Knopjes

Licht schokken bij constante snelheid

di jul 18, 2006 18:23

Het betreft een 75TS. Ik merk dat-ie wat schokt als ik bijvoorbeeld met constante snelheid rond de 2500 toeren rijd. Ook als ik de motor onbelast, zeg, ongeveer 3000 toeren laat draaien zie ik dat het toerental wat op en neer gaat. Als ik 'm een beetje doortrek vanuit een lager toerental, blijft-ie tot ongeveer 3500 toeren een beetje schokken, en daarna trekt-ie gewoon goed. Ik zat zelf te denken dat het mogelijk de bougiekabels kunnen zijn? Ik heb laatst de rotor/verdelerkappen nog nagekeken maar die zagen er nog ok uit... kan iemand me trouwens vertellen om de hoeveel km de rotor/verdelerkappen vervangen moeten worden? Verder kan ik zo gauw niet ontdekken dat er ergens valse lucht wordt getrokken oid.

harold
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

RE: Licht schokken bij constante snelheid

di jul 18, 2006 19:35

Kan volgens mij aan veel dingen liggen: ik verdenk de lmm (luchtmassameter).
Al aan de testkast gehangen en de Co/lambda gemeten?
Staat de nokkenasversteller correct afgesteld?
164 super 3.0v6 automaat, zwart, 96, Xenon, full Meguiars detailed, Eibach lowered, gepoetst door A1 Car Cleaning
Afbeelding

Knopjes

di jul 18, 2006 19:56

Aan de nokkenasversteller is niks veranderd, sinds dat hij deze verschijnselen begon te vertonen (merkte het dit weekend voor het eerst). Het CO was enkele weken terug nog minder dan 0.1% stationair. Het is een versie met katalysator. Hij gaat morgen voor de APK, dus dan zal hij wel opnieuw aan de CO-meter gaan ;)

AlfaFever

wo jul 19, 2006 08:26

Verstuivers/injectors vervuild?

Heb ik bij mijn 33 1.7IE gehad, een flesje reiniger in de tank doet wonderen.

Knopjes

wo jul 19, 2006 11:32

Dat flesje is er een tijdje terug nog ingegaan....

Maar net bij de APK (hij is overigens goedgekeurd, zie mijn topic in Algemene Onderwerpen) heb ik nog eens even onder de kap gekeken en het bleek dat 1 van de bougiedopjes van de 3e cilinder niet goed aangedrukt was. Nu doet-ie het al een heel stuk beter, al is-ie nog steeds niet zo soepel als ik zou willen ;) Dus nog maar eens even verder gaan kijken.

Terug naar “Algemene Technische vragen”