Volgens mij achterop het inlaatspruitstuk..
Gevonden (als dat 'm is)... Zit achter op het motorblok aan de bovenkant van de kop iets aan de linkerkant. Ik heb bij een temperatuur van 50 graden, volgens de meter, een weerstand gemeten van volgens mij ongeveer 2000 ohm (raar analoog metertje, moet maar eens een digitale halen). Ik heb een topic gevonden:
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... ntc#147362
De waarde van 2000 ohm bij 50 graden komt redelijk overeen met wat daar staat, maar ook niet perfect.... Zou het dit kunnen zijn? Ik weet daarnaast ook niet of mijn sensor dezelfde is als die in een 33 1.7 waar het in dat topic over gaat.
Okay, je startmotor gaat dus wel rond, maar de krukas ook???????
Zo nee, dan bendix (onderdeel starter) versleten, uit zich altijd eerst bij warme motor.
Zo ja, dan weet ik het niet.

Krukas gaat ook rond. Het starten op zich ging zoals altijd, alleen het aanslaan niet
Wat ook nog vaak het geval kan zijn is dat je injectoren aan het verslijten zijn. Als je dan de motor uit zet, druppelen ze wat na. Vervolgens wil je hem warm starten en is-ie domweg verzopen, en de volgende ochtend is alles verdampt en is er niks meer aan de hand.
Dat kon ook nog eens goed het geval zijn. Hoe test ik de injectoren? Soms als ik het gas los laat onder het rijden hoor ik enkele bescheiden plofjes, vooral tussen de 2500 en 4000 rpm. Kan dit erop wijzen dat jouw suggestie juist is?
Ik heb net nog een stuk van ongeveer 15 km gereden, daarna de auto af gezet en weer gestart en nu sloeg hij wel normaal aan. Misschien niet warm genoeg geworden om hetzelfde probleem weer tot uiting te laten brengen? De temperatuur was 80 graden volgens het metertje, en oliedruk stationair ongeveer 2 bar terwijl dat meestal 1 tot 1,5 bar is als hij echt door en door warm is.