Gebruikersavatar
Kurp
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 955
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 19:34

Re: RE: Squadra Italia : 33 of 145

di jun 13, 2006 20:59

Voor een 145 kun je heel veel mooie spullen krijgen via Madeno racing: onderstel volledig instelbaar, stabi's, motor tuning etc. Kortom: het kost dan wel serieus geld, maar je gaat daarna ook serieus snel (mits je zelf goed kunt rijden natuurlijk :lol: )

Dat extra gewicht gaat er voor een groot deel af als je hem lekker stript (veel electronica etc) en de koets is stijver. Boxer motor heeft natuurlijk een lager zwaartepunt dan een lijn motor, maar ik denk dat een goede 145 aanzienlijk sneller zal zijn dan een 33.
Onderstel en techniek is toch grotendeels hetzelfde als de 155? Dus lijkt me idd geen probleem. Ik ben benieuwd of je de 1e bent die met een 145 gaat racen 8)

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia : 33 of 145

di jun 13, 2006 21:12

Eerste vast niet, maar het is wellicht niet voor niets zo dat er zo weinig mensen mee gaan racen ;)

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2276
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

RE: Squadra Italia : 33 of 145

wo jun 14, 2006 13:49

ik weet een door madeno gekietelde 1.4ts met de nodige onderstel aanpassingen en die maakt op het circuit de standaard qv's aan het schijten :lol:

die tsjes kan je leuke dingen mee doen.

maar de boxers natuurlijk ook!

lastige keuze.
kwa budget misschien toch maar een 33?

of een 146 2.0 voor betere gewichtsverdeling?
( de 145's zinj achter erg licht tov voor!)
Joris

Nu: searching.... :wink:

Gehad: 1750 Berlina 1971, Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962, Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2276
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

RE: Squadra Italia : 33 of 145

wo jun 14, 2006 13:52

dat is deze:
http://www.alfaromeo145club.nl/members/ ... y7b0h7prjy
(helaas wordt hij afgeschreven.....en gedemonteerd!!!)
dit is je kans....2.o blok erin en gaan met 1.4 bak?
Joris

Nu: searching.... :wink:

Gehad: 1750 Berlina 1971, Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962, Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

StefQV
Member
Member
Berichten: 130
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 22:48
Locatie: Antwerpen

Re: RE: Squadra Italia : 33 of 145

wo jun 14, 2006 15:34

ik weet een door madeno gekietelde 1.4ts met de nodige onderstel aanpassingen en die maakt op het circuit de standaard qv's aan het schijten :lol:

die tsjes kan je leuke dingen mee doen.

maar de boxers natuurlijk ook!

lastige keuze.
kwa budget misschien toch maar een 33?

of een 146 2.0 voor betere gewichtsverdeling?
( de 145's zinj achter erg licht tov voor!)
Ik vraag me af of de 145 met twinspark niet robuster is dan een 145/33 met boxer? :?
145 2.0 QV '98 | Giulia 2.0 '72 | Spider S4 '91 | 147 JTD '01

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: Squadra Italia : 33 of 145

wo jun 14, 2006 15:49

Ik denk dat het heel moeilijk zal worden om een 145 Boxer een beetje compitatief te krijgen vanwege z'n hoge gewicht.

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2276
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

Re: RE: Squadra Italia : 33 of 145

wo jun 14, 2006 15:55

Ik denk dat het heel moeilijk zal worden om een 145 Boxer een beetje compitatief te krijgen vanwege z'n hoge gewicht.

Leo.
mee eens....

de 145 boxers zijn niet ultiem snel, al kan je daar wel leuke dingen mee doen.
2.0 ts is gewoon veel sneller

maar is een 146 ipv 145 geen logischer keuze?
Joris

Nu: searching.... :wink:

Gehad: 1750 Berlina 1971, Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962, Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

StefQV
Member
Member
Berichten: 130
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 22:48
Locatie: Antwerpen

