Bok

EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

do jun 29, 2006 17:38

Is het mogelijk om bij een 146 2.0 TD uit 1997 ongestraft de EGR af te doppen, of zal de computer een noodloop forceren oid?

Cor.

Andretti Molletti

RE: EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

do jun 29, 2006 18:59

Alles is mogelijk!

Bok

Re: RE: EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

do jun 29, 2006 19:03

Alles is mogelijk!
Aan dat antwoord heb ik wat aan... Natuurlijk is het mogelijk om de EGR af te doppen, maar zijn er nog nadelige gevolgen van te ondervinden :?

Cor.

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

Re: RE: EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

do jun 29, 2006 20:23

maar zijn er nog nadelige gevolgen van te ondervinden :?
je maakt geen goede vrienden met groen links :lol:

Bok

Re: RE: EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

do jun 29, 2006 21:57

maar zijn er nog nadelige gevolgen van te ondervinden :?
je maakt geen goede vrienden met groen links :lol:
Hmmzz... wilde ik eindelijk na deze kabinetscrisis een keertje op Groen Links stemmen :wink: Boeien... Groen Links ziet niet hoe de binnenkant van een blok eruit ziet met EGR-klep, een waardeloze uitvinding in mijn ogen. Maar nu weet ik nog niet of de computer op tilt springt of niet, iemand? :roll:

Cor.

Andretti Molletti

RE: EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

do jun 29, 2006 22:42

het kan , geen storing maar wat wil je winnen????

Bok

Re: RE: EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

vr jun 30, 2006 20:33

het kan , geen storing maar wat wil je winnen????
Ah, mooi. Binnenkort de EGR maar eens afdoppen. Wat ik er mee wil winnen? Meer kracht op lagere toeren. Vooral met de airco aan is het soms redelijk behelpen om wat makkelijk weg te komen, vooral in een file.

Cor.

Reddevil

Re: RE: EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

zo jul 02, 2006 11:03

het kan , geen storing maar wat wil je winnen????
lijkt me duidelijk!

ontkoppel je inlaat-circuit maar eens.....en aanschouw de aangebakken koek!

een afgesloten EGR betekend dus meer vers lucht, dus meer zuurstof = hogere compressie
en dat verschil is weldegelijk merkbaar.

meer koppel onderin + een hogere toerental mogelijk

Bok

Re: RE: EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

zo jul 02, 2006 16:27

ontkoppel je inlaat-circuit maar eens.....en aanschouw de aangebakken koek!

een afgesloten EGR betekend dus meer vers lucht, dus meer zuurstof = hogere compressie
en dat verschil is weldegelijk merkbaar.

meer koppel onderin + een hogere toerental mogelijk[/quote]

Als ik tijd heb dan ga ik he morgen de slangetjes eraf halen en afdoppen. Een beetje Wynns erdoor lijkt me ook geen overbodige zaak.

Cor.

Reddevil

Re: RE: EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

zo jul 02, 2006 21:09

ontkoppel je inlaat-circuit maar eens.....en aanschouw de aangebakken koek!

een afgesloten EGR betekend dus meer vers lucht, dus meer zuurstof = hogere compressie
en dat verschil is weldegelijk merkbaar.

meer koppel onderin + een hogere toerental mogelijk
Als ik tijd heb dan ga ik he morgen de slangetjes eraf halen en afdoppen. Een beetje Wynns erdoor lijkt me ook geen overbodige zaak.

Cor.[/quote]

gewoon een 2mm rvs plaatje ertussen stoppen

Andretti Molletti

Re: RE: EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

zo jul 02, 2006 23:59

ontkoppel je inlaat-circuit maar eens.....en aanschouw de aangebakken koek!

een afgesloten EGR betekend dus meer vers lucht, dus meer zuurstof = hogere compressie
en dat verschil is weldegelijk merkbaar.

meer koppel onderin + een hogere toerental mogelijk
Als ik tijd heb dan ga ik he morgen de slangetjes eraf halen en afdoppen. Een beetje Wynns erdoor lijkt me ook geen overbodige zaak.

Cor.[/quote]

Max. toerental wordt bepaald door de verbrandingstraagheid van diesel...
Als je volgas geeft wordt je EGR uitgeschakeld dus verse lucht...
Enige reden is vervuiling voorkomen van je inlaattraject.
Als het zwaar vervuild is dan geeft alleen het schoonmaken winst.. niet het afkoppelen van de EGR.

Bok

Re: RE: EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

ma jul 03, 2006 10:03

ontkoppel je inlaat-circuit maar eens.....en aanschouw de aangebakken koek!

een afgesloten EGR betekend dus meer vers lucht, dus meer zuurstof = hogere compressie
en dat verschil is weldegelijk merkbaar.

meer koppel onderin + een hogere toerental mogelijk
Als ik tijd heb dan ga ik he morgen de slangetjes eraf halen en afdoppen. Een beetje Wynns erdoor lijkt me ook geen overbodige zaak.

Cor.
gewoon een 2mm rvs plaatje ertussen stoppen[/quote]

Dat had ik ook al gelezen, het zou een mooie permanente oplossing zijn. Eerst maar eens afdoppen en kjken wat de resultaten zijn.

Cor.

Bok

Re: RE: EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

ma jul 03, 2006 10:04

Max. toerental wordt bepaald door de verbrandingstraagheid van diesel...
Als je volgas geeft wordt je EGR uitgeschakeld dus verse lucht...
Enige reden is vervuiling voorkomen van je inlaattraject.
Als het zwaar vervuild is dan geeft alleen het schoonmaken winst.. niet het afkoppelen van de EGR.[/quote]

Daar ben ik me van bewust. Het lijkt me ook sterk dat het van binnen er schoon uitziet. De Alfa heeft 206K gelopen, dus er zullen wel genoeg rotzooi verzameld hebben.

Cor.

Terug naar “Algemene Technische vragen”