Ik weet dat dit afkomstig is door condens, maar kan dit nu kwaad?
Mijn auto spuwt geen witte rook en koelvloeistofniveau zakt niet.
De o-ringetjes aan de olievuldop zijn vervangen.
Kan ik dit ev. oplossen met open-carterventilatie?
Kennelijk rij je relatief veel korte afstanden en komt je motor (olie) niet altijd goed op bedrijfstemperatuur.Ik zit nu al een tijdje (3 jaar) met een witte blubberige afzetting in mijn olievuldop.
Hoe vaak ververs jij je olie?Ik zit nu al een tijdje (3 jaar) met een witte blubberige afzetting in mijn olievuldop.
Hmm, zou geen probleem motten zijn.Wel, ik rij per dag 2 stukjes van 25 kilometer., olie ververs ik iedere 9000 Km
Daar sluit ik me volledig bij aan, ikzelf heb met de Sud's ,Sprint's en 33's die ik gehad heb altijd hetzelfde verschijnsel gehad. Echter, het enige vervelende is dat wanneer er dusdanig veel sludge in de vacuum(balans) pijpjes terecht komt dat deze verstopt raken. (bij de versie met carburateurs dus)niks aan de hand, komt gewoon omdat de vulpijp relatief lang is en daardoor niet goed warm wordt. In de zomer heb je er weer minder last van.
Open carterventilatie maakt niets uit, sterker nog bij mij komt de mayonaise zelfs uit het filtertje voor de carterventilatie. Tijd om m'n olie weer eens te verversen denk ik...
Is dat die 33 die ik laatst van je heb gekocht, want daar zit wel wat wiite drap in. Ik wil binnenkort de olie toch een keer verversen.Misschien zit je carterventilatie wel verstopt. Ik heb namelijk geen - en ook nog nooit gehad - witte sludge. Wel 1 keer bij een 33 gehad maar daarvan was inderdaad de thermostaat stuk EN had een flinke tijd stilgestaan.
Je carterventilatie loopt van je olievulbuis naar de luchtinlaat ( dat bochtje die weer naar de Luchtmassameter gaat. )
Luc
33