Goeie allemaal,
Ook wij hadden ons verheugd op een mooie rit door ons Friese land.De vooruitzichten waren goed.Prachtig weer en 2 Alfa's voor de deur.Deze keer maar niet met de 75 TS maar met de 147,deze heeft airco

Is wel karakterloos...De 75 heeft een open dak maar met een rood verbrand kaal koppie door een lange fietstocht gistermiddag moest het hoofd koel gehouden worden

Deze dag was het op de dag dat mijn vrouw en ik 25 jaar geleden verkering kregen in Hof van Holland in Berlikum

En laat in Berlikum nou net de startplaats zijn van de Fryslanrit bij Rinsma Alfa Romeo.So far so good. Wij werden ontvangen met koffie en oranjekoek lekkerrr, na de nodige alfaklets inschrijven, bleek dat er 33 Alfakalenders waren en wij waren net nr. 34.Helaas geen goodie dus.Vol goede moed aan de rit begonnen,hoorden wij op de zeedijk boven Firdgum getik onder de auto.Je moest daar langzaam ivm. vee op de zeedijk en wij dachten dat het steentjes waren die opgespat werden door de banden.Toch maar gestopt om vragen te beantwoorden en onder de auto gekeken.Slik

er hing een stuk multieriem onder de auto.Na overleg met mede Alfisten besloten om terug te rijden naar Firdgum om daar de ANWB te bellen want hoe leg je uit dat je ergens in de middle of nowhere staat.Afijn in Firdgum de Andretti Molletti collega's gebeld en na 1 uur en 5 minuten kwam daar een overigens zeer vriendelijke wegenwachter.In Firdgum werden wij trouwens goed verzorgd door de plaatselijke bevolking met koffie.Na een praatje blijkt dat meer dan de helft van die paar huizen bewoond wordt door mensen van buiten Friesland,de zgn. import. Die "Hollanders"houden dus ons Friese platteland in stand

.De wegenwachter bleek een BMW fanaat te zijn.Had een BMW horloge om maar hij vond Alfa's wel OK.Op de foto's hieronder is de 147 te zien met de multieriem die wat smaller is geworden en de bout van de looprol wat de oorzaak was van deze pech.De schroefdraad in het blok was versleten en mede hierdoor is de looprol naar buiten gegaan wat weer tot gevolg had dat de multieriem werd stukgedraaid.De wegenwachter heeft de riem en de looprol verwijdert,reparatie was niet mogelijk daar alle schroefdraad uit het blok weg is

De distributieriem drijft de waterpomp aan dus wij konden de 70 km. naar huis makkelijk met de auto doen volgens de wegenwacht.Dit bleek ook zo dus mijn dank aan de wegenwacht is groot.Wachten duurt lang maar het was mooi weer en als er dan zo'n wegenwachter komt met allemaal verontschuldigingen dat het zolang heeft geduurt ben ik toch blij dat ik niet bij de roetmobiel aangesloten ben.Meer foto's van het stukje rit dat wij hebben gereden volgen nog op de Heitsite.
ps. Ik post niet zoveel maar dit was ook weer lang genoeg dacht ik zo.
Groetnis Jaap.

Kawasaki,de enige Japanner met Karakter.