Voordat iedereen zijn Alfa kaal sloopt en naar de RDW gaat: ik denk eerlijk gezegd niet dat het geaccepteerd wordt bij een auto die gewoon nieuw in Nedeland geleverd is en een Nederlandse typegoedkeuring heeft. Maar goed, het is het proberen natuurlijk waard.
Een 75 2.5QV is zover ik weet nooit nieuw in NL geleverd, bij de invoerkeuring heeft men denk ik de gegevens van de 3.0v6 aangehouden, omdat deze er nog het meest op lijkt. Daartegen heb ik bezwaar gemaakt en aangeven dat er veel verschillen zijn in deze uitvoeringen (bumpers, tank etc.).
Over die thuiskomer heeft de keurmeester niets gezegd, ik weet niet eens of hij deze gezien heeft (de thuiskomer lag er trouwens wel een beetje zielig bij in die enorme reservewielbak).
Een afspraak was overigens niet nodig voor deze weging (RDW vestiging Almelo).
Viel het niet op dat de thuiskomer een boutgat te weinig had 1150 kilo is netjes!
Maar ze MOETEN het gewoon accepteren als je een herweging wilt, kom op zeg, je hoeft toch niet te betalen voor wat je niet weegt (het is sowieso van de zotte dat je wegenbelasting betaalt, maar goed).
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?