RE: Squadra Italia : 33 of 145

wo jun 14, 2006 16:02

Ga straks kijken naar een 145 2.0 QV, '96 met een aangepast (nog sportiever dus) onderstel. Een Qv is van nature uit al behoorlijk
kwa onderstel dus ik ben wel eens benieuwd. Als het een beetje meezit zal het een 145 worden! :twisted:
Stef
145 2.0 QV '98 | Giulia 2.0 '72 | Spider S4 '91 | 147 JTD '01

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Squadra Italia : 33 of 145

wo jun 14, 2006 16:03

Moderne auto's zitten vol redelijk met zware elektronische shit,isolatiemateriaal etc maar tegelijkertijd veel meer plastic etc. om het gewicht op enigzins acceptabel niveau te houden. Een gestripte 145 is dus licht...je moet de 145 echter wel helemaal kaal strippen en opnieuw opbouwen dus het blijft veel werk.

StefQV
Member
Member
Berichten: 130
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 22:48
Locatie: Antwerpen

Re: RE: Squadra Italia : 33 of 145

wo jun 14, 2006 16:11

Moderne auto's zitten vol redelijk met zware elektronische shit,isolatiemateriaal etc maar tegelijkertijd veel meer plastic etc. om het gewicht op enigzins acceptabel niveau te houden. Een gestripte 145 is dus licht...je moet de 145 echter wel helemaal kaal strippen en opnieuw opbouwen dus het blijft veel werk.
Heu, Bert, heb ik ook al aan gedacht :roll: maar het lijkt me gewoon leuk om met een 145 te kunnen scheuren :P .
Buiten het motormanagement e.d. kan je toch wel heel wat zaken schrappen me dunkt.

Stef
145 2.0 QV '98 | Giulia 2.0 '72 | Spider S4 '91 | 147 JTD '01

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: Squadra Italia : 33 of 145

wo jun 14, 2006 16:25

Balken in de deuren bijvoorbeeld, deurplaten met speakers, gordelsspanners enz...

Leuke kooi erin, goed onderstel met coilovers erop. Is immers ala 155 of 156 (weet ik even niet). Oliekoeler erop, Squadra-chip erin en je hebt een leuke vlotte auto.

Gebruikte 15 inch slicks en een paar goede remblokken en je gaat goed rond met een auto van zo'n 1100 kg.

Leuk project! We zien je graag komen. Maar dat wist je al... :wink:
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia : 33 of 145

wo jun 14, 2006 16:38

Okee, is een 146 maar even voor het idee: 146 Cup-versie
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Kurp
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 955
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 19:34

Re: RE: Squadra Italia : 33 of 145

wo jun 14, 2006 16:58

Balken in de deuren bijvoorbeeld, deurplaten met speakers, gordelsspanners enz...

Leuke kooi erin, goed onderstel met coilovers erop. Is immers ala 155 of 156 (weet ik even niet). Oliekoeler erop, Squadra-chip erin en je hebt een leuke vlotte auto.

Gebruikte 15 inch slicks en een paar goede remblokken en je gaat goed rond met een auto van zo'n 1100 kg.

Leuk project! We zien je graag komen. Maar dat wist je al... :wink:
De Alfa 156 (+147 en GT) heeft voor een Double wishbone wielophanging, achter Mc person met 1 langsarm en 2 dwarsarmen per wiel aan een aluminium subframe. Heel wat anders dus als de 145/146/155 dus. :wink:
Laatst gewijzigd door Kurp op wo jun 14, 2006 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

Re: RE: Squadra Italia : 33 of 145

wo jun 14, 2006 17:01

Okee, is een 146 maar even voor het idee: 146 Cup-versie
Jeetje nog nooit gezien !! Gaaf :thumbs:

Ff off topic. Heb je al foto's van je verlaagde 145 ??

Leo.
Laatst gewijzigd door SQUADRA LEO op wo jun 14, 2006 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

kroehlur

Re: RE: Squadra Italia : 33 of 145

wo jun 14, 2006 17:02

Okee, is een 146 maar even voor het idee: 146 Cup-versie
Dacht het nooit te kunnen zeggen, maar - MEAN 146(ers)!

Een 145 2.0 TS lijkt mij niet helemaal verkeerd voor wat circuit geweld al is hij zwaarder dan een 33. Doe maar zou ik zeggen.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”