Boxer4ever(t)
Member
Member
Contacteer: Website

RE: 11 juni - Fryslânrit

zo jun 11, 2006 18:21

Prachtige rit, prachtig weer en de auto liep als een naaimachientje. Volgens mij zijn er ook heel wat foto`s geschoten. Morgen allemaal kijken.

Ik vond het ook erg leuk dat je soms echt even goed moest zoeken. En na vandaag kan niemand meer zeggen dat een beschrijving gemakkelijker is dan Bolletje-Pijltje.

Voor mij was dit een Top-rit! Mijn complimenten voor degenen die dit hebben voorbereid.
Er gaat niets boven de Boxerroffel!
Hou die motor in ere!

metalmarco

zo jun 11, 2006 18:21

Ja het was zeker MOOI weer, en was toch blij dat ik Airco in de auto had. Was niet echt verkeerd. Regelmatig de 29 graden zien passeren om het dashboard!

Verder een mooie rit, en inderdaad prachtige Alfa's gezien 8)

Marco

Alfaholica
Member
Member

zo jun 11, 2006 20:00

Was zeker een mooie rit.
Ik heb helaas geen airco, maar dat was een goede reden om met de raampjes open even lekker het gaspedaal in te trappen.
EN... we hebben er een Beertender aan over gehouden (BIERTJUH?!?!?!?!):needcoffee: .
1e prijs en lekker veel punten voor het klassement. Het ging erg lekker vandaag.
Fotookes volgen!
159 2.0 JTDm TI SW 2012 (2024-....)
2018-2024 een groot zwart gat
156 1.9 JTD 16V SW Progression 2004 (2009-2018)
146 1.6 TS 16V Lusso 1998 (2002-2009)
33 1.4 IE Imola 1994 (R.I.P.)

Dinky Boy
Miniaturista

zo jun 11, 2006 20:09

Is die in stukken uiteen vallende Juul van @@ al thuis? Of heeft roetmobiel 'm afgesleept voordat ik langskwam :?:

Tip: voortaan niet zo hard meer over die klinkerweggetjes :biggrin:

Om 19:30 uur is het 35.1'C achter mijn huis (bakstenen muur waar de zon vol op staat) en m'n bier is op... :(

Alfaholica
Member
Member

zo jun 11, 2006 20:15

159 2.0 JTDm TI SW 2012 (2024-....)
2018-2024 een groot zwart gat
156 1.9 JTD 16V SW Progression 2004 (2009-2018)
146 1.6 TS 16V Lusso 1998 (2002-2009)
33 1.4 IE Imola 1994 (R.I.P.)

montsmalfa
Full Member
Full Member

zo jun 11, 2006 20:51

Ook onze fotoos staan online! :D
Prachtige dag! Wij toeren regelmatig met Juul door Fryslân maar ben vandaag op heel veel plaatsen geweest waar ik nog nooit ben geweest!
Hoogtepunt voor mij: Laaksum!
foto:

Afbeelding

Daar was ik natuurlijk wel geweest! En grutte pier ook (lang geleden) Voor wie niet weet wie dat is: even googelen!
Fantastisch stukje friesland, wat ook evengoed de engelse kust geweest had kunnen zijn! :D

Iedereen van de organisatie geweldig bedankt voor deze mooie dag!
volgend jaar weer?

@@@: kon je nog wat scoren bij sjaak? Of ben je idd door roetmobiel naar huis gebracht?
-------------------------
verleden:
145 1.9 TD
145 1.6 TS
156 1.8 TS babyblue
156 1.9 JTD SW Cosmoblue 2000

heden:
Alfa Romeo 156 SW azzurro nuvola 2001
Giulia Nuova Super 1300L Prugna 1976

giuliaforjulia
Full Member
Full Member

zo jun 11, 2006 20:51

Helaas konden wij er niet bij zijn :( de Juul moet nog gekeurd worden maar hebben weer heel wat gemist zie ik wel :roll:
enne @@ met stukken hoe is dat mogelijk :?: :? :shock:

bydewee mooie foto's weer MIchelAfbeelding
ciao Bart en Jolanda

156 sw 1.9 jtd '05 Nero metallico
Giulia super 2.0 '72 Giallo Ocra

gehad: Sud 1.5 ti '82 alfarosso
33 1.5 QV '85 alfarosso
Giulia nuova super 2.0 '78 azzuro le mans
SCARB nr.:4378

