Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

RE: Ik smurf een jonger zusje...

ma aug 07, 2006 20:17

200.830 km op de smurf, waarvan in 5 jaar ongeveer 72.000 door mij, het moet er helaas toch van smurfen :( De smurfwagon en ik nemen afscheid van elkaar. Teveel kleine aandachtssmurfjes, naderende APS en de mogelijkheid een 1.7 met veel minder kms aan te smurfen hebben mij hiertoe doen besluiten. Toch doet het een beetje smurf. De wetenschap dat iemand (die zich hier waarschijnlijk wel zal smurfen) er mee aan de smurf gaat is een pleister op de smurf.

In 5 jaar smurf je best wat mee:

Afbeelding

Rondje Zandvoort tijdens Spettacolo Smurvo 2004

Afbeelding

Vreemde smurfen uit het vooronder...

Aan de kant gezet worden door een motorsmurf als je je nou eindelijk eens een keer de hele rit aan de max snelheid smurft en dan voor 5 tellen gasgeeft om tussen een paar irritante medesmurfgebruikers uit te komen.

Een 0170-dop die er een paar keer afsmurft om dat een Italiaanse monteur een carterontluchtingssmurf heeft dichtgeknepen... Met een dekseltje van een potje ansjovis rond de vulsmurf vastgeklemd blaas ik naar Nederland terug...

Soms vervloekt, maar ik ga 'm missen...

Adieu Smurfwagon, het ga je goed Afbeelding

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Smurf aan de relatie...

ma aug 07, 2006 21:17

Arm smurfje :cry:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 07, 2006 21:22

Wat gaat er mee gebeuren? Naar de eeuwige Smurfvelden? Of komt hij op smurfplaats?

Luc33
Guru
Guru

Re: RE: Smurf aan de relatie...

ma aug 07, 2006 21:30

Wat gaat er mee gebeuren? Naar de eeuwige Smurfvelden? Of komt hij op smurfplaats?
Niet naar de smurfvelden, ook niet naar smurfplaats, maar ik ga erin smurfen.

Eerst weer proberen om hem mooi rood te smurfen, en daarna smurf ik mijn smurfonals eronder. Daarna smurfen we de smurfige plekjes eens na en versmurf ik hem hier en smurf.
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Skattie

ma aug 07, 2006 21:40

@ Dink, afscheid nemen bestaat niet volgens sommigen, maar toch jammer dat ie naar een ander gaat :cry:

@ Luc33, gefelicismurft met je nieuwe aankoop en veel smurfs ermee. Je weet in ieder geval dat ie goed gesmurft is de laatste smurfenjaren.

charlotte

ma aug 07, 2006 21:42

Ach, ze blijft in smurfige handen!

Dink: gesmurft met het verlies (ik stuur je wel een smurfdoekje voor je smurfentranen) :cry:

Dinky Boy
Miniaturista

ma aug 07, 2006 22:35

Snif, de 33SW gaat 'er uit'...

Ik neem er nog één op hem:

Afbeelding

Ach, tis maar blik...*)

:biggrin:

*) dit heb ik NIET gezegd.... :shock:

AlfAnke

ma aug 07, 2006 22:44

Ach je smurf bijft toch in de buurt kan je nog een smurfje in het zeil smurfen :wink:
Maar het smurft erg pijn ja afscheid smurfen van je smurf ook als is het maar blik. :cry:
Het is wel heel errug lief blik :D

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

ma aug 07, 2006 23:06

AAAHHHHAAA

De smurfwagon krijgt ronalsmurfjes :banana: :banana: :banana:

dat zal dr smurf doen :thumbs:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 07, 2006 23:45

Das toch mooi meegesmurft, dat de Sportsmurf naar een echte smurfhebber gaat. Een forumsmurfer uit de buurt nog wel.
Dat zit wel smurf! :D
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Dinky Boy
Miniaturista

ma aug 07, 2006 23:49

Das toch mooi meegesmurft, dat de Sportsmurf naar een echte smurfhebber gaat.
Hee, het is een Smurfwagon en geen Sportsmurf, rare Zuidsmurf! Afbeelding

