leuk hor, mare iig bedankt voor de tips en info

Trouwens verder nog iemand leuke tips om m'n auto motorisch op te krikken of iets dergelijks , uiterlijk komt wel goed het gaat me hoofdzakelijk om de motorinhoud !!! ?????
ik ga niet sporten tegen een 145 hoorhaah oke ik denk dat de message wel overkomt geen turbo dus ook geen wannabee dumpvalve erop zettewant daarmee lok je echt auto's naar de stoplichten toe toch ?
leuk hor, mare iig bedankt voor de tips en info
Trouwens verder nog iemand leuke tips om m'n auto motorisch op te krikken of iets dergelijks , uiterlijk komt wel goed het gaat me hoofdzakelijk om de motorinhoud !!! ?????
de weg hebbik weer gevondenZal ik je even proberen te helpen met de termen maar met de "kwijt weg zijn" zal me niet lukken![]()
De wastgate controleert de Turbodruk dat die niet boven zijn maximale druk gaat .
De actuator (verbeter mij wanneer ik verkeerd ben ...) is het stuk achter de wastgate en meet de buitendruk (luchtdruk) , hierbij komt de turbo druk en het totaal is de maximale druk van de turbo ... waneer die tehoog is gaat de wastgate in werking treden en druk latenontsnappen...
De bleedvalve gaat de actuator wijs maken dat de luchtdruk lager is zodat de turbodruk nog gaat vergroten, en je in theorie boven de maximale druk van de turbo gaat komen ....
En nog het nut van de dumpvalve : deze zorgt er ook voor de dat de turbo niet afremt bij het ontkoppelen en dus het turbogat kleine is...
Hier nog een filmpje met een dumpvalve .... de dumpvalve is het buisje dat je ziet opengaan..
http://italfest2005.alfaromeo-bg.com/RE ... 0boost.wmv
Gt Tom
pas op??? dacht t nietPas op, ik meen wel eens 14x-en gezien te hebben met 155Q4/Delta Intagrale techniek erin....
Nou, en anders zet je d'r toch een RB26DETT blok in van Nissan?met deze setup wil ik de 330pk+ halen.. (weet niet zeker of het lukt want de uitlaat is nog niet aangepast).
zo gaat het ook lukken hoor! ben niet zo van de nissan zegmaar...Nou, en anders zet je d'r toch een RB26DETT blok in van Nissan?met deze setup wil ik de 330pk+ halen.. (weet niet zeker of het lukt want de uitlaat is nog niet aangepast).Dan gaat dat zekers wel lukken
.
(VG30DETT rijder)
Ja maar dan kon je d'r nog een 1 voor zettenzo gaat het ook lukken hoor! ben niet zo van de nissan zegmaar...Nou, en anders zet je d'r toch een RB26DETT blok in van Nissan?met deze setup wil ik de 330pk+ halen.. (weet niet zeker of het lukt want de uitlaat is nog niet aangepast).Dan gaat dat zekers wel lukken
.
(VG30DETT rijder)
een 1? zonder inwendige aanpassingen komt een skyline blok niet verder als maar(slik!) 550/600 pk... dus 1330 pk gaat wat ver denk ikJa maar dan kon je d'r nog een 1 voor zettenzo gaat het ook lukken hoor! ben niet zo van de nissan zegmaar...Nou, en anders zet je d'r toch een RB26DETT blok in van Nissan?Dan gaat dat zekers wel lukken
.
(VG30DETT rijder)
.
ongekend zeg!! leuk stukje tekst idd!