Alfa90_Buttje
Full Member
Full Member

zo jun 11, 2006 21:04

Heel veel mooie wagens, lekker weer, mooi natuurschoon ;) .. fijne BBQ, leuke Formule1 wedstrijd en voor de _liefhebbers_ waarschijnlijk ook nog wel een geinige voetbalwedstrijd. Weet alleen dat het 0-1 voor NL werd .. :D

Pics: http://www.alfa90register.nl/overig/SCA ... /index.htm

preview:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

niet clickable, daarvoor ga je maar ff in de index rondkoekeloeren @1024pixels :D
== >> www.alfa90.nl << ==

cor
Guru
Guru

Re: RE: 11 juni - Fryslânrit

zo jun 11, 2006 21:04

Is die in stukken uiteen vallende Juul van @@ al thuis? Of heeft roetmobiel 'm afgesleept voordat ik langskwam :?:

Tip: voortaan niet zo hard meer over die klinkerweggetjes :biggrin:

Om 19:30 uur is het 35.1'C achter mijn huis (bakstenen muur waar de zon vol op staat) en m'n bier is op... :(
jazeker!!! @@ is ook geschikt voor het betere bloemschikken :lol:, tijdens de rit kreeg hij de beschikking over een bloemschikdraadje waarna de carbs weer over Euro 98 konden beschikken... :? :wink:

hier was het allemaal om te doen (gescheurd kopje voor op het kogeltje van de gasstang):
Afbeelding

thuis eerst een heerlijk koel Alfa biertje..... 8) 8) 8)
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

sudsprint
Guru
Guru

zo jun 11, 2006 21:24

Het was een errug mooie rit!!!! Complimenten aan organisatie!! Weer even een mooi stukje Friesland gezien! (nu eerst maar op zoek naar een Sprint met airco.) [-o<
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Kawajapie
Newbie
Newbie

zo jun 11, 2006 22:43

Goeie allemaal,
Ook wij hadden ons verheugd op een mooie rit door ons Friese land.De vooruitzichten waren goed.Prachtig weer en 2 Alfa's voor de deur.Deze keer maar niet met de 75 TS maar met de 147,deze heeft airco 8) Is wel karakterloos...De 75 heeft een open dak maar met een rood verbrand kaal koppie door een lange fietstocht gistermiddag moest het hoofd koel gehouden worden :wink: Deze dag was het op de dag dat mijn vrouw en ik 25 jaar geleden verkering kregen in Hof van Holland in Berlikum :jumping: En laat in Berlikum nou net de startplaats zijn van de Fryslanrit bij Rinsma Alfa Romeo.So far so good. Wij werden ontvangen met koffie en oranjekoek lekkerrr, na de nodige alfaklets inschrijven, bleek dat er 33 Alfakalenders waren en wij waren net nr. 34.Helaas geen goodie dus.Vol goede moed aan de rit begonnen,hoorden wij op de zeedijk boven Firdgum getik onder de auto.Je moest daar langzaam ivm. vee op de zeedijk en wij dachten dat het steentjes waren die opgespat werden door de banden.Toch maar gestopt om vragen te beantwoorden en onder de auto gekeken.Slik :( er hing een stuk multieriem onder de auto.Na overleg met mede Alfisten besloten om terug te rijden naar Firdgum om daar de ANWB te bellen want hoe leg je uit dat je ergens in de middle of nowhere staat.Afijn in Firdgum de Andretti Molletti collega's gebeld en na 1 uur en 5 minuten kwam daar een overigens zeer vriendelijke wegenwachter.In Firdgum werden wij trouwens goed verzorgd door de plaatselijke bevolking met koffie.Na een praatje blijkt dat meer dan de helft van die paar huizen bewoond wordt door mensen van buiten Friesland,de zgn. import. Die "Hollanders"houden dus ons Friese platteland in stand =D> .De wegenwachter bleek een BMW fanaat te zijn.Had een BMW horloge om maar hij vond Alfa's wel OK.Op de foto's hieronder is de 147 te zien met de multieriem die wat smaller is geworden en de bout van de looprol wat de oorzaak was van deze pech.De schroefdraad in het blok was versleten en mede hierdoor is de looprol naar buiten gegaan wat weer tot gevolg had dat de multieriem werd stukgedraaid.De wegenwachter heeft de riem en de looprol verwijdert,reparatie was niet mogelijk daar alle schroefdraad uit het blok weg is :cry: De distributieriem drijft de waterpomp aan dus wij konden de 70 km. naar huis makkelijk met de auto doen volgens de wegenwacht.Dit bleek ook zo dus mijn dank aan de wegenwacht is groot.Wachten duurt lang maar het was mooi weer en als er dan zo'n wegenwachter komt met allemaal verontschuldigingen dat het zolang heeft geduurt ben ik toch blij dat ik niet bij de roetmobiel aangesloten ben.Meer foto's van het stukje rit dat wij hebben gereden volgen nog op de Heitsite.

