Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: 10 + 11 Juni SQUADRA ITALIA Race Weekend!

ma jun 12, 2006 13:26

Zo hee gefeliciteerd Mark & Pedro!!!
Echt heel leuk dat jullie zo'n succesvol weekend hebben beleefd.
ondanks de vermoeidheid in de ogen van mark ;)

TOP!!!! :thumbs:
@Dré,

Uitslag race 3. Cannucce 1, Dennis Vogel 2 :!: :!:
Zo, Dennis tweede geworden. Dat is knap.
Ik ben helaas alleen zaterdag geweest (zondag in de hitte keuken uitbouwen :evil: ).
Maar zaterdag zag het er niet rooskleurig uit. Mooi herstel voor zondag van Dennis :thumbs:

Hoe hebben Huib en Stefan met de JS wagens het zondag gedaan??
Laatst gewijzigd door Alfa-Corazon op ma jun 12, 2006 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Pedro Cannucce

ma jun 12, 2006 13:27

Zo hee gefeliciteerd Mark & Pedro!!! Echt heel leuk dat jullie zo'n succesvol weekend hebben beleefd.
TOP!!!! :thumbs:
Dankjewel Dré. Het zat eindelijk een beetje mee.

PS: Kontje van de oranje Bertone was nog erg zenuwachtig. Kon 'm op vermogen niet hebben, maar op wegligging wel (buitenom in de Tarzan???)

Pedro Cannucce

ma jun 12, 2006 13:35

Hoe hebben Huib en Stefan met de JS wagens het zondag gedaan??
Stefan weet ik niet. Huib ging in de derde race (1e van zondag) als de brandweer. Wat een paar bougies niet kan schelen zeg (dat hoorde ik via-via). Hij was voorin aan het stoeien voor de eerste plek met Marcel (rode 75). Gelukkig voor ons (Cannucce/TurboMarc) waren ze zo in gevecht dat ze het signaal voor de laatste ronde zagen als de finish. Anders had Huib 1e of 2e geworden.

De 4e (laatste) race zat er iemand anders in de gele TS van Huib. Die reed ook op de 2e plek in de race toen hij uitviel (weet niet waarom). Jammer, aardige kerel. Heeft zich nog even voorgesteld tijdens het opstellen, heb z'n naam in de spanning alleen niet onthouden :oops: (komt door de zenuwen van op pole-position staan met een auto met verse remblokken vóór en een volledig gewijzigde afstelling waar je nog niet in gereden hebt (nadeel van om de beurt rijden met je broer)... smoes genoeg?)

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 12, 2006 13:49

Stefan weet ik niet. Huib ging in de derde race (1e van zondag) als de brandweer. Wat een paar bougies niet kan schelen zeg (dat hoorde ik via-via). Hij was voorin aan het stoeien voor de eerste plek met Marcel (rode 75). Gelukkig voor ons (Cannucce/TurboMarc) waren ze zo in gevecht dat ze het signaal voor de laatste ronde zagen als de finish. Anders had Huib 1e of 2e geworden.
Ongelofelijk.... dat zullen ze bij JS niet zo leuk gevonden hebben :oops:
De 4e (laatste) race zat er iemand anders in de gele TS van Huib. Die reed ook op de 2e plek in de race toen hij uitviel (weet niet waarom). Jammer, aardige kerel. Heeft zich nog even voorgesteld tijdens het opstellen, heb z'n naam in de spanning alleen niet onthouden :oops: )
Kan je hem beschrijven?

TurboMarc
Guru
Guru

RE: 10 + 11 Juni SQUADRA ITALIA Race Weekend!

ma jun 12, 2006 14:12

Marcel heeft zondag de 2e race gewonnen. Volgens mij was het marc7eleven die de plaats van huib overnam :?:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Pedro Cannucce

ma jun 12, 2006 14:24

De 4e (laatste) race zat er iemand anders in de gele TS van Huib, heb z'n naam in de spanning alleen niet onthouden :oops: )
Kan je hem beschrijven?
Beschrijven, ja hoor. Hij zat in een gele TS met een racepak aan, helm op, zonnebril en balaclava :D Ken je 'm :?: (flauw, ik weet het)
Bij nader inzien, stelde hij zich bij het opstellen voor als "de jongere broer van Huib". Ik ben dus niet de enige grapjas :)

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 12, 2006 16:13

Deze Golf 1???

Afbeelding

Louis himself
Member
Member
Contacteer: Website

ma jun 12, 2006 16:23

[quote="bert"]Deze Golf 1???

nee, het was een donkergroene van Machiel Kars, de auto rijdt al jaren mee in de zac.
Laatst gewijzigd door Louis himself op ma jun 12, 2006 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 12, 2006 16:26

Klopt. Aangenaam kennis te maken.

Spannend zo ff instappen zonder voorbereiding en een staande start is erg gaaf. en huib had natuurlijk voor een mooie startpositie gezorgd.

