Is het mogelijk om bij een 146 2.0 TD uit 1997 ongestraft de EGR af te doppen, of zal de computer een noodloop forceren oid?
Cor.
Aan dat antwoord heb ik wat aan... Natuurlijk is het mogelijk om de EGR af te doppen, maar zijn er nog nadelige gevolgen van te ondervindenAlles is mogelijk!
je maakt geen goede vrienden met groen linksmaar zijn er nog nadelige gevolgen van te ondervinden
Hmmzz... wilde ik eindelijk na deze kabinetscrisis een keertje op Groen Links stemmenje maakt geen goede vrienden met groen linksmaar zijn er nog nadelige gevolgen van te ondervinden
Ah, mooi. Binnenkort de EGR maar eens afdoppen. Wat ik er mee wil winnen? Meer kracht op lagere toeren. Vooral met de airco aan is het soms redelijk behelpen om wat makkelijk weg te komen, vooral in een file.het kan , geen storing maar wat wil je winnen????
lijkt me duidelijk!het kan , geen storing maar wat wil je winnen????
Als ik tijd heb dan ga ik he morgen de slangetjes eraf halen en afdoppen. Een beetje Wynns erdoor lijkt me ook geen overbodige zaak.ontkoppel je inlaat-circuit maar eens.....en aanschouw de aangebakken koek!
een afgesloten EGR betekend dus meer vers lucht, dus meer zuurstof = hogere compressie
en dat verschil is weldegelijk merkbaar.
meer koppel onderin + een hogere toerental mogelijk
Als ik tijd heb dan ga ik he morgen de slangetjes eraf halen en afdoppen. Een beetje Wynns erdoor lijkt me ook geen overbodige zaak.ontkoppel je inlaat-circuit maar eens.....en aanschouw de aangebakken koek!
een afgesloten EGR betekend dus meer vers lucht, dus meer zuurstof = hogere compressie
gewoon een 2mm rvs plaatje ertussen stoppen[/quote]Als ik tijd heb dan ga ik he morgen de slangetjes eraf halen en afdoppen. Een beetje Wynns erdoor lijkt me ook geen overbodige zaak.ontkoppel je inlaat-circuit maar eens.....en aanschouw de aangebakken koek!
Cor.