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 08, 2006 00:00

Das toch mooi meegesmurft, dat de Sportsmurf naar een echte smurfhebber gaat.
Hee, het is een Smurfwagon en geen Sportsmurf, rare Zuidsmurf! Afbeelding
Ik probeerde nog wel extra glans te geven aan het blik. :( sorry hoor. :oops: :wink:

p.s. ik zal je morgen eens wat e-smurfen! :twisted:

Dinky Boy
Miniaturista

di aug 08, 2006 00:17

Ik probeerde nog wel extra glans te geven aan het blik. sorry hoor.

Nee hoor, geen sorry nodig. Maarrrr... ken uw klassieken 8)
Smurfentaal is de fictieve taal van de Smurfen, een kaboutervolk van striptekenaar Peyo. Eind jaren vijftig dineerde deze met zijn collega Franquin, en ietwat beschonken kon deze niet op het woord 'zoutvat' komen, zodat hij mompelde: 'Passe le schtroumpf!' ('Geef de smurf eens door!'). Dit woordspelletje werd de hele avond doorgespeeld, waaruit het smurfs is gegroeid.

De smurfentaal kenmerkt zich door het gebruik van het werkwoord smurfen in allerlei betekenissen, en het vervangen van onbelangrijke woorden en woorddelen door smurf. Daarbij wordt de lezer geacht te begrijpen wat er wordt bedoeld aan de hand van de context.

De laatste zin zou luiden in smurfentaal:
Daarbij wordt de lezer gesmurft te smurfen wat er wordt gesmurft aan de hand van de smurf.

In het album 'de valse smurf' betovert aartsvijand Gargamel zichzelf in een smurf om zo in het smurfendorp te kunnen uitgenodigd worden, de enige manier om het dorp te vinden. Hijzelf begrijpt de smurfentaal niet. Daarom ook spreekt de door hem tot leven gewekte smurfin ook geen "smurfs" maar gewone mensentaal. Als de smurfen de vermomde Gargamel hun smurfentaal proberen aan te leren begrijpt hij het nog steeds niet. Zo vertaalt hij 'ik eet een appel' in 'Ik smurf een smurf' . De smurfen verstaan dit echter als: 'ik folinkel een granukel'. De grammatica blijkt blijkbaar subtiele diepere regels te bevatten dan op het eerste vlak waarneembaar.

In het album 'smurfige koppen en koppige smurfen' voert tekenaar Peyo de taalwaanzin ten top door het minuscule smurfendorp te splitsen in een noordkamp en een zuidkamp, als kritiek op het onbegrip rond de Vlaams-Waalse taalgrensperikelen. Zo spreekt een smurf in het noordkamp van een 'smurfentrekker' terwijl een smurf in het zuidkamp eerder over een 'kurkensmurfer' zou spreken. Doorheen het album escaleert dit geruzie over de exacte smurfengrammatica tot een echte oorlog, waar Grote Smurf uiteindelijk de verschijning van Gargamel in het paniekerige smurfendorp moet veroorzaken, om de onderlinge smurfentwisten opzij te zetten tegenover de gemeenschappelijke vijand.

Smurfentaal wordt ook gebruikt als licht denigrerende aanduiding van de hedendaagse straattaal, een door jongeren van verschillende etnische groepen gesproken mengtaal; en als spellingshulpmiddel: de smurfenregel.

Jorix

di aug 08, 2006 09:39

..Smurfentaal wordt ook gebruikt als licht denigrerende aanduiding van de hedendaagse straattaal, een door jongeren van verschillende etnische groepen gesproken mengtaal; en als spellingshulpmiddel: de smurfenregel.
Aha! Dus zo ver zijn we inmiddels gezonken met dit forum... ;)

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 08, 2006 09:50

@ Dinky Boy: :jumping: Echt geweldig dit! (achterlijke noordsmurf! :twisted: ) :blue_lol:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”