De motor van de gele werd te heet (110 graden en meer). toen ik na de start over de hunzerug reed (na een prachtstart op kop rijdend) stond ie al op 105 graden. Vanaf circa 95 graden gaat de computer de ontsteking verzetten en meer benzine inspuiten in een poging de temperatuur lager te krijgen. Daardoor loopt ie uiteindelijk niet zo als ie moet en komt er niet veel vermogen meer uit (eigenlijk loopt ie dan beter bij 5000 tpm dan bij 7000tpm). Marcel was veel sneller. Maar ik heb 7 ronden of zo met een oog op de watertemperatuurmeter (continu 110 graden) en oliedruk gereden en vroeg geschakeld. Met Marcel in mijn nek was het leuk sparren, maar de snelheid was niet hoog. In de Kumho viel bij het uitaccelereren ineens de benzinedruk weg ( voelt als iemand die de handrem aantrekt in de bocht)...twee wielen door het grind, koppeling ff in, toen pakte de motor nog eens dus er weer uitgestuurd. Maar in de tarzan hetzelfde verhaal...geenbenzinedruk. Toen rustig uitgerold tot in de pitstraat, de boel was natuurlijk veel te heet en niet verantwoord om met zo'n 'handremmer' door het scheivlak te gaan. In de pitsstraat nog even een berisping over de geproduceerde herrie in ontvangst genomen en dat was het.

Het was wel 'spekkerig' op het circuit, maar heb het al erger meegemaakt. Je moet dus je banden niet 'overrijden' anders is de grip echt weg.

We gaan de koeling van de gele aanpakken (andere radiateur, ik denk dat ik voor mijn eigen auto ook gaat bestellen, op zolder werd ie ook al redelijk heet en ook marcel had 95 graden te pakken, maar een carburateur bouwt niet af als ie warmer wordt enblijft dus gaan, een injectie met computer niet). Wie ook een betere radiateur wil kan via JS misschien meeliften, ze worden zo gemaakt dat ze zo in een TS passen op de originele plaats.
Alfa romeo: The art of the machine!

Pedro Cannucce

ma jun 12, 2006 16:55

<...> In de Kumho viel bij het uitaccelereren ineens de benzinedruk weg ( voelt als iemand die de handrem aantrekt in de bocht)...twee wielen door het grind, koppeling ff in, toen pakte de motor nog eens dus er weer uitgestuurd. <...>
Goed dat je 'm nog hield dan :thumbs:. Ik reed door het stofwolkje in Kumho zag gelukkig niemand stil staan. Ik dacht nog "die gaan te keer met z'n tweeën". Viel mee dus (?), kwam door mechanisch defect.
In de pitsstraat nog even een berisping over de geproduceerde herrie in ontvangst genomen en dat was het.
Dito. Bij jullie waarschijnlijk door de inlaat?
Bij ons voor de uitlaat. Op Zolder kregen we al zwarte vlag. Voor SRW net nieuwe demper extra er tussen. Zaterdag was ie nog stil genoeg maar zondag was al het isolatiemateriaal weggefikt. Kan iemand een goed (en betaalbaar natuurlijk) merk uitlaatdempers aanraden die tegen de hitte van een turbo met een kort pijpie kan?

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 12, 2006 17:00

@Pedro: Bij ons is het inderdaad inlaatgeluid...je kent die toeter wel die erop zit. Verbaast me trouwens dat de andere carburateurs er geen opmerking van hebben gehad...Da's toch ook wel een aardige blér...

Jaco weet racedempers, kwalitatief hoogwaardig, heb ze ook op mijn racer zitten. En voor de turbo van Huib hebben ze ook zoiets. Goede flow, en blijft gewoon dempen (nix isolatiemateriaal dat opbrand). Op een turbo zou je in principe geen last van inlaatgeluid moeten hebben.

Pedro Cannucce

ma jun 12, 2006 17:08

@Marc7-11
Dank voor de tip. Ik zal Jaco eens mailen. Remco had op Zolder ook flink last van het inlaatgeluid. Hij had na de waarschuiwing op tijd door waar de meetpunten zaten en gaf daar geen gas.

Ik ken de toeter. Machtig wapen. Zit er nog ergens een luchtfilter eigenlijk?

Turbo heeft inderdaad amper inlaat geluid :arrow: daar wordt alleen maar lucht de motor ingeduwd, niet veel aanzuiggeluid te bekennen dus :)

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 12, 2006 17:30

Zit wel een luchtfilter in, zou niet best zijn voor het mechaniek. Maar het echo't natuurlijk goed zo'n toeter...(airbox)...

Kumho is wel listig hoor, als je er daar er af gaat...vooral niet terug willen komen is het devies...we waren wel aan t trappen... Die benzine oid dat uitkomen marlboro lag was minder link...

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 12, 2006 17:42

Marc.
Balen balen balen .... dat ik dit allemaal heb gemist zondag.
Zoveel actie en dan zit ik te zweten in een keukentje. AARRG.

Trouwens dat golfje waar ik het over had (zaterdag rond 17.00 uur knoepelhard achter de bmw's aan) was een WITTE golf.
Ik denk zelfs degene van de foto!

PS even offtopic Marc: Leuk geluid in je GTV door de Piet Hein Tunnel, was grappig jij vol gas en los dan ik vol gas en los et cetera door de tunnel. Mooie klankkast :wink:

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 12, 2006 17:44

Marc.
PS even offtopic Marc: Leuk geluid in je GTV door de Piet Hein Tunnel, was grappig jij vol gas en los dan ik vol gas en los et cetera door de tunnel. Mooie klankkast :wink:
TOPTUNNEL!

Terug naar “Evenementen”