor mij is 't eigenlijk ook niet zo heel belangrijk hoe hard een auto gaat, maar 't gaat me om de manier hoe je dat beleeft. Ik heb al eens een weekendje in een Smart Roadster mogen sturen, en dat ding is in harde cijfers nou niet echt snel. Maar omdat je zo laag zit (+achterwielaandrijving) en zo krap opgevouwen zit lijkt 't alsof je zo veel harder gaat. 120 op de snelweg lijkt wel 170!
Ook met een oude Alfa heb ik dat. In rechte lijn leg ik het vaak gewoon al af tegen een beetje kleine middenklasser, maar zodra er een bocht komt dat vlieg ik er als 't ware voorbij. En als doe ik dat niet, voor mijn gevoel heb ik nog steeds 't idee alsof ik retesnel ben. Dát is voor mij balangrijk.
Lekker hard werken achter 't stuur, laat alles maar rammelen in 't interieur, laat er maar veel last zijn van windgeruis en een beetje nerveus weggedrag maken het allemaal wat spannender.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Emilio
Guru
Guru

zo aug 27, 2006 18:13

de onderste..
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

zo aug 27, 2006 18:53

komop mensen dit is een eindeloze menings discussie ik vind en de ander vind ook het is duidelijk dat er mensen voor het gevaar op de weg leven en er zijn mensen die het bij het circiut houden prima zolang je het in mijn straat maar rustig doet :wink:

het feit is wel dat de gene die dit topic heeft geopend intresse heeft naar de vermogens van de mede forum gebruikers dus zullen we daar ff op reageren en desnoods een ander topic openen om deze discussie verder te voeren :?: :!:

zal beginnen:

marea (geen alfa maar toch) 101 pk
GTV niks zit geen motor in :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”