2.00 uur
Hier weer life van Götenborg airport. Mijn vlucht vertrekt over 6 uur, dus tijd zat.
Ik zal eens een uitgebreider verhaal typen.
De 23ste vertrokken we richten Malmö met de Alfa. Lange stukken snelweg door duitsland, hard kan je toch niet rijden, want het is en blijft een 1,8. Later die middag aangekomen in Malmö. Ik moet zeggen dat het nemen van de ferry en het rijden over de Öresund brug een hele belevenis is.
Aangekomen in Malmö maar meteen naar de camping gegaan. Laat ik er even bij vermelden dat ik alles behalve een campingmens ben. Ik ga veel liever wild kamperen, iets wat gewoon mag in Zweden. Gelukkig was dit een hele schone camping met fijne faciliteiten. Die avond uit gegaan in de stad. Er is daar bijster weinig te beleven 's avonds. Na 2en is het er doodstil en uitgestorven. '
24 juli
De volgende dag terug naar Malmö. Lekker de stad in gegaan en genoten van de architectuur en ook voornamelijk van de vrouwen

. Mijn god wat een hoop mooie vrouwen, en ze zijn nog leuk om me te praten ook.
Die avond naar Karlstad vertrokken. Ik dacht dat het 250 km was. Ik vergiste me, het was 500. Toen maar ergens wild gekampeerd in the middle of nowhere. In het pikkedonker je tent opzetten ( gelukkig zo'n tent die zich openvouwt als je hem in de lucht smijt) is iedere keer weer een ervaring. Inmiddels was het al 3 uur, dus maar gaan slapen.
25 juli
De ochtend die we wakker werden was echt geweldig. Helemaal in het bos langs een pad waar volop de zon scheen. Daar de hele dag gebleven en met mijn porem in de zon gelegen. Eind van de middag naar Karlstad gereden. Daar in een buitenomgelegen streek genaamd Takene onze tent in het bos opgezet. We raakte in gesprek met een lokaal meisje die ons de volgende avond de stad wel wilde laten zien. 'S nachts ons nog even gewassen in het meer daar en gaan slapen.
26 juli
Deze ochtend was wat minder geslaagd, gezien het feit dat we nogal in een met riet bezaaid stuk sliepen waren mijn hele voeten lek geprikt door muggen. We kwamen met een local in gesprek en die wees ons erop dat we achter zijn huis langs door het bos moesten lopen om zo bij het meer te komen. Halverwege het bos zag je het meer al. Het was echt een view die alleen in films voorkwam. Verder gelopen kwamen we aan het meer. Dit was waarschijnlijk de mooiste plek waar ik ooit geweest was. Hier dan ook de hele dag gelegen en vollop genoten. De avond in gesprek gekomen met de lokalen. Het meisje in kwestie bood haar tuin aan voor ons om de tent neer te zetten.
Naar de stad gaan was het volgende wat we gingen doen. Er was een groot feest aan de gang dat rond 1.00 's nachts al op zijn retour liep. Ik heb nog nooit zo veel dronken jongeren bij elkaar gezien. Wat overigens absoluut lachen is gezien het feit dat ze alleen maar gezellig worden ipv agressief of vervelend. Na wat klasse 2 biertjes ( bier met wel 5%) terug naar de tent. Zo geschiedde en na een afsluitende borrel eindigde de avond.
27 juli.
Wakker worden in de tent. Het lokale meisje ( genaamd Tess) was zwaar Hung Over, zo ook haar vriend ( genaamd Max). Wij hadden nergens last van, als student zijnde tik je wel meer weg dan 5 bier en een wiskey over een avondje.
Vandaag de hele dag gaan zwemmen aan het meer en een plaats geboekt op de camping. Vanavond maar een nachtje rustig geslapen.
