wat is de beste methode om dit los te halen en hoe zie ik dat de bougies moet worden vervangen ?
vervangen bij koude of warme moter ?
thanks ! volgens de verkoper waren ze nog goed maar ik kan me voorstellen gezien de km-stand (nu 204000) dat ze vervangen moeten worden. distributie is overigens vervangen bij 119000 en 189000, staat op een sticker in de motorruimte. Ik heb wel eens gehoord dat bougies bij LPG minder lang meegaan is dit zo ?Hee Dagmar,
Voordat je die bougies eruit draait eerst ff met de compressor alles wegblazen en nazuigen met de stofzuiger.
Zo voorkom je bij het losdraaien ervan dat vuil in de cilinders valt.
Heb er nooit bij stil gestaan noch verschil gemerkt bij koud of warm vast of losdraaien.
Maar gezien de boel uitzet bij warmte, koud los draaien.
Bij GL zie je het verschil tussen nieuwe en koude bougies nauwelijks![]()
Let ff op de afstand tussen massa+electrode, dr zijn waardes voor!!!
succes
ojaa, NGK''s erin
iemand de nummers van dat goedkope alternatief....is dat de PMR7A ?Ja lpg is slechter 4 je bougies en standaard zit er al NGK in...
Schrik niet van de prijs.. je kan ook van NGK een alternatief krijgen wat maar 20000km meegaat.
Trouwens dat schoonmaken voor demontage is erg belangrijk en eruitdraaien liefst met warme motor en erin met koude...
dat laatste gaat niet dus draai je bougies handvast erin...wacht een paar minuten tot ze dezelfde temp hebben als je blok en dan vast draaien.
....en eruitdraaien liefst met warme motor en erin met koude....
denk als alles warm is en je wilt ze weer verwissel dat ze erg vast zitten....en eruitdraaien liefst met warme motor en erin met koude....
Kun je dit nader toelichten?