RG

Poelie komt niet los van nokkenas

za jul 22, 2006 18:14

Afgelopen week de kleppen gesteld van cilinders 4, 5 en 6. Dat ging lekker soepel, dus ik dacht laat ik vandaag de andere kop doen 8)

Tot mijn verbazing krijg ik aan deze kant echter de nokkenas niet los van de poelie. De poelie is wel los van de andere poelies. En ja, ik gebruik een poeliettrekker, maar zonder resultaat tot noch toe... :x

Wat zou het probleem zijn? zou het spietje dwars kunnen liggen? (niet letterlijk natuurlijk...)
En, minstens even belangrijk, hoe krijg ik ze alsnog los van elkaar?

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Poelie komt niet los van nokkenas

zo jul 23, 2006 13:10

Trekker erop, lichte voorspaning opbouwen en een ferme mep met een kuststof hamer???

Ik neem aan dat je niets vergeten bent los te maken, want de andere zijde is tenslotte ook gelukt. :wink:

(Wel goed vastzetten/borgen hoor.. :oops: )
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

RG

zo jul 23, 2006 15:20

Gister ook al onder voorspanning met kunstfhamer op staan meppen, en net ook al een uur geprobeerd of ie vandaag wel los wil komen, maar er zit geen beweging in... :roll:

Ik begin nu toch lichtelijk gefrustreerd te raken! HELP!!! [-o<

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo jul 23, 2006 15:28

Hoi RG,

Anders voorzichtig poulie warm maken met hobbybrander. En boel op spanning houden met de trekker. En blijven tikken met de kunststofhamer. Kost je alleen je waarschijnlijk alleen je oliekeerringen.
Andere optie zou ik zo gauw niet weten.
Sterker nog ik wist niet dat de poulie van nokkenas af moet bij klepstellen V6. :o

Succes,
DJ

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Poelie komt niet los van nokkenas

zo jul 23, 2006 15:59

Hoi RG,

Anders voorzichtig poulie warm maken met hobbybrander. En boel op spanning houden met de trekker. En blijven tikken met de kunststofhamer.
En daar bovenop een oude brandblusser op de nokkenas leegspuiten (geen poeder of schuim :mrgreen: )of fles stikstof ergens regelen.

En denk eraan "met geweld n**k je een ezel, met geduld de buurvrouw", mag jij kiezen. (hoewel ik natuurlijk niet weet hoe je buurvrouw er uit ziet)
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Terug naar “Algemene Technische vragen”