Goed idee hoor om alle eigenaren met de verschillende types uit te nodigen en een rondje te rijden. Voel je vanzelf welke auto bij jou pastHm, tsja, bedankt voor alle meningen en tips. Maar wordt niet vrolijk van het idee dat deze types allemaal niet zo rijden als de 33. Ja, een spider. Zal eens wat proefritjes maken met diverse types. Of een meeting organiseren waar een ieder zijn auto kan aanprijzen en ik er een stukkie in kan rijden![]()
Ligt er ook aan wat je vindt dat de auto moet representeren. Qua uitstraling zitten er volgens mij behoorlijke verschillen tussen een 146, 156 en een 166. 146 jong, vlot, niveau junior account manager; 156 heel erg veel rondrijdende (en daardoor wat alledaagse) lease-auto, niveau senior account- of salesmanager; 166 gesettled, ervaring, niveau vestigingsmanager/ -directeur.*... tevens een representatievere auto dan de 33 Imola nodig.
Dat is het volgende dilemma. Ik zeg: houden. Vriendlief vindt het wat veel auto's voor twee mensen worden zoTja moeilijke keus inderdaad. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken. Als geld geen rol speelde en ik veel km's moest afleggen zou ik absoluut voor de 166 gaan. Heb ik vanaf het begin een schitterende auto gevonden en nog steeds. De 156 kan ook heel mooi zijn maar daar rijden er al zoveel van. Een 146 vind ik ook best een leuke en vooral fijne auto om te rijden maar is natuurlijk niet te vergelijken met een 166....
Succes met de keuze en wat doe je met de 33??
Verkopen of houden als hobby alfa?
Zeker de overweging waard Rob, hij is mooi en rijdt ws sportief. Alleen: waarom ben je in Limburg gaan wonen??Alfa 146 1.8 ???![]()
Omdat mijn vrouw een nieuwe lease-auto krijgt (helaas geen 159 SW..., maar een Audi A3 Sportsback) ga ik in de 156 SW 1.9 JTD rijden.
Hierdoor staat onze 146 te koop (zie forum).
De auto is representatief, snel en zuinig (bij normaal gebruik) en doet echt niet onder voor een 2.0 TI (zie squadra-tuning.com).
Het exterieur is nog altijd bij de tijd en de stoelen zitten prima.
Bij een proefrit ben je vast verkocht als je kijkt naar de prijs/kwaliteitsverhouding...
Groet Rob
omdat het daar mooi isZeker de overweging waard Rob, hij is mooi en rijdt ws sportief. Alleen: waarom ben je in Limburg gaan wonen??Alfa 146 1.8 ???![]()
Omdat mijn vrouw een nieuwe lease-auto krijgt (helaas geen 159 SW..., maar een Audi A3 Sportsback) ga ik in de 156 SW 1.9 JTD rijden.
Hierdoor staat onze 146 te koop (zie forum).
De auto is representatief, snel en zuinig (bij normaal gebruik) en doet echt niet onder voor een 2.0 TI (zie squadra-tuning.com).
Het exterieur is nog altijd bij de tijd en de stoelen zitten prima.
Bij een proefrit ben je vast verkocht als je kijkt naar de prijs/kwaliteitsverhouding...
Groet Rob
Waar haal je dat vandaan? 1.8 is ook al lekker vlot, 1.6 TS redelijk vlot en de 1.4 TS (103 pk) is ook best goed vooruit te branden. Vriendinlief heeft een 1.4 TS en dat valt helemaal niet tegen moet ik zeggen, en ben wel wat gewend. 1.4 boxer niet echt vlot moet ik zeggen...Weet dat een 146 pas een beetje rijdt vanaf een 2.0, maar ik vind een 166 ook wel mooi.