Aha, thanks, weer wat bijgeleerd. En onder het motto "als ik 75's spot, dan spot ik er meerdere", wat mag een niet gekeurde, lopende, roestige 75 TS kosten met net numerata interieur, 250000 op de teller en deze velgen maar dan fris:Er is (natuurlijk) van alles aan de hand met 'oude' en 'nieuwe' type dashboards. Komt-ie dan:oud type = oranjeAls het een ´oud type´ dashboard is, is het een QV. Een TS is als het een ´nieuw type´ dashboard is (aannemende dat dat nog origineel is). Afgaand op de buitenspiegels zou ik zeggen dat dit een TS is, maar niks is zeker.
nieuw type = wit
Furrikain = geen 75 kenner
Serie 1 75's (1.6, 1.8, 2.0 en 2.5 V6) hebben witte cijfers en 'lange' streepjes. De Turbo heeft deze ook, maar dan met een turbodrukmeter er bij.
Vervolgens kwamen de TS en, Turbo America en 3.0 V6 America. Die hadden een oranje dashboard met 'vierkante' cijfers:
en toen kwam serie 2, en toen had alles een wit dashboard met korte streepjes en andere cijfertjes:
Voor zover ik weet, tenminste
Precies, die hebben dat standaard.Welke 75's hebben eigenlijk die windvangers bij de voorportieren? Meestal TS en America's dacht ik.
Maar geen geventileerde schijven voor toch ?2.4 TD ook, is qua uitvoering gelijk aan de TS
2.4 Td is volgens mij 5 gats Maarten..én een turbo voorbumpert.Maar geen geventileerde schijven voor toch ?2.4 TD ook, is qua uitvoering gelijk aan de TS
Maar die kon je ook als optie (accessoire) kopen op de andere . In de folder staat bijvoorbeeld ook een 1.8ie met deze windvangers. En mijn ma kocht deze destijds dan ook bij op haar nieuwe 1.8 ieWelke 75's hebben eigenlijk die windvangers bij de voorportieren? Meestal TS en America's dacht ik.
5 gaats maar ongeventileerd evenals onder een 90 2.0 V6 en TD
Nu nog geventileerde 4-gats en het is helemaal bal5 gaats maar ongeventileerd evenals onder een 90 2.0 V6 en TDen zo leren we weer wat bij...
Wist van het bestaan niet af>ongeventileerde 5 gats...
![]()
Grtz, fRank
90 2.0 V6 is 4 gaats!5 gaats maar ongeventileerd evenals onder een 90 2.0 V6 en TD
Volgens mij hebben de optionele windvangers een andere montage... De "originele" zorgen er voor dat de raamlijst gesplitst is de optionele volgens mij niet...Maar die kon je ook als optie (accessoire) kopen op de andere . In de folder staat bijvoorbeeld ook een 1.8ie met deze windvangers. En mijn ma kocht deze destijds dan ook bij op haar nieuwe 1.8 ieWelke 75's hebben eigenlijk die windvangers bij de voorportieren? Meestal TS en America's dacht ik.
Dus daar wordt je ook niet wijzer van![]()