28 juli
Wakker worden in een kokende tent, ik gooi dat ding open en sta met mijn hoofd recht in een horde libelles ter grote van Boeing 737's. Het moeten er wel 50 geweest zijn die boven onze tent vlogen. Ik en mijn reiscompagnon snel onze spullen gepakt en maar aan het meer gaan liggen. Vandaag ook een stukje gaan rijden. De weg Takene naar Hammarö om precies te zijn. Deze weg is zo onvoorstelbaar gaaf!!! Eerst een stuk of 5 keer rustig gereden met de alfa en een filmpje gemaakt ( Deze komt nog).
Ok deze avond weer de stad in. Deze keer gingen we naar een lokale club genaamd Arena ( spreek uit: Arièna ) Was een buitengewoon gaafe avond en erg genoten van de aanwezige vrouwen. Zo kwamen we later in de stad 2 dames tegen die nogal het een en ander meegemaakt hadden. Een vrouw schatte ik een jaar of 28, later bleek ze 19 te zijn en een zoon te hebben van 4. Dit gold ook voor de andere dame, zij was 21 en haar uiterlijk kwam gelukkigerwijs ook overeen met haar leeftijd. Ook hier kwamen we na een tijdje praten erachter dat ook zij een koter had, van 3 jaar. Naar mate deze dame van 21 biertjes dronk kwam ten sprake dat ze maar al te graag een trio wilde hebben met mij en mijn reiscompaan. Aangezien ik gek ben en niet gestoord heb ik maar snel afscheid genomen van haar. Mijn kammeraad dacht daar anders over en ging even een stukje 'lopen' met haar. Uiteindelijk niks gebeurd want haar toekomstige man ( ja, ze ging trouwen over 2 weken maar ze wilde eigenlijk niet ) vond dat niet zon leuk idee. Deze wilde ook meteen op de vuist met Coen ( mijn reiscompaan) maar gezien de dwaas het figuur had van Micheal Jackson en Coen meer lijkt op een kleinere versie van Vin Diesel maakte Coen de verstandige keuze om af te taaien en het hele verhaal lustig aan mij te vertellen. Dit vonden we wel genoeg voor de avond dus gingen we maar tukken.
29 Juli.
Ook vandaag maar veel van het meer genoten. Heerlijk gezwommen en zowaar een kleurtje gekregen. Ook vandaag de weg Takene- Hammarö gereden. Ik denk niet dat ik ooit zoveel van de alfa geeist heb. Wat ging dat hard zeg, wat een sensatie, een genot. Ook deze hebben we opgenomen en komt asap online.
Dit zou onze laatste avond worden in Karlstad dus maar weer naar Arena. Deze keer was er een soort van baywatch show met meisjes in bikinis en een quasi latente homo die volop aan het dansen waren. Coen was weer druk bezig een meisje te versieren terwijl ik voornamelijk genoot de dames in bikini. In mijn ooghoek zag ik opeens 3 kerels naar Coen en het meisje lopen. 2 van deze knapen was aardig fors gebouwd en Coen gebaarde me al naar hem toe te komen. De meest kleine van het stel was goed pissig op het meisje die met Coen zat te praten. Voor ik het wist kreeg Coen een flinke douw van het kleine mannetje en lag hij op de grond. Ik gebaar die jongen maar een stapje terug te doen, en hij wordt goed boos op mij. Ik negeer hem en help Coen overeind en gebaar Coen ergens anders te gaan staan. Het laatste wat ik wil is matten met lokalen. De kleine knaap verontschuldigt zich later op een ludieke manier. De kerel biedt zijn verontschuldiging aan met de boodschap erbij dat onze keel geklieft zou worden moesten we nog een keer met het meisje praten. We komen uit Nederland, zo snel zijn we dus niet onder de indruk. Dit maakt Coen de knaap ook duidelijk en we gaan maar weg voordat het uit de hand loopt.
Later op straat komen we via Tess en een vriend Joakim nog een stel dwazen tegen. Deze kerel liep in geur en kleur te vertellen wat hij allemaal wel niet gebroken had met motorcross en hoelang hij wel niet moest revalideren. Maar dat revalideren ging volgens hem alleen maar beter met 20 bier achter de kiezen. Wat een nacht, denk ik en we gaan maar slapen.
30 juli
Vandaag de hele campeermeuk ingepakt. Coen raakt in gesprek met een vrouw op leeftijd en zorgt er zo voor dat we later die dag met haar man een stuk kunnen varen over het meer. Gaaf, denk ik! Later die avond met de man en vrouw gaan varen. We voeren mee op een Regal, een speedboot uitgerust met een 5.7 liter v8 van volvo met 340 PK. Echt geweldig om daarmee over het water te knallen. Na het varen nog een hele tijd met de man gepraat over van alles en nog wat. Om 12.00 weg gereden richting Göteborg. Na een half uur rijden kwam ik er achter dat onze gsm's nog bij die man lagen. Klote! Omgedraaid en die krengen opgehaald. ' S nachts ergens langs de weg bij Åmål een uurtje of 2 geslapen. Later door gereden en onze tent ergens in het bos op gezet. De hele nacht horen we de vreemdste geluiden. Constant het geluid van een briesend beest en hele zware roffelende geluiden. Toch maar in slaap gevallen. We worden om half 2 's middags wakker en de tent staat bijna onder water. Nog nooit ben ik heb ik zo snel een tent ingepakt en in een auto gegooid.
31 juli.
We worden om half 2 's middags wakker en de tent staat bijna onder water.
Nog nooit ben ik heb ik zo snel een tent ingepakt en in een auto gegooid. We rijden verder richting Göteborg. Eerst naar een camping gereden. Dit leek meer op een oostduits kamp dan op een afspanning. Snel de zooi weer in de alfa gegooid en naar een hotel gereden. We spreken de eigenaar nog aan waar we het veiligst kunnen parkeren. Hij geeft een paar plekken en de tip dat we niks in het zicht moeten laten liggen. De meest kostbaren dingen gaan mee naar de kamer en we trekken later de stad in. Wat een geweldige stad. Hier ga ik absoluut later minimaal een jaar spenderen.
We lopen terug naar het hotel en Coen zegt nog: laten we even naar de alfa kijken. Ik zeg, die staat er heus nog wel. Komen we aan, staat er een lege plek. Coen roept: Hij is weg! Ik zeg: Ah rot op vent! Ik kijk nog en keer en hij is echt weg. Stom verbaasd het hotel in en de politie gesproken. Alles doorgegeven en even bedaard. Langzaam begint dan je bloed te koken.
1 aug. Alles hebben we door gegeven, het is 2 uur 's nachts. We gaan de stad in om de alfa te zoeken. Deze wagen heeft echt een handleiding nodig, een leek komt er niet mee weg. We lopen langs de haven en zien een auto rijden die rood is, uitlaat in het midden en hoge achterlichten heeft. Ik ren als een gek achter die auto aan. Coen houdt iemand van de security tegen en doet verhaal. Inmiddels is de mogelijke alfa uit mijn gezichtsveld verdwenen en komt Coen aanrijden met de security beamte. We stappen in en rijden de weg af. De mogelijke alfa nergens meer te bekennen.
We stappen uit en lopen nog een 2 uur kansloos te zoeken in de stad.
Vandaag maar de stad in. Eerst alle dingen regelen. Een schrift bij de politie gehaald en de reis geboekt. Daarnaast van de stad genoten.
Aangezien we er toch zijn gingen we maar stappen die avond. En mijn god wat een gaafe club. Helaas sluit ook deze om 3.00 uur. Maar jesus wat gaaf!
2 Aug.
Vandaag naar de airport gegaan. De hele dag niks gedaan buiten me verveeld. Hetzelfde geld voor Coen. Ondertussen is het 03.16 en type ik deze zin. Ik ga nu trachten te slapen.
Maar ik kan met alle zekerheid zeggen dat Zweden de gaafste plek is waar ik ooit ben geweest en dat ik hier echt een tijd van mijn leven wil doorbrengen.
Fotos en videos volgen.
Cheers,
Hugo
We rijden verder