Tja, de opkomst was wat mager. Ik merk de laatste jaren dat iedereen een uitgesproken mening heeft over VivaItalia / Italia a Zandvoort / automoto Italia Houten. Maar het zijn de enige 3 niet merk gebonden dagen in het jaar in NL. Als we allemaal lekker thuis blijven hebben we dalijk niks meer!
Het rijden met de Thema SW op het circuit ging goed. Remmen bleven keurig, turbotje blies als een jekko, en ik had verwacht dat ik in de bochten door elke Intregrale het licht uit de ogen gereden zou worden maar dat viel alles mee!
Ik zag trouwens nog nét Bralfa wegrijden met een redelijk gehavende Giulietta op de trailer...

Helaas heb je t goed gezien Ronald...
Ok ff korte samenvatting van mijn dag IaZ...
Vrijdag tijdens de HARC dag allebij de binnenste homokineten om zeep geholpen (te warm geworden hoes geploft, vet eruit). De giulietta daar toch in een pitbox achtergelaten (die kregen we van de organisatie voor de zondag toch toegewezen), dus gister vroeg richting Zandvoort. Enerzijds om de strandgangers voor te zijn anderzijds om ff de aandrijfassen te wisselen.
Om 9 uur het circuit opgedraaid, en mijn auto gerepareerd. Om kwart voor elf was de giulietta gereed voor de strijd en was ik weer vetvrij. Ik deelde mijn box met Tim de Leeuw en zijn mooie 75.
Elf uur briefing, waar ook de startposities geloot werden. Door deze loting kwam ik een plaats voor Tim te staan. Dit was mijn eerste race ervaring (buiten de vrije rondes op de harcdagen na dan)
Het 5 seconden bord.... Lampen uit en gaaaan.
Toch een beetje schuchter het gas op... ik stond op de 6e startrij dus best wat verkeer voor en naast me. Tim was me al meteen voorbij, maar maakte daarmee voor mij de weg wel een beetje vrij en ben dus op zijn bumper gaan hangen.
Eerste rondje vrij veel verkeer wat we voorbij gingen. Maar kon de pace van Tim aardig goed houden. Na twee rondjes hadden we redelijk vrij veld en konden mooie lijnen rijden. Mijn laptimer gaf 2.12.01 aan!!! (vrijdag had ik mijn persoonlijk beste naar 2.13.70 gereden) Ik was dus best trots op mijzelf. Ik heb Tim kunnen volgen tot ongeveer de laatste kwart van de race. Mijn banden werden te warm en kwam grip tekort waardoor ik een foutje maakte waardoor Tim bij me weg reed. Al met al een super sessie.
Na de race de auto gecontroleerd en ff met een paar deelnemers gesproken. 14.15 tijd voor de 2e demo.
Ik kwam op de 2e startrij te staan achter Petje75 en rechts naast mij op de 3e startrij stond Tim. De lampen, meer vertrouwen dus meer gas... wederom stak Tim mij snel voorbij, maar kon ik weer aanpikken. We waren met vieren weg... Een A112, een Fiat 127, Tim en ik. De A112 waren we bij ingaan van het scheivlak kwijt maar die 127.... Wat een apparaat!!!! Waar wij moesten remmen ging t kreng op t gas!! Echt super!
Helaas voor mij werd ik het tweede rondje, in strijd met Tim en de 127 iets te enthousiast waardoor ik de contole verloor in het 2e deel van de Audi S. Met als gevolg van een klapper in de banden... Rechtsvoor een behoorlijke peut. De auto is nog rijdbaar... Heb m gister bij thuiskomst op de trailer de stalling in gereden en moet nog gaan kijken of de schade mee of tegen gaat vallen.
Ik ben een mooie ervaring rijker met een wat minder rooskleurig einde!!!.
En of het evenement verder wat was?? Ik heb er niks van meegekregen!!
Zondag om 7uur in de auto om om 9 uur het circuit op te draaien.