ps. Ik post niet zoveel maar dit was ook weer lang genoeg dacht ik zo.

Groetnis Jaap.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kawasaki,de enige Japanner met Karakter.

Alfa90_Buttje
Full Member
Full Member

Re: RE: 11 juni - Fryslânrit

zo jun 11, 2006 22:55

Goeie allemaal,
Ook wij hadden ons verheugd op een mooie rit door ons Friese land.

Deze dag was het op de dag dat mijn vrouw en ik 25 jaar geleden verkering kregen in Hof van Holland in Berlikum :jumping:
fan herte lokwinske !!!!!!!!!!!! :D

erg jammer van die riem, maar dat heb je nu éénmaal .. andere keer weer met de 75 ;)
== >> www.alfa90.nl << ==

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jun 11, 2006 23:00

Zozo:

Was me't dagje wel... KTU kogelkopjes... Die dingen kunnen dus niet tegen wat hogere temperaturen en scheuren vrij gen=makkelijk uit. Later bij Squadra Fratelli hoorde ik dat dit type idd vean een ea Taiwaneeste KT kwaliteit zijn. Stalen kogelkojes dus of van die platte kunstuk die aan beide zijden open zijn:twisted:

Maar: Nu het goede nieuws.... :D

Ik heb een fout gemaakt van jewelste.. :oops: :oops:
Het oorspronkelijke gasstangetje stond foutief afgesteld... Bij pedaal vol naar beneden bleek het gas maar ietsjepietsje meer dan 3/4 open te gaan... :oops: Ik had dit vast niet ontdekt als dat ding niet gebarsten was. Dat heb je als je bij anderen de pietje precies uit wilt hangen...(En Webers vervangt door Dello's zonder daar verder op te letten...)
We hebben de rit vanmiddag met twee keer een noodreparatie toch kunnen voltooien..en hij trekt nu merkbaar beter door :wink:

Foto's ga ik eerst ff verkleinen en uploaden..dat wordt dus morgen.

Organistatie: Geweldig bedankt voor deze mooie route. Je denkt bekend te zijn in/rondom je geboorteplek, maar jullie wisten daar toch nog wat extra's aan toe te voegen.. :thumbs:
Rinsma en Squadra Fratelli: Bedankt voor het aangename onderdak en de goede verzorging. :thumbs:

Oant Sjen.

Arjen.
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op zo jun 11, 2006 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

164 Shark
Advanced Member
Advanced Member

zo jun 11, 2006 23:01

Geweldige rit geweest , wel behoorlijk verbrand (wilde de kap van de spider natuurlijk NIET dicht doen :lol: )

Organisatie het was voor ons een feest, een geweldige rit , geweldig weer , en een geweldig onthaal aan start en finish :!:

heb mijn fotootjes maar ff On-Line gezet
Nu in bezit:
Spider Veloce ex-USA (carbs) (1978)

Kawajapie
Newbie
Newbie

zo jun 11, 2006 23:03

Tige tank :oops: .Volgende keer zeker weer met de 75.Ben allang blij dat het nu is gebeurd en niet straks op vakantie in Frankrijk :wink:
Kawasaki,de enige Japanner met Karakter.

Terug naar “Evenementen”