kroehlur

RE: Leela

di aug 22, 2006 16:25

Nog nooit een Cobra kit gezien op een Sierra chassis. Zijn veel met Sierra wielophanging etc. maar chassis zijn specifiek en nieuw gebouwd.

Afbeelding
Afbeelding

ericj
Full Member
Full Member

Re: RE: Leela

di aug 22, 2006 16:30

Nog nooit een Cobra kit gezien op een Sierra chassis. Zijn veel met Sierra wielophanging etc. maar chassis zijn specifiek en nieuw gebouwd.
Klopt, geldt voor bijna alle kitcars eigenlijk. Alleen de Kever had een dragende bodemplaat waar je iets anders op kon zetten, maar moderne auto's hebben vrijwel allemaal een zelfddragende carosserie, waarvan de bodemplaat alleen niet sterk genoeg is om de auto te dragen.

---
Eric

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 22, 2006 18:04

Lelaa? Lelijk. Het is net een trapauto. Fantasieloos model. Daar worden dus veel 75 en GTV`s voor gesloopt. Pak een ander merk voor deze ongein. :(

Rees-Cees

di aug 22, 2006 18:17

Klopt, geldt voor bijna alle kitcars eigenlijk. Alleen de Kever had een dragende bodemplaat waar je iets anders op kon zetten, maar moderne auto's hebben vrijwel allemaal een zelfddragende carosserie, waarvan de bodemplaat alleen niet sterk genoeg is om de auto te dragen.

Eric
en deze natuurlijk niet vergeten:

Afbeelding

2cv6 basis

Mooie kit zo'n leela maar op de weg krijgen in Nederland? Vergeet het maar. De enige mogelijkheid zou via Engeland zijn, daar op kenteken zetten en hier bij de RDW aanbieden ter keuring.
Een circuit scheurijzer er van maken zou wel kunnen maar voor die prijs koop je ook een kant en klare gloednieuwe Saker.
Laatst gewijzigd door Rees-Cees op di aug 22, 2006 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

di aug 22, 2006 18:19

Ik vind dr persoonlijk wel een lekker kontje hebben :D

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

alfaromeogta1
Member
Member

di aug 22, 2006 19:49

KAS,

Je hebt helemaal gelijk. Wat een raar lelijk ding.

Bwah :(
Heden:

156 1.8 16v sw 2003 ed limitata

Historie:

156 2.0 selespeed 2000
155 1.7 1993
155 1.8 ts sport 1997

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

wo aug 23, 2006 00:31

Ik vindt haart met de fotosoep koplampen best wel leuk en als er dan een paar door en doorrotte 75 of GTV voor worden op geofferd, nog altijd beter dan een roemloos einde op de sloop.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Beezztie
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

wo aug 23, 2006 07:29

Lelaa? Lelijk. Het is net een trapauto. Fantasieloos model. Daar worden dus veel 75 en GTV`s voor gesloopt. Pak een ander merk voor deze ongein. :(
Tja, daar had ik in eerste instantie helemaal niet bij stilgestaan! Zou erg jammer zijn als men hier de nodige Alfa's voor zou slopen! (maakt onze exemplaren natuurlijk wel weer waardevoller :D ).
Wel een mooie body, als de neus tenminste af is.
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

AlfaJorrit
Full Member
Full Member

wo aug 23, 2006 09:10

Trouwens, body is gewoon op de frame geplempt om mee te kunnen doen en de auto tonen. Daarom geen openingen, koplampen etc. Vandaar ook de stukjes hout onder de body op de foto met die blije gozer.
Okee, dus over een weekje:
Afbeelding
BEGINT ER OP TE LIJKEN ALLEEN NOG HET BEROEMDE ALFA GRILLETJE..EN ANDERE VELGEN
1e Alfa Romeo 164 2.0 TS
2e Alfa Romeo 155 1.8 TS
3e Alfa Romeo 145 1,4 TS

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 23, 2006 09:50

Het zijn geen techneuten die dat ding bouwen. Gezien de afwerking en de behandeling van het onderstel geeft dat ding mij niet veel hoop op een snaarstrak weggedrag, een succesvol bestaan en de rest van de afwerking/constructie.
Het kan best een proto zijn, maar er is duidelijk een chassis onder geflanst om de (erg ruwe) body niet over de straat te laten schuren. :? VB: Mooi hoor die Ohlins, maar monteer ze bijvoorbeeld eens goed en: Met staande pedalen wil toch niemand racen??Zo wil je toch niet met zo'n ding op straat komen, dan is je reputatie als bouwer, als die er al was, meteen naar de knoppen.

(Best knap trouwens dik 90 mijl zonder bestuurder.:biggrin: )

Aardig idee, dat wel ,maar laat het daarbij zou ik zeggen. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Rees-Cees

wo aug 23, 2006 10:21

Het zijn geen techneuten die dat ding bouwen. Gezien de afwerking en de behandeling van het onderstel geeft dat ding mij niet veel hoop op een snaarstrak weggedrag, een succesvol bestaan en de rest van de afwerking/constructie.
Het kan best een proto zijn, maar er is duidelijk een chassis onder geflanst om de (erg ruwe) body niet over de straat te laten schuren. :? VB: Mooi hoor die Ohlins, maar monteer ze bijvoorbeeld eens goed en: Met staande pedalen wil toch niemand racen??Zo wil je toch niet met zo'n ding op straat komen, dan is je reputatie als bouwer, als die er al was, meteen naar de knoppen.

Vind ik ook, afwerking is niet helemaal maar dat kan nog komen. Staande pedalen zitten trouwens wel in heel wat racewagens (zelfs gloednieuwe).
De motorkap is niet mooi vanwege de bult er op (blok ws te hoog) met een boxer er in kun je de kap veel lager houden trouwens. (Subaru 4x4 onderstel en je hebt een raket op wielen)

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

wo aug 23, 2006 10:26

Niet geweest , wel een auto die ik geregeld heb voor een Amerikaanse kennis,
heeft het concorso gewonnen :wink: , was best Alfa on display

Leuk ding trouwens die Leela :wink:
Welke Giulia was dit...niet die lichtblauwe want die stond er vorig jaar ook - ik gok die groene.

/Hans

kroehlur

wo aug 23, 2006 10:29

Het is een proto en hij is niet eens af, hoor. Het chassis is nog niet klaar, dit is een body direkt van de mal en verder niets aan gedaan nog en gewoon op het chassis geplempt om de wagen te tonen op Laguna Seca. VB: Oranje plakband is volgens mij niet onderdeel van het ontwerp. :? VB-2: Pre-verroeste chassis mag wel in de traditie van AR zijn, maar ik denk niet dat dat de afwerking is.

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

wo aug 23, 2006 12:15

trasforma il meglio in massimo

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”