Niet een paar km...
Je carbs staan vol met die zooi!!
je rijdt minimaal 100km..
Te verwachtte problemen:
1) bougies>>> dus vervangen na die 100km
2) oliepeil!! De dieselolie die niet verbrandt gaat langs je zuigerveren naar benee..mogelijk stijgt je oliepeil wat.
als je zuinig bent op je bella zou ik uit voorzorg je olie verversen nadat je een tank benzine hebt opgebruikt.
Daarnaast verbrandt de diesel slecht en geeft neerslag op iig je uitlaatkleppen. Dus een busje kleppenreinger oid in de tweede tank benzina zou ook geen kwaad kunnen!
KOSTEN verhalen op het benzine station aub!
Doe dit alleen als je de bon nog hebt met een aangetekende brief!
Hartstikke bedankt voor je duidelijke advies.
Ik heb gisteren al de tank helemaal leeggepompt en weer gevuld met euro. Daarna de auto gestart (wat overigens gepaard ging met hikken, puffen, knallen en roken). Als je van je auto houdt dan vervloek je het tankstation die je dit heeft geflikt, het voelt of ze je kind pijn doen. Vandaag heb ik ongeveer 40 km gereden, maar ik vind em nog steeds niet de oude.
Ik neem je advies ter harte. Morgen zal ik de nodige kilometers maken en daarna de bougies laten vervangen. Mijn bella moet toevallig morgen ook APK worden gekeurd.
Kan ik in de toekomst nog problemen verwachten als gevolg van dit akkefietje? Ik ga morgen een aangetekende brief versturen waarin ik ze aansprakelijk stel voor de al gemaakte kosten en eventueel in de toekomst te verwachten kosten als gevolg hiervan.