
ten tweede : er staat bij mij op een balkje onder de motorkap 'dis. 71.', dus ik neem aan dat bij 71dkm de distributie vervangen is. dat vind ik een beetje rare km-stand voor zoiets (ik zou 60dkm, 80dkm of misschien zelfs 100dkm verwachten...). verder heb ik geen enkele indicatie dat de distributie daarna nog vervangen is, behalve dan de geruststellende woorden van de garage-man, bij 140dkm, dat de riemen nog 30dkm mee zouden moeten kunnen (volgens hem).
nou zou het natuurlijk kunnen dat die man denkt dat die riemen 100dkm mee moeten kunnen, en dat t pas weer hoeft bij 170dkm. echter, als je uitgaat dat de riem bij 70dkm vervangen is, dan zou die bij 150dkm (70 + 80) weer moeten. (mij lijkt dat een riem wel 80dkm mee kan bij een 8v, of niet soms ?).
in elk geval, die 151dkm waarbij de riemen dan weer zouden moeten, dat zou deze maand nog zo'n beetje zijn denk ik. maar het zou natuurlijk ook kunnen dat de riemen tussendoor nog vervangen zijn, maar hoe weet je dat zeker ?
wat is wijsheid, ik was van plan de riemen bij de apk te laten vervangen (met een km-stand van tussen de 150 en 160dkm), maar nu zit ik er aan te denken om t eerder te laten doen. (komt misschien beetje raar over, ik heb de auto net een kleine beurt laten geven afgelopen donderdag. maar vandaar dat ik zelf nog ff goed onder de kap heb gekeken, en toen zag ik die '71. dis' staan...)
kun je de distributieriemen overlaten aan een 'universele garage', of kun je beter naar de dealer of specialist voor